مطمئن ترین اتومبیل های خارجی موجود در کشورمان ایران (۱۲ عکس)


با دیگران به اشتراک بگذارید

ایمن ترین خودروهای خارجی موجود در ایران

بر اساس اعلام سازمان بهداشت دنیاای (WHO) سالانه ۳ /۱ میلیون نفر در تصادفات رانندگی در سر تا سر دنیا کشته شده و بیش از ۵۰ میلیون نفر مصدوم می‌شوند. ناوگان حمل‌ونقل دنیاای در سال ۲۰۱۰ به یک میلیارد سیستم رسید و پیش‌بینی می‌شود که در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده این تعداد دو برابر شوند.
هفته نامه تجارت فردا – محمد علی‌نژاد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت دنیاای (WHO) سالانه ۳ /۱ میلیون نفر در تصادفات رانندگی در سر تا سر دنیا کشته شده و بیش از ۵۰ میلیون نفر مصدوم می‌شوند. ناوگان حمل‌ونقل دنیاای در سال ۲۰۱۰ به یک میلیارد سیستم رسید و پیش‌بینی می‌شود که در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده این تعداد دو برابر شوند.
این افزایش کم‌سابقه در کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسطی رخ خواهد داد که ۹۰ درصد از کل مرگ و فوت شو جاده‌ای را شامل می‌شوند. حدود ۴۸ درصد از تلفات تصادفات رانندگی، سرنشینان خودرو هستند، به منظور اجتناب از بار دنیاای روبه‌رشد مصدومان جاده‌ای، بهبود مطمئنی خودروها حیاتی است.
زمانی شما به دنبال تهیه کردن خودرو تازه ای هستید، مطمئنی نقش اهمیتی می داری در تصمیم شما ایفا خواهد کرد. موسسات گوناگونی وجود دارند که خودروهای مختلف را با بهره گیری از عوامل متنوعی از لحاظ مطمئنی رتبه‌بندی می‌کنند.
کانون مطمئنی ترافیک بزرگراه‌های ملی (NHTSA)، کانون بیمه مطمئنی بزرگراه (IIHS)، کانون برنامه ارزیابی خودروهای جدید (NCAP) و گزارش‌های مصرف‌کننده که مخلوطی از رتبه‌بندی این آژانس‌هاست می‌تواند به کمک شما بیاید. اغلب سازمان‌های رتبه‌بندی مطمئنی خودرو دسته وسیعی از اطلاعات را برای آزمایش‌های خود به کار می‌گیرند. با این حال معیارهای سنجش مطمئنی در موسسات مختلف فرق می دارد.
تصویر و عکس شماره ۱ ⇩
تصویر و عکس مطمئنترین خودروهای خارجی موجود در کشورمان

اولین برنامه ارزیابی خودروهای جدید در سال ۱۹۷۸ به وسیله آمریکا و سپس خوان کلی‌بروک مدیر اداره مطمئنی ترافیک بزرگراه‌های ملی (NHTSA) راه‌اندازی شد. بعد از آن این برنامه در سال ۱۹۹۳ در استرالیا،‌ ۱۹۹۵ در کشور ژاپن و ۱۹۹۷ در اروپا نیز مورد استفاده قرار داده شد. در حال حاضر ۹ مرکز NACP یا مجموعه‌های مشابه فعال در آسیا،‌ استرالیا، اروپا، آمریکای لاتین و آمریکا وجود دارد. برخی از این مراکز توسط دولت اداره می‌شوند و برخی دیگر در اختیار گروه‌های مصرف‌کننده، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های خودروساز یا مخلوطی از این سازمان‌هاست.

NHTSA یک مرکز دولتی است و دستور الزامی شدن نصب بسیاری از ویژگی‌های مطمئنی خودروها مثل کمربند مطمئنی در ساخته‌های خودروسازان توسط این سازمان صادر شده است. NHTSA از سیستم اعطای ستاره که بیشتر در تبلیغات خودروسازان دیده می‌شود، استفاده می‌کند.
به عنوان مثال، رتبه‌بندی آزمون تصادف از جلو در این سازمان از یک ستاره که بدترین وضع است (امکان زخم جدی ۴۶ درصد به بالا)، تا پنج ستاره (امکان بروز زخم جدی کمتر از ۱۰ در‌صد در تصادف) تعیین شده است اما کانون IIHS خیلی ساده‌تر خودروها را در هر بخش به صورت ضعیف، لب مرزی، قابل قبول و خوب در حوزه مطمئنی طبقه‌بندی می‌کند. در اروپا، آزمون‌های تصادف روی خودروهای پرفروش توسط کانون EURO NCAP که کنسرسیومی متشکل از دولت و خودروسازان و تحت نظارت یک نهاد بالادستی به نام FIA است، انجام می‌شود.
تست تصادف یورو NCAP از ابتدا تاکنون تغییراتی را در امتیازدهی آزموده است. در سال‌های اولیه این تست شامل مطمئنی سرنشینان بزرگسال و مطمئنی عابر پیاده می‌شد که ابتدا تست مطمئنی سرنشینان کودک و سپس تجهیزات مطمئنی به این تست افزوده شد.
این تست به تدریج تبدیل به استاندارد عمده در زمینه مطمئنی خودرو شده است و مشتریان، تولیدکنندگان و سازمان‌های استاندارد در دنیا به EURO NCAP استناد می‌کنند. به طور متداول، NACP تست‌های تصادف را روی خودروهای جدید اعمال کرده و سپس به ارزیابی رتبه‌بندی عملکرد وسیله نقلیه می‌پردازد به طوری که رتبه «پنج ستاره» نشان‌دهنده بالاترین امتیاز است.
امتیازهای امتحان از اندازه‌گیری بار اعمال‌شده و کاهش سرعتی که به آدمک در ضمن تصادف وارد می‌شود حاصل می‌شوند. اکثر NACPها از تست تصادف و اندازه‌گیری اثرات کناری و جلویی مشابهی تحت قوانین سازمان ملل استفاده می‌کنند. با وجود این، بر‌خلاف نهادهای نظارتی، NACPها از انعطاف‌پذیری بیشتری در روش امتحان برخوردار بوده و ظرفیت سنجش اینکه چه ماشین هایی زیر استاندارد مینیمم عمل می‌کنند را دارند. برای مثال، NACP‌ها معمولاً آزمایش‌های اثر جلویی خود را در سرعت‌های بالای ۶۴ کیلومتر بر ساعت انجام می‌دهند.
تصویر و عکس شماره ۲ ⇩تصویر و عکس مطمئنترین خودروهای خارجی موجود در کشورمان
برخی از NACP‌ها همچنین از ستون‌های زاید، شلاق و شناسایی اثر عابر پیاده، شامل هشدار کمربند مطمئنی و فناوری‌های اجتناب از تصادف (ESC) در سیستم امتیازدهی خود استفاده می‌کنند. موثری اطلاعات مصرف‌کننده در مطمئنی وسیله نقلیه به خوبی در اطلاعات به‌دست‌آمده در استرالیا، اروپا و آمریکا نمایان شده است. از سال ۱۹۹۲ برنامه ارزیابی خودرو جدید استرالیا (ANCAP) تست‌های تصادف خود را آغاز کرده و نتایج آن را روی بیش از ۵۰۰ خودرو انتشار داده است.
شاخصی توانا که ANCAP برای مطمئنی خودروهای استرالیایی بوجود آورد ایجاب کرده تعداد خودروهای پنج‌ستاره افزایش کشف کند. یک دهه پیش تنها ۲۰ درصد از خودروهای تست‌شده رتبه پنج ستاره را دریافت می‌کردند. در سال ۲۰۱۳ تعداد خودروهای پنج ستاره به ۸۰ درصد کل اتومبیل‌های آزمایش‌شده رسید. این‌گونه برآورد می‌شود که شانس کشته شدن یا مصدومیت جدی در یک خودرو یک ستاره در مقایسه با یک خودرو پنج ستاره دو برابر است.
در سال ۱۹۹۷، برنامه ارزیابی خودرو جدید اروپا (Euro NCAP)، نتایج اولین امتحان خود را برای اثر جلویی در ۶۴ کیلومتر بر ساعت منتشر کرد. این امتحان یک سال پیش از اعمال امتحان قانونی اتحادیه اروپا در ۵۶ کیلومتر بر ساعت بود. با وجود افزایش سخت‌گیری در آزمایش‌ها، تولیدکنندگان به سرعت شاهد دستیابی به نمره‌های بالاتر در آزمایش‌های NCAP‌ بودند.
کمیسیون اروپایی در سال ۲۰۰۳ اعلام کرد که خودروهای پنج‌ستاره ۳۶ درصد نسبت به خودروهای طراحی‌شده با استانداردهای قانونی در خطر تلفات شدید کمتری در تصادفات قرار دارند. آزمون‌های تصادف از بغل خودرو سریع ۵۰ کیلومتر در ساعت، آزمون برخورد کناره‌ها با اجسام میله‌ای‌شکل سریع ۳۲ کیلومتر در ساعت و آزمون برخورد با عابر پیاده سریع ۴۰ کیلومتر در ساعت انجام می‌شود.
در کنار مقررات باستانی، برنامه‌های ارزیابی خودروهای جدید (NCAPs) در پیشرفت عرضه و تقاضای خودروهای ایمن‌تر بسیار کامیاب عمل کرده است. NCAPs از اطلاعات مصرف‌کنندگان به منظور ترویج مطمئنی میان خریداران و تشویق خودروسازان برای به فروش رسان محصولات ایمن‌تر بهره گرفته است و شامل تست‌های زیر است.
تصویر و عکس شماره ۳ ⇩تصویر و عکس مطمئنترین خودروهای خارجی موجود در کشورمان

مطمئنی سرنشینان بزرگسال

یکی از اولویت‌هایی که برای خریداران و تولیدکنندگان خودرو بسیار اهمیت دارد حفظ مطمئنی سرنشینان است. زمانی رانندگی کننده و دیگر سرنشینان احساس مطمئنی داشته باشند از سفر و رانندگی با خودرو خود لذت بیشتری خواهند برد. در تست مطمئنی سرنشینان بزرگسال، حفظ سر، پاها، کمر، لگن، سینه و گردن سرنشینان جلو اهمیت دارد. نمره محافظت سرنشین بزرگسال از طریق تست اثر جلویی، اثر جانبی و شلاق تعیین می‌شود.

مطمئنی سرنشینان کودک

مطمئنی سرنشینان کودک به مخصوص نوزادان در تست تصادف اهمیتی می دارد. این معیار از دوره دوم بررسی‌های EURO NCAP به معیارهای تست تصادف افزوده شد. این تست با گذاشتن عروسک کودک در نگهدارنده خردسالان روی صندلی عقب انجام می‌شود. نمره این شاخص نشان‌دهنده قدرت سیستم‌های مهار کودک (CRS) در تست‌های اثر کناری و جلویی، قدرتمندی خودرو در تطبیق جای کودک با دیزاین و اندازه‌های مختلف و وجود شرایط کافی برای انتقال امن کودک درون خودرو است.

مطمئنی عابر پیاده

مطمئنی عابر در تصادف‌هایی که با عابر یا با خودروهای دیگر انجام می‌شود یکی از مهم‌ترین موارد است. در برخورد دو خودرو اگر خودرو به سمت چپ یا راست بچرخد احتمال زیان منتقل کردن به عابر پیاده زیاد است. همچنین مطمئنی عابر پیاده در نواحی مختلف خودرو فرق می دارد. در تست مطمئنی عابر پیاده، مطمئنی عابر در برخورد به شیشه‌های جلو و کاپوت، چراغ و ناحیه جلوپنجره و همچنین سپر خودرو مورد تست قرار می‌گیرد. ماشین هایی می‌توانند نمره خوبی از این تست بگیرند که سیستم ترمز سه سوته خودکار (AEB) آنها عابران پیاده را شناسایی کند.

تصویر و عکس شماره ۴ ⇩تصویر و عکس مطمئنترین خودروهای خارجی موجود در کشورمان

سیستم‌های مددی مطمئنی

یکی دیگر از موارد موثر در ارزیابی مطمئنی خودروها، میزان بهره‌مندی آنها از سیستم‌های مددی رانندگی کننده برای کاهش خطاهای احتمالی رانندگی کننده است که نقش اهمیتی می داری در جلو گیری از تصادف بازی می‌کند. تاثیر سیستم‌هایی مثل هشدار باز بودن کمربند مطمئنی، مهار الکترونیکی پایداری یا ESC و سیستم‌های محدودکننده سرعت بر نجات جان سرنشینان خودرو اثبات شده است و کانون Euro NCAP به ارزیابی عملکرد این سیستم‌ها نیز در خودروهای مختلف می‌پردازد.

نقش برنامه‌های ارزیابی خودروهای جدید

خودروهای مسافری در کشورهای پر سود امروز بسیار ایمن‌تر از گذشته‌اند. این موضوع نتیجه دهه‌ها مبارزه گروه‌های حقوق مصرف‌کننده و تلاش‌های مهندسان لوازم نقلیه در صنعت خودروسازی بوده است. پاسداری از حقوق مصرف‌کنندگان و نوآوری در کنار هم سطحی از مطمئنی خودروها را فراهم کرده که در چندین دهه گذشته غیرممکن به نظر می‌رسید. این تکنولوژی جدید جان صدها هزار نفر را نجات داده است.
درگیری کنونی، دستیابی به تجربه‌های مثبت مشابه در بازارهای خودرو در حال‌رشد در کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط خواهد بود،‌ مکانی که ریسک مصدومیت‌های جاده‌ای در آن بیشترین مقدار است. فرمول برنده برای مطمئنی بیشتر خودرو، مخلوطی از فشار قانونگذاری و کشش تقاضا خواهد بود. مقررات دولتی در کنار اطلاعات مصرف‌کنندگان، به ایجاد بازاری با توانایی تحویل خودروهای ایمن‌تر یاری خواهد رساند.
رشد تقاضای مصرف‌کننده به تدریج موجب آن می‌شود که مطمئنی در تمامی محدوده‌های گران مختلف خودروها رعایت شده و در نهایت منجر به دستور نصب تجهیزات استاندارد و ایمن‌سازی تمام خودروها شود. در ادامه به بررسی شاخص‌های مطمئنی خودروهای خارجی محبوب در کشورمان پرداخته‌ایم.
تصویر و عکس شماره ۵ ⇩تصویر و عکس مطمئنترین خودروهای خارجی موجود در کشورمان
تصویر و عکس شماره ۶ ⇩تصویر و عکس مطمئنترین خودروهای خارجی موجود در کشورمان
تصویر و عکس شماره ۷ ⇩تصویر و عکس مطمئنترین خودروهای خارجی موجود در کشورمان
تصویر و عکس شماره ۸ ⇩تصویر و عکس مطمئنترین خودروهای خارجی موجود در کشورمان
تصویر و عکس شماره ۹ ⇩تصویر و عکس مطمئنترین خودروهای خارجی موجود در کشورمان
تصویر و عکس شماره ۱۰ ⇩تصویر و عکس مطمئنترین خودروهای خارجی موجود در کشورمان
تصویر و عکس شماره ۱۱ ⇩تصویر و عکس مطمئنترین خودروهای خارجی موجود در کشورمان
تصویر و عکس شماره ۱۲ ⇩تصویر و عکس مطمئنترین خودروهای خارجی موجود در کشورمان

______________________

تهیه و تدوین: بهنام ذ.

خودرو در بخش دانش و فناوری سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

حافظ اين حال عجب با که توان گفت که ما
««« »»»
بلبلانيم که در موسم گل خاموشيم

مطمئن ترین اتومبیل های خارجی موجود در کشورمان ایران (۱۲ عکس)

TT / 305 — TP / 19%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال