«پروکسیما ب» تعبیری برای یک رویا

دانشمندان می گویند سیاره تازه یافته شده پروکسیما B، به احتمال زیاد برای زندگی انسان عالی است.

تصویر و عکس   «پروکسیما ب» تعبیری برای یک رویا

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محققان به تازگی سیاره‌ای را یافته‌اند که به نقل کرده آنها یکی از خوب ترین نامزدها برای کشف کردن موجودات زنده در فضا به حساب می‌فرا رسد.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، در سال‌های اخیر دانشمندان به دنبال کشف کردن سیاره‌هایی هستند که قابل سکونت باشند و قادر باش علامت‌هایی از حیات را در آن‌ها یافت.

ناسا و دیگر سازمان های فضایی در تلاش هستند تا با بهره گیری از تازه ترین تکنولوژی‌ها سیاره‌هایی را تشخیص دهند و برنامه هایی را برای جستجوی حیات در آن ها پیش بگیرند.

تا به حال نتایج جالبی بدست فرا رسیده و از آن ها می توان به سیاره کپلر اشاره کرد که چندی پیش تبدیل به تیتر اخبار شده بود.

ولی به تازگی سیاره‌ای دیگر تشخیص داده شده است که نزدیکترین به ما و منظومه شمسی به حساب می‌فرا رسد و نقل کرده می‌شود که شرایط حیات در آن مطلوب تر از دیگر سیاره‌های شناخته شده می باشد؛ این سیاره هنوز ناشناخته‌های زیادی دارد که باید یافته شوند.

به دنبال تحقیقاتی که از سال‌ها پیش آغاز شده در نهایت دانشمندان اعلام کردند که سیاره‌ای صخره‌ای را در شاخه «قنطورس پروکسیما» که در نزدیکی منظومه  شمسی قرار دارد را تشخیص داده‌اند و طبق تحقیقات اخیر نزدیک ترین ستاره به خورشید ما به حساب می‌فرا رسد.

در حال حاضر در دنیا نزدیکترین سیاره به ما که می‌توان امید به وجود حیات در آن را داشت همین سیاره یعنی پراکسیما B HSJ است.

با توجه به داده‌ها می‌توان این انتظار را داشت که بر روی سطح این سیاره آب مایع موجود موجود باشد و حتی شاید قادر باش به آن سفر کرد و یا بگفته برخی حتی پس از زمین می‌تواند خانه دوم انسان‌ها باشد.

به خاطر موقعیت قرار گیری این سیاره دانشمندان محاسبه می‌کنند که شاید در قرن فرا رسنده قادر باش جستجوهای رباتیک را در این سیاره آغاز کرد.

یک تیم در آزمایشگاه اخترفیزیک مارسی (CNRS) معتقدند سیاره پروکسیما B، که برای اولین بار در ماه اوت کشف شد، سیاره‌ای است که در آن به احتمال بسیار زیاد آب وجود دارد و بر این مبنا به آن «سیاره اقیانوس» لقب داده‌اند.

وجود آب چشم انداز وسوسه انگیز بودن پروکسیما B را را زیاد میکند و حتی قادر هست خانه زندگی بیگانگان فضایی باشد.

این سیاره مانند زمین به دور پروکسیما قنطورس، نزدیکترین ستاره به خورشید  میگردد و برآورد کرده می‌شود جرمی ۱.۳ برابری جرم زمین داشته باشد.

این سیاره صخره‌ای با داشتن سطحی زمینی به هیچ عنوان یک سیاره گازی نیست و خورشید این سیاره از خورشید ما سردتر است و این آگاهی دار معناست که بر روی سطح این سیاره آب مایع در جریان است و دلیل آن دمای عالی است.

دانشمندان می‌گویند اگر این سیاره در بر می داری اتمسفر باشد دمایی برابر با ۳۱ تا ۴۰ درجه ی ساتیگراد بر روی سطح آن در جریان است و بدون اتمسفر دمایی برابر با -۳۰ تا -۴۰ درجه موجود خواهد بود.

البته اگر حیاتی بر روی این سیاره موجود موجود باشد کاملا متفاوت از آن چه که بر روی زمین وجود دارد خواهد بود.

————————————-