این خوراکی های بی بها را هیچ گاه نخورید!


با دیگران به اشتراک بگذارید

این غذاهای بی ارزش را هرگز نخورید!


تصویر و عکس این غذاهای بی ارزش را هرگز نخورید!

آسان طلبی بسیاری از ما را مستقیم به دام غذاهای بی ارزشی مانند غذاهای منجمد می اندازد. حرارت ده و بخور، چه چیزی از این سهلتر؟ متاسفانه حتی سالمترین غذاهای منجمد ( از نظر ظاهر ) سرشار هستند از نمک، که باعث احتباس آب در بدن و تبدیل آن به میزبان انواع مریضیها و اضافه وزن می شود و…

مقاله ای که در ادامه می خوانید نگاشته متخصص تغذیه و نگارنده کتاب What Doctors Eat دکترها چه می خورند؟ است: برای اینکه متوجه شوم چه غذاهایی برایم خوب است و کدام یک خیر؟ فرآیند آزمون و خطای بلند مدتی را طی کردم. برخی غذاها بود که حس فوق العاده ای به من می داد و بعضی از آنها نیز روزم، هفته ام، هورمون هایم، و ظاهر جسمانی ام را خراب می کردند. من نبرد سختی را با این موارد آغاز کردم و نمی خواهم اجازه دهم دیگر حتی نزدیک لب هایم شوند. متوجه شدم غذاهایی هستند که اصلا ارزش خوردن را ندارند.

۶ غذایی که هرگز نخواهم خورد:

۱- نوشابه رژیمی

با اینکه از آخرین نوشابه رژیمی که خوردم سالهاست می گذرد، هنوز هم مزه اش را از یاد نبرده ام. این نوشیدنی برای مدت وقتی طولانی مانند پشتیبان و منبع انرژی باعث میشد در مسیر تحصیل حرکت کنم.اما به خاطر نا آگاهی، آگاهی نمیداشتم چه تاثیر منفی و مخربی روی باکتری های روده ام، تحول اشتهایم، و البته سطح انسولینم دارد. آن سالهایی که نوشابه رژیمی بهره میگرفتم از بدترین سالها برای تندرستم بود.

۲- غذاهای منجمد

آسان طلبی بسیاری از ما را مستقیم به دام غذاهای منجمد می اندازد. حرارت ده و بخور، چه چیزی از این سهلتر؟ متاسفانه حتی سالمترین غذاهای منجمد ( از نظر ظاهر ) سرشار هستند از نمک، که باعث احتباس آب در بدن و تبدیل آن به میزبان انواع مریضیها و اضافه وزن می شود. در واقع، تحقیقات تازه نمایان کرده اند که سدیم نسبت به آنچه اندیشیده میشد نقشی بزرگتر در تنظیم انسولین دارد.

۳- غلات ناشتایی

غذاهای با سرعت و آماده برای ناشتایی کودکانمان مانند غلات ناشتایی سرشار از قند هستند و نسخه ای برای بروز بیش فعالی در کودکان. غلات بسته بندی شده، مخلوطی هستند از کربوهیدرات های تصفیه شده و قند و همین آنها را تبدیل به غذاهایی می کند که هرگز نباید به سمتشان برویم.

۴- غذاهای چینی تهیه شده با مونو سدیم گلوتامات

در خانواده ام سر این غذاها جنگی بود. همسرم و فرزندها، به دنبال طعم و شیرینی های خوشمزه بودند، و دوست داشتند بیرون و در غذاخوریهای چینی غذا بخورند. اما من توان تحمل بیشتر غذاهای چینی را نداشتم – آگاهی می داشتم مونو سدیم گلوتامات که به غذاها افزوده میشود، روی وزن، روده، عملکرد ذهنی ام تاثیر منفی قرار میدهد، به همین خاطر دیگر به سمت غذاهایی که حاوی این افزودنی هستند نخواهم رفت.

۵- دونات

طی روزهایی که در اورژانس مشغول بودم، همیشه در اتاق استراحت دونات های طعم داری انتظارم را می کشیدند تا بخورمشان. مانند راه حلی برای از بین بردن خستگی و استرس ذهنی با خوردنشان اغوا می شدم، همین کافی بود که بعد از ۱۵ دقیقه عرق سرد بریزم و حس کنم اتاق در حال چرخیدن دور سرم است، یک ساعت زمان میبرد تا دوباره حالم به وضعیت عادی بازگردد، بعد از مدتی دونات را برای همیشه از برنامه غذایی خود کنار زدم.

۶- مافین

میاندیشیدم مافین ها جایگزینی سالم و خوب به مکان شیرینی هایی مانند دونات باشند. اما آیا آگاهی میداشتید یک مافین بزرگ قادر هست بیش از ۱۰۰۰ کالری داشته باشد؟ برچسب اطلاعات تغذیه روی این مافین های خوشمزه را بخوانید ( آنهایی که خودمان در خانه تهیه میکنیم را حساب نکنید ) و فقط مقدار کالری متعجبتا نمی کند بلکه مقدار قند، که سطح انسولین را به آسمان می برد نیز شگفت زده تان می کند.

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال