پیامد های پرخطر مصرف شکر مایع


با دیگران به اشتراک بگذارید

پیامدهای خطرناک مصرف شکر مایع

تصویر و عکس پیامدهای خطرناک مصرف شکر مایع

شکر مایع چه صدماتی برای بدن ما دارد بهره گیری از آن چه پیامدی به همراه دارد ارائه میدهیم از این ماده شیرین بهره نگیرید و بدنتان را در معرض اختلالات ناشی از آن نگذارید آب میوه ها ،نوشابه ها و برخی محصولات و تنقلات حاوی این ماده شیرین هستند که هم کالری بالایی دارند و هم پیامدهای زیادی از جمله امراض قلبی و دیابت در بدن بوجود خواهند آورد .

تغذیه و کالری های مایع برای دیابت و دیابت می تواند خوب یا بد باشد تحقیقات نمایان میکند که گرفتن قند به شکل مایع بسیار بدتر از گرفتن آن از غذای جامد است. این است که چرا نوشابه با قند بالا در میان بدترین چیزهایی است که شما می توانید به بدن خود وارد کنید.

“شکر مایع” چیست؟

شکر مایع شکری است که شما به صورت مایع به کار میبرید و از نوشیدنی هایی مانند نوشابه شیرین شده با شکر است.
قند موجود در نوشابه اغلب بسیار متمرکز و آسان برای مصرف به مقدار زیاد بدون احساس سیری است.
برخی از نمونه های این نوشیدنی مانند نوشابه و پانچ میوه نسبتا آشکار است. با این حال، بسیاری از نوشیدنی های دیگر نیز در بر می داری شکر هستند.
به عنوان مثال، اگر چه آب میوه معمولاً یک گزینه سالم انتخاب میشود حتی انواع بدون قند افزوده شده می تواند در بر می داری قند و کالری بالا همانند نوشیدنی های شیرین، گاهی اوقات حتی بالاتر باشد.
همچنین مصرف بالای آب میوه امکان می دارد همانند نوشیدنی های شیرین شده با شکر منجر به معضلات سلامتی شود.
در اینجا کالری و قند در ۱۲ اونس (۳۵۵ میلی لیتر) از برخی از نوشابه های دوست داشتنی با قند بالا آورده می شود:
نوشابه: ۱۵۱ کالری و ۳۹ گرم از شکر.
چای شیرین منجمد شده: ۱۴۳ کالری و ۳۴ گرم قند.
آب پرتقال شیرین نشده: ۱۷۵ کالری و ۳۲ گرم قند.
آب انگور شیرین نشده: ۲۲۶ کالری و ۵۴ گرم قند.
پانچ میوه ای: ۱۷۵ کالری و ۴۲ گرم از شکر.
لیموناد: ۱۴۸ کالری و ۳۷ گرم از شکر.
محصولات غذایی و آشامیدنی ورزشی: ۱۱۸ کالری و ۲۳ گرم از شکر

شکر مایع در بر می داری اثرات متفاوت تر از قند از مواد غذایی جامد است

مشکل اصلی با کالری قند مایع است که مغز شما قادر نیست آنها را همانند کالری از مواد غذایی جامد به تصویب رسانید.
مطالعات نمایان میکند که نوشیدن کالری سیگنال های سیریی خوردن را برداشت نمیکند. در نتیجه، شما با خوردن کمتر از دیگر مواد غذایی قادر نیستید جبران کنید.
در یک مطالعه، افرادی که ۴۵۰ کالری به شکل دانه ژله خوردند در مراحل بعدی کمتر خوردند.
هنگامی که آنها ۴۵۰ کالری نوشابه نوشیدند در مراحل بعدی کالری خیلی بیشتر خوردند.
اشکال جامد و مایع میوه بر سطح گرسنگی به صورت متفاوت تاثیر قرار میدهد.
مردم در یک مطالعه در شش روز گوناگون سیب کامل، سس سیب یا آب سیب به کار بردند. چه در یک وعده غذایی یا میان وعده به کار برده باشند نمایان شد که آب سیب حداقل سیری، در حالی که میوه کامل سبب راضی نگه داشتن اشتها می شود.

نوشیدن نوشیدنی شیرین مصرف کالری را افزایش و منجر به افزایش وزن می شود

غالباً مصرف بیشتر انواع شکر امکان می دارد سبب مصرف کالری بیش از حد و افزایش وزن شود.
این امکان می دارد به این دلیل باشد که آنها هنگامی که در مقادیر زیاد به کار برده شوند حاوی مقدار بالایی از فروکتوز مضر هستند.
به عنوان مثال، قند شامل ۵۰٪ گلوکز و فروکتوز ۵۰٪، در حالی که شربت ذرت با فروکتوز بالا شامل حدود ۴۵ ٪ گلوکز و ۵۵٪ فروکتوز است.
تحقیقات نمایان میکند که هر دو روی اشتها و جذب کالری به همان شیوه تاثیر قرار میدهد.
محققان در بررسی های اخیر نیز اشاره کردند که همه غذاهای در بر می داری فروکتوز از جمله عسل، شهد آگاو و آب میوه حاوی قند است و در بر می داری همان پتانسیل هستند و سبب افزایش وزن می شوند.
همچنین چند مطالعه پیوند فروکتوز بیش از حد با افزایش وزن را نمایان کرده اند. به چشم مییاید مصرف بالا برای ترویج ذخیره سازی چربی در شکم و در پیرامون اندام حفره شکمی، خطر ابتلا به بیماری را زیاد میکند.
نوشابه و دیگر نوشیدنی های شیرین به راحتی سبب مصرف دوزهای زیادی از قند و فروکتوز در یک دوره بسیار کوتاه از زمان می شود. همانطور که در بالا نقل شد، این کالری برای جبران در روز بعد به اندازه کافی نیست.
با این حال، حتی وقتی که مصرف کالری مهار شده است مصرف بالای قند مایع امکان می دارد به افزایش چربی بدن منجر شود.
در یک مطالعه ۱۰ هفته ای، روی مردم اضافه وزن و چاق ۲۵ درصد از کالری را به عنوان نوشیدنی حاوی فروکتوز را در یک سطح کالری که باید وزن شما حفظ کند به کار بردند. در عوض، سبب کاهش حساسیت به انسولین و افزایش چربی شکم شد.
علاوه بر این، تجزیه و تفسیر دیگر نشان داد که سوزاندن چربی و میزان سوخت و ساز در افرادی که این رژیم غذایی غنی از فروکتوز را به مدت ۱۰ هفته داشتند کاهش کشف کرد.

شکر مایع دیابت و سطح انسولین را بالا می برد و به سلامت متابولیک شما زیان منتقل میکنند

علاوه بر ترویج افزایش وزن، کالری قند مایع می تواند به افزایش دیابت و مقاومت به انسولین منجر شود.
مطالعات گوناگون نمایان میکند مصرف فروکتوز بالا سبب کاهش حساسیت به انسولین و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می شود.
به چشم مییاید نوشیدنی های شیرین با ارائه مقدار زیادی از فروکتوز در یک مقدار کوتاه از زمان این خطر را بیشتر زیاد کند.
در تجزیه و تفسیر دقیق از ۱۱ مطالعه روی بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر، کسانی که مصرف ۱-۲ نوشیدنی شیرین شده با شکر در روز داشتند احتمال ابتلا ۲۶ درصد بیشتر به دیابت نوع ۲ نسبت به کسانی که یک یا کمتر نوشیدنی های شیرین در هر ماه نوشیدند بود.
علاوه بر مقاومت به انسولین و دیابت، مصرف مکرر نوشیدنی های شیرین با بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) ارتباط می دارد.
هنگامی که شما فروکتوز بیش از حد به کار برید کبد شما به صورت گلیکوژن نگه میدارد فروکتوز اضافی به چربی مبدل میشود. بخشی از این چربی می تواند در کبد نگه داشته شود که امکان می دارد سبب التهاب، مقاومت به انسولین و بیماری کبد چرب شود.
متاسفانه، مقاومت به انسولین و سایر معضلات سلامت مربوط به مصرف بالای قند مایع اغلب در اوایل زمان خردسالی و نوجوانی شروع می شود.

شکر مایع خطر ابتلا به بیماری قلب را زیاد میکند

قند مایع نیز اثرات منفی بر سلامت قلب داشته است.
هنگامی که شما یک مقدار زیادی از فروکتوز به کار برید تری گلیسیرید و دیگر مولکول های چربی وارد جریان خون می شود. مقادیر بالایی از این چربی در خون سبب افزایش خطر بیماری قلبی می شود.
همچنین، این به طور انحصاری در افراد چاق، در بر می داری مقاومت به انسولین و یا مبتلا به دیابت رخ نمی دهد.
یک مطالعه دو هفته ای گزارش داد که چند شاخص سلامت قلب در هر دو مردان جوان در بر می داری اضافه وزن و یا با وزن طبیعی که مقادیر زیادی از نوشیدنی های شیرین با شربت ذرت با فروکتوز بالا نوشیدند بدتر شده است.
مطالعه دیگری در بزرگسالان سالم دریافتند که حتی دوزهای کوچک تا متوسط از نوشابه شیرین شده با شکر منجر به تغییرات ناسالم در اندازه ذرات LDL و افزایش در شاخص التهابیCRP می شود.
با این حال، قند مایع امکان می دارد به خصوص در افراد مقاوم به انسولین مقاوم و یا در بر می داری اضافه وزن مضر باشد.
در یک مطالعه ۱۰ هفته ای که ۲۵ درصد کالری را از نوشیدنی سرشار از فروکتوز به کار بردند در مردم در بر می داری اضافه وزن و چاق افزایش ذرات کوچک LDL پرپشت و کلسترول اکسیده را آزمودند. این عوامل خطر اصلی برای مریضیهای قلبی انتخاب شده است.

چقدر شکر مایع زیاد است؟

اغلب نوشیدنیهای شیرین شده با شکر که به کار میبرید به احتمال زیاد علت معضلات بیشتر شما هستند.
در یک مطالعه که بین ۰ – ۲۵ ٪ از کالری از نوشیدنی های شیرین شده با شکر ارائه شده، افرادی که در گروه ۲۵٪ بودند افزایش بیشتری در عوامل خطر بیماری نسبت به گروه ۱۰٪ داشتند.
تنها گروه ۰٪ بدون تجربه عوارض جانبی بودند.
مطالعه دیگری نشان داده است که مصرف ۶.۵ درصد از کالری به عنوان نوشیدنی شیرین شده با شکر به مدت ۳ هفته اثرات منفی بر نشانگر سلامت و مخلوط بدن در مردان سالم دارد.
در یک رژیم غذایی ۲۲۰۰ کالری، این امر می تواند حدود ۱۴۳ کالری و یا یک قوطی نوشابه در روز باشد.
مقدار قند مایع که می تواند بدون ایجاد معضلات سلامت به کار برده شود از فردی به فرد دیگر فرق می دارد. با این حال، محدود کردن آب میوه به ۲ اونس (۵۹ میلی لیتر) در هر روز و به طور کامل اجتناب از نوشیدنی های دیگر در بر می داری قند افزوده شده خوب ترین شرط است.

در عوض شکر مایع چه چیزی بنوشید

آب سهل سالمترین نوشیدنی است که شما می توانید بنوشید. با این حال، آب سهل با نوشیدنی در بر می داری کمی طعم برای بسیاری از مردم واقع بینانه تر است.
در اینجا چند جایگزین سالم برای نوشیدنی شیرین شده با شکر و آب میوه عبارتند از:
آب سهل با یک خوبش از لیمو.
چای مشکی یا سبز منجمد شده با لیمو.
چای گیاهی منجمد.
قهوه داغ و یا منجمد با شیر یا خامه.
بسیاری از این نوشیدنی ها طعم دار و بدون هر گونه شیرین کننده افزوده شده هستند.
با این حال، اگر شما در حال گذار از نوشیدنی های شیرین شده با شکر هستید شما امکان می دارد بهره گیری از یکی از این شیرین کننده های طبیعی را مفید آگاهی بدارید.

فودرژیم

– نظرات شما براى ما بسيار مهم و سازنده خواهد بود –

گردآوری توسط : سپند ا.

تازه های سلامت و پزشکی در بخش سلامت سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

معشوق چون نقاب ز رخ در نمی‌کشد
««« »»»
هر کس حکايتی به تصور چرا کنند

پیامد های پرخطر مصرف شکر مایع

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال