۹ مواد خوردنی که موجب علاج نازایی می شوند


با دیگران به اشتراک بگذارید

۹ مواد خوراکی که سبب درمان ناباروری می شوند

تصویر و عکس 9 مواد خوراکی که سبب درمان ناباروری می شوند
ناباروری علل زیاد و متنوعی دارد که مربوط به متابولیسم مخصوص بدن انسان می شوند. از این عوامل می توان به اضافه وزن می‌ داری اشاره نمود که حدودا یک سوم علل ناباروری را شامل می شود. البته تنها اضافه وزن می‌ داری و اظافه وزن نیست که از علل ناباروری است بلکه کند کمبود وزن هم قادر هست سبب نبود توانایی حاملگی در زوجین شود.

 پروتئین گیاهی

پروتئین بخش اهمیتی می داری از یک برنامه غذایی سالم است. اما آمار نمایان می کند بیشتر مردمان نیاز روزانه خود را از پروتئین های حیوانی برآورده میکنند.محققان دانشگاه هاروارد دریافتند جایگزین کردن روزانه یک وعده گوشت با یک وعده پروتئین گیاهی مانند حبوبات، آجیل و … قادر می باشد باروری را تقویت کند. تحقیق دانشگاه هاروارد روی ۱۹.۰۰۰ زن انجام شد که در تلاش برای باردار شدن بودند، ناباروری تا ۳۹ درصد در میان زنهایی که زیاد پروتئین حیوانی به کار می بردند بیشتر بود، اما زنهایی که بیشتر پروتئین گیاهی به کار می بردند کمتر دچار این معضل بودند. سعی کنید دربرنامه غذایی خود مقداری گوشت بدون چربی و مقدار زیادی پروتئین گیاهی گذارید.

شیر کامل و محصولات آن
لبنیات پرچرب، بله، تحقیقات نمایان کرده مصرف حداقل یک وعده شیر کامل یا محصولات لبنی که از شیر کامل ساخته میشوند مانند ماست یا پنیر در روز احتمال ناباوری را کم می کند. محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی تاثیر معکوس روی باروری دارند.متخصصان هنوز اطمینان نمی دارند که دلیل آن چیست، اما آنها معتقدند که حذف چربی از شیر امکان می دارد تعادل هورمون های جنسی را عوض کند، که قادر می باشد مانع تخمک گذاری شود.محققان هاروارد پیشنهاد می دهند روزانه یک وعده ماست پرچرب یا شیر کامل خورید. قادر می باشید به صورت موقت محصولات لبنی پرچرب را جایگزین محصولات کم چرب کنید. اما به هر حال باید مواظب وزن خود نیز باشید، داشتن وزن عالی برای حاملگی لازم است.

غذاهای سرشار از آهن
قبل از بادار شدن بسیار اهمیتی می دارد که بدن خود را از نظر آهن تامین کنید. زمانی هر ماه خونریزی دارید مقدار زیادی آهن از دست میدهید، بعلاوه، زمانی یک خانم باردار میشود آهن بدن را به دلیل جنینی که دارد از دست میدهد، که قادر می باشد زمینه را برای کم خونی پس از زایمان تهیه کند – در این حالت فرد با کمبود انرژی شدید مواجه است که دلیلش کاهش سطح سلول های قرمز از حد طبیعی است.تحقیقات نیز نمایان کرده خوردن غذاهای سرشار از آهن به باروری یاری می رساند، به خصوص منابع گیاهی مانند لوبیا، عدس، اسفناج و غلات غنی شده. اگر به اندازه کافی آهن به کار نمی برید با پزشک خود حرف زنید تا برایتان یک مولتی ویتامین حاوی آهن تجویز کند.انجام تست کم خونی هم فکر خوبیست با این کار پزشک میفهمد چه مقدار آهن تجویز کند. با خوردن غذاهای حاوی ویتامین C در کنار آهن جذب آهن را زیاد بکنید و حداکثر استفاده را ببرید. مرکبات سرشار از ویتامین C هستند.

جوشانده گیاهی
تحقیق روی اینکه چه مقدار کافئین قادر می باشد روی باروری تاثیر قرار بدهد پیچیده است. در حالی که بسیاری از متخصصان مصرف کم یا متوسط کافئین ( ۳۰۰ میلی گرم در روز یا دو فنجان چای یا قهوه در روز ) را پیشنهاد می دهند، دیگر متخصصان میگویند این مقدار هم زیاد است.تحقیقات تازه نمایان کرده دوزی کمتر از ۱۰۰ میلی گرم کافئین در روز ۱۴ درصد خطر سقط جنین و ۱۹ درصد خطر متولد شدن طفل به صورت فوت شده را بالا میبرد. اجلاس حاملگی آمریکا نقل می کنید: کافئین همچنین قادر هستید مانع بدن برای جذب کلسیم و آهن شود و پیشنهاد داده می شود کمتر بهره گرفته شود. اگر میخواهید مصرف کافئین خود را قطع کنید یا حداقل میزان مصرف را کاهش دهید، جوشانده های گیاهی به صورت طبیعی بدون کافئین هستند. این جوشانده ها علاوه بر بی کافئین بودن طعم فوق العاده ای هم دارند.

میوه ها و سبزیجات رنگارنگ
قرمز، نارنجی، زرد و سبز: رنگ ها را با هم ترکیب نمایید تا مطمئن شوید از همه نوع مواد مغذی بهره مند می شوید. میوه ها و سبزیجات رنگارنگ تریکیبات گیاهی دارند که در کنار هم از سلامتتان محافظت میکند. این مواد شیمیایی گیاهی شامل آنتی اکسیدان ( مانند فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها ) هستند که برای داشتن بدنی سالم لازم است و به حاملگی یاری می رساند. سعی کنید مطابق با فصلی که هستید از میوه ها و سبزیجات بهره گیرید.
میوه ها و سبزیجات رنگارنگ مانند کدو تنبل، انار، کلم پیچ و فلفل حاوی آنتی اکسیدان و مولتی ویتامین طبیعی هستند. این موارد را قادر می باشید به سادگی وارد برنامه غذایی خود کنید از آنها قادر می باشید در سالاد، دسر، و انواع غذاها بهره گیرید.

روغن زیتون
روغن زیتون چربی غیر اشباعی است که به حساسیت به انسولین را افزایش و التهاب در سر تا سر بدن را کم می کند. التهاب قادر می باشد با تخمک گذاری تداخل داشته باشد. علاوه بر افزودن روغن زیتون به برنامه غذایی پیش از حاملگی اهمیتی می دارد که روغن های ترانس را نیز کنار زنید. چربی ترانس در بسیاری از غذاهای تفت داده شده و غذاهای فرآوری شده پیدا می شود. چربی ترانس توانایی بدن در برابر واکنش به انسلین را کم می کند، که قادر هست شما را بیشتر مستعد ابتلا به تخمک گذاری نامنظم کند.تحقیقات نمایان کرده قدرتمندی باروری در زنهایی که کمتر چربی ترانس، غذاهای قندی، کربوهیدرات های تصفیه شده و لبنیات کم چرب بهره می گیرند بیشتر است. این موارد را با روغن های گیاهی نظیر روغن زیتون، غلات کامل و لبنیات پرچرب جایگزین کنید.

ماهی
غذاهای دریایی مانند قزل آلا، میگو، تیلاپیا و گربه ماهی جیوه کمی دارند و در عوض غنی از اسید چرب امگا ۳ هستند. ماهی های سرشار از اسید چرب امگا ۳ قادر می باشند هورمون ها را متعادل کنند و جریان خون را در سیستم تولید مثل زیاد کنند.متخصصان پیشنهاد می دهند از ماهی های آزاد و دیگر منابع غنی امگا ۳ بهره گیرید تا باروری را بهبود ببخشید. اسید چرب های امگا ۳ لازم هستند بنابرین پیشنهاد داده می شود برای اسید دوکوزاهگزانوییک و اسید اﯾﮑﻮزاﭘﻨﺘﺎﻧﻮﺋﯿﮏ هر هفته حداقل یک نوبت ماهی آزاد خورید یا قادر می باشید مکمل امگا ۳ با کیفیت بالا مثلا نوع ۱۰۰۰ میلی گرمی بهره گیرید همچنین روزانه یک قاشق غذا خوری تخم کتان نیز نقش می دارد. ماهی هایی که حاوی مقدار بالایی جیوه هستند را بهره نگیرید.

ویتامین های پیش از تولد
علاوه بر بهینه سازی گزینه های غذایی خود، یک مکمل ویتامین قادر می باشد خاطر جمعتان کند که همه مواد مغذی که بدن نیاز دارد را روزانه می گیرید. اهمیتی می دارد که قبل از باردار شدن ذخیره مواد مغذی بدن خود را پر کنید. با وجود تلاشی که میکنیم باز هم امکان می دارد نتوانیم همه مواد مغذی را از برنامه غذایی که داریم بدست بیاوریم. برای پوشاندن این نقص از مولتی ویتامین کامل که در بر می داری فولیک اسید ( ۴۰۰ میلی گرم ) و DHA ( 200 تا ۳۰۰ میلی گرم ) باشد بهره گیرید. هر دوی این موارد قبل از حاملگی در طول آن و پس از حاملگی بسیار اهمیتی می دارند.

–ضمن تشكر از حسن انتخاب شما ،لطفا نظرات خود را در انتهاى صفحه براى ما بنويسيد–

گردآورنده : پارسا ز.

سلامت بانوان در بخش سلامت خانواده سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

در زوايای طربخانه جمشيد فلک
««« »»»
ارغنون ساز کند زهره به آهنگ سماع

۹ مواد خوردنی که موجب علاج نازایی می شوند

TT / 225 — TP / 20%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال