قصه آگهی پرسر و صدا فیلم پارادایس چه است؟


با دیگران به اشتراک بگذارید

ماجرای پوستر جنجالی فیلم پارادایس چیست؟


عکس داستان پوستر جنجالی فیلم پارادایس چیست؟

پوستر فیلم پارادایس منتشر شد و حاشیه های زیادی ایجاد کرده است اما آیا این یک اقدام بازرگانی است؟

انتشار پوستر فیلم پارادایس با هدف تبلیغات؟

چندین روز پیش عکس و تصویری درفضای جایزی منتشر شد که واکنش های زیادی به همراه داشت. مهران رجبی ملبس به تیپ روحانیت ایستاده و همراه فرزندی فرنگی، عکس سلفی می گیرد! این طرف جواد عزتی هم درعکس به همراه یک روحانی دیگر حضور دارد. بالای تصویر هم نام هنرپیشگان نگاشته شده بود و خبر از پوستری بازرگانی می داد، برای فیلم «پارادیس» به کارگردانی علی عطشانی.

اگر می خواهید بیشتر آگاهی بدارید : پوستر جنجالی فیلم پارادایس: سلفی دو روحانی با زن بی حجاب!

هرچند روز پیش کارگردان این فیلم تأکید کرد، پوستر منتشرشده درفضای جایزی، پوستر عمده نیست و این طرح اولیه مورد تأیید قرار نگرفته است. با این حال باید سؤال کرد چه کسی این پوستر را درفضای جایزی انتشار داده، چون به چشم مییاید نوعی ترفند بازرگانی باشد. شبیه به این ترفند را امسال در فیلم های سینمایی دیگری هم داشتیم.

گاهی این ترفندها به شکل مستقیم اعمال شده اند و گاهی نیز غیرمستقیم طراحی شده اند. البته نمی توان صحت و سقم دست های پنهان در این رفتارهای بازرگانی را با قطعیت و سند تأیید کرد اما قاعدتا انکار کردن آنها هم همراه با سهل لوحی خواهد بود. به عنوان مثال می شود به داستان فیلم «لانتوری» اشاره کرد. پوستر این فیلم در روزهای افتتاحیه نمایش با علامت «١٦-» منتشر شد که واکنش های فراوانی به دنبال داشت. منتقدان نقل کردند، اصولا چیزی به عنوان رده بندی سنی در سینمای کشورمان جایگاهی ندارد و برنامه ریزی برای آن انجام نشده که حالا دست اندرکاران «لانتوری» ناگهان یاد آن افتاده اند.
درواقع درج واژه «١٦-» را ازسوی عوامل این فیلم سنیمایی، ترفندی بازرگانی آگاهی میداشتند.

ازسوی دیگر گاهی نیز داستان هایی برای برخی فیلم های دیگر رقم خورد که ناخواسته بار بازرگانی داشت. ازجمله این فیلم ها می شود به «ایستاده درغبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان اشاره کرد. دقیقا به فاصله چندین روز قبل از نمایش فیلم خبرهایی مبنی بر احتمال زنده بودن حاج احمد متوسلیان (که فیلم براساس زندگی او ساخته شده) رسید. همین خبر که عده ای احتمال آن را رد کردند و بعدها هم درباره آن صحبت چندانی نشد، نگاه ها را منعطف کرد به فیلم «ایستاده درغبار» که حالا قرار است نمایش شود. البته همان طور که نقل شد، این نوعی رفتارهای بازرگانی همیشه نشان از دست داشتن عوامل فیلم در این روند ندارد اما در هرحال جای بررسی دارد.

گاهی نیز جریان هایی همراه می شوند که ناخواسته موج تبلیغات به راه می اندازند. درواقع جریان های مخالف بدون این که بخواهند (یا به شکل هدایت شده که اثبات آن میسر نیست)، بازرگانی برای یک فیلم سینمایی به راه می اندازند که حد و اندازه ندارد. نمونه آن هم فیلم «به فروش رساننده» به کارگردانی جناب اصغر فرهادی. تعبیر «بی غیرتی» را هر که مورد استفاده قرار داد و هر که آن را در دهان ها انداخت، خواسته یا ناخواسته این فیلم را تبلیغ کرد. حالا اما درباره فیلم «پارادایس» ماجرا کمی روشن تر است.

هرچند کارگردان این فیلم، علی عطشانی حرف زده و گفته: «متأسفانه در روزهای گذشته پوستری درفضای جایزی انتشار داده شده که آن را پوستر عمده فیلم سینمایی «پارادایس» خوانده اند، این درحالی است که این عکس متعلق به یکی از نقشهایی است که توسط یکی از دوستان تهیه شده بود و تنها درحد یک طرح بود.»

او در ادامه توضیح داده: «این پوستر منتشرشده نه مورد تأیید من و نه مورد تأیید طراح پوستر است.» کارگردان فیلم «دموکراسی تو روز روشن» تأکید کرده: «پارادایس تولید مشترک کشورمان و آلمان است و این فیلم نزدیک به ۲ سال است که ساخته شده و من برای دریافت پروانه نمایش درحال تعامل با سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم، به همین دلیل اجازه ندادم تا طرف آلمانی فیلم را در این کشور به نمایش گذارد.» او همچنین خاطرنشان کرد: «درحال حاضر طرف آلمانی نسخه ای از این فیلم را برای حضور درچند فستیوال بین المللی ارسال کرده است. درهمین راستا، آماده کننده آلمانی برای تهیه بروشور فیلم برای حضور درجشنواره به اطلاعات و تعدادی از تصویر و عکسهای فیلم نیاز داشت که متأسفانه یکی از دوستان ما طی یک اشتباه سهوی فایل طرح های پوستر را ارسال می کند و انتشار دهنده خارجی نیز بدون اطلاع از این اشتباه، این فایل را روی سایت قرار میدهد.»
کارگردان فیلم «نقش نویس» درپایان آورده: «تا وقتی که پروانه نمایش «پارادایس» صادر نشود، هیچ گونه تبلیغی انجام نخواهد شد و عوامل فیلم هم به خوبی آگاهی میدارند که تا زمان دریافت پروانه نمایش نباید هیچ گونه تبلیغی به انجام رسانند.» او تأکید کرد: «به تازگی اصلاحاتی ازسوی سازمان سینمایی اعلام شده که ما تمام اصلاحیه ها را اجرا و نسخه تازه را به سازمان سینمایی تقدیم کردیم.»

درپایان باید گفت، هرچند توضیحات علی عطشانی موجه و منطقی به چشم مییاید اما با ترفندهای بازرگانی که در سینمای کشورمان، علامت های آن را می بینیم، باید انتظار داشته باشیم کارگردانان و دست اندرکاران فیلم هر روز راه های دیگری را برای تبلیغات کشف بکنند. درواقع روزهای فرا رسنده سینمای کشورمان آبستن حرکات محیرالعقول دیگری هم خواهد بود!

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال