یا حسینی هستی، یا یزیدی، راه سومی وجود ندارد


با دیگران به اشتراک بگذارید

یا حسینی هستی، یا یزیدی، راه سومی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: یا حسینی هستی، یا یزیدی، راه سومی وجود ندارد

نفوذی­‌ها نمی‌خواهند بفهمند که بین حق و باطل، راه سومی وجود ندارد، اما اصرار دارند راه سوم و قرائت تازه ای را از دین به نام «اسلام رحمانی» در مقابلِ ستمگران تعریف و تحلیل کنند.

سرزه به نقل از خبر گزاری فارس خبر می دهد، کربلا، بلایی برگزیده شده و هوشمندانه بود که شاخص واقعیت و انسانیت را در کالبد تاریخ، برای جویندگان واقعیت به ارمغان گذاشت؛ پیام اصلی ی آن درس مقاومت در برابر مستکبرین است که نفوذی ها به دلیل دنیای خود، نمی خواهند آن را بفهمند!
کربلا، شاخص واقعیت
حق طلبان خوب بنگرند، مادی گرایان و غرب زدگان عبرت بگیرند؛ محَرّم، تمرین خوب گریه نکردن است نه فقط گریستن، بساطش آموزه است نه موزه، زمان بالیدن است نه فقط نالیدن، نماد شعور مذهب است نه فقط شور مذهب؛ محرم، که با نام کربلا و یاد و مرام حسینی عجین شده، تابلوی شجاعت و شهامت، درایت و عبودیت، هدایت و معنویت است که در عین مظلومیت، نماد اقتدار و آزادگی است؛ کربلا تفسیرِ عملیِ آیه­ «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی‏ کَبَد»؛ است، «ما انسان را به واقعیت در رنج و مشقّت آفریدیم (و به بلا و محنتش تجربه کردیم)»؛ کربلا صحنه و عاشورا زمانِ بزرگترین رنج و آزمایش الهی بود؛ دنیا با رنج عجین است، محل آزمایش است نه آسایش؛ البته اجازه نداریم که در برابر ستم و رنج های تحمیلی سکوت کنیم.
آسایش با سختی عجین است
بر هیچ خردمندی بر تن کرده نیست که انسان اگر بخواهد به هر نعمتی برسد، ناگزیر باید از عیش خود بکاهد و با ناملایمات دست و پنجه نرم کند، هر چه نعمت بزرگتر باشد، ناراحتی هم بیشتر است و چه نعمتی بالاتر از قرار گرفتن در جوار رحمت حق و سلطنت بر عالم هستی؛ «یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّکَ کادِحٌ إِلى‏ رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلاقیهِ»؛ اى انسان البته با هر رنج و مشقت (در راه طاعت و عبادت حق بکوش که) عاقبت به حضور پروردگار خود مى‏ روى.

شهادت، رنجی انتخابی و البته شیرین و مرگی هوشمندانه است که پیروان مکتب حضرت اباعبدالله (ع) آن را برگزیدند، «هَلْ جَزاءُ الْإِحْسانِ إِلاَّ الْإِحْسانُ؛ آیا پاداش نکویى و احسان جز نکویى و احسان است؟» اگر خدای کریم بخواهد احسان و طاعت اباعبدالله (ع) و پیروان ایشان را جبران کند باید تمام هستی اش را بدهد، یعنی خدائیش را، این که مقدور نیست، اما اگر بگوییم خدای متعال سلطنت بر عالم هستی را بر حضرت اباعبدالله (ع) عنایت کرده گزاف نقل نکرده ایم.
بزرگترین دستاوردِ جهانی اباعبدالله الحسین (ع)
بزرگترین دستاوردِ اجتماعی ـ سیاسی اباعبدالله الحسین (ع) بیدار کردن انسانیت و تعیین شاخص برای آن بود تا حق طلبان در صحنه هایِ بدلیِ کربلا و عاشورا، راه را گم نکنند، چرا که طبق بینش اسلامِ ناب، همه­ روزها عاشورا و تمام زمین­ها کربلاست؛ «کلُّّ یومٍ عاشورا و کلُّ عرضٍ کربلا»؛ بنابراین هر روز باید آماده­­­ روز واقعه و مبارزه بود.
خداوند برای تمام انسان ها، اقوام و ملت ها در تمام اعصار، صحنه ها و وقت هایی را برای آزمایش مهیّا می سازد که این صحنه ها و وقتها به اختلاف شرایط، عوامل و ظرفیت ها گوناگون است و شدت و ضعف دارد؛ خصوصا اگر جامعه ای مدعی ایمان باشد امتحان و بلایش بیشتر است.
«آیا مردمان چنین پنداشتند که به صرف اینکه نقل کردند ما ایمان (به خدا) آورده‏ ایم رهاشان کنند و هیچ آزمایششان نکنند؟ و محققا ما امت هایی را که قبل از اینان بودند به امتحان و آزمایش آوردیم، و همانا خدا دروغگویان و راستگویان را کاملا مى‏ شناسد.
اگر استادی در کلاس درس یا باشگاه ورزشی، علاقه مند به رشدِ بیشتر برخی شاگردانِ مستعد خود باشد، طبیعتاً تمرینات سخت تر و بیشتری به آنها می­ دهد، این تمریناتِ سخت و بعضاً طاقت فرسا که دانش آموز را برای المپیاد و المپیک آماده می­ کند، نکته ستایش عقلای عالم است، حال اگر دانش یاد گیری از این تمرینات سخت گریه و شکوه کند که چرا من؟! عقلا، یا به او می­ خنده کنند یا سرزنشش می کنند. حال اگر شاگردی ادعای استعداد کند، استادش به او، نسبت به دیگران سخت تر خواهد گرفت.
هر که در این بزم مقرب ­تر است جام بلا بیشترش می­ دهند
مدعیان ایمان، دائماً در صحنه های بدلی کربلا، در حال نمایان کردن جوهر وجودی خویش اند؛ هشت سال پاسداری مقدس، فتنه۸۸، جنگ مسلمانان مظلوم منطقه (کشور سوریه، یمن، فلسطین، لبنان و…) بر علیه مستکبرین خونخوار عالم، نمونه­ هایی از این صحنه های بدلی است. امام خمینی (ره) فرمودند: «کُل یَومٍ عَاشورا وَ کُل ارضٍ کربلا» باید سرلوحه زندگی، در هر روز هر سرزمین باشد. همه روز باید ملت این معنا را داشته باشدکه امروز عاشوراست و ما باید مقابل ستم بایستیم و همین مکان هم کربلاست و باید نقش کربلا را پیاده کنیم؛ انحصار به یک زمین ندارد؛ منحصر به یک عده نمی­ شود.
این دستور یاد گیرنده هم تکلیف است و هم مژده؛ تکلیف از آن جهت که مستضعفان با عده ای قلیل، علیه مستکبران با ساز و ‏برگ مجهز و قدرت ابلیسی عظیم، مأمورند چونان سرور شهیدان قیام کنند و مژده بدین جهت که شهیدان ما را در شمار ‏شهیدان کربلا گذاشته است.
نفوذی­ ها نمی­ خواهند پیام عاشورا را درک کنند!
نفوذی­ ها نمی خواهند بفهمند که بین حق و باطل، راه سومی وجود ندارد، اما اصرار دارند راه سوم و قرائت تازه ای را از دین، به نام اسلام رحمانی در مقابلِ ستمگران تعریف و تحلیل کنند؛ در صورتی که اسلام رحمانی مخصوص مؤمنین است نه مستکبرین؛ «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُم‏؛ محمد (ص) فرستاده خداست و یاران و همراهانش بر کافران بسیار شدید و سخت­گیر و با یکدیگر بسیار مشفق و مهربانند».
قرآن کریم یکی از شاخصه های منافقین را این طوری بیان می­ کند: «مُذَبْذَبینَ‏ بَیْنَ ذلِکَ لا إِلى‏ هؤُلاءِ وَ لا إِلى‏ هؤُلاءِ وَ مَنْ یُضْلِلِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ سَبیلاً؛ منافقان(نفوذی ها) دو دل و مردد باشند، نه به سوی مؤمنان یکدل می­ روند و نه به جانب کافران، و هر که را خدا ( بواسطه راه ضلالتی که به اختیار خود برگزیده) گمراه کند، پس هرگز او را به راه راست کشف نخواهی کرد». دنیا­طلبان و نفوذی ها خود را به استراحت کن زده­ اند تا ندای اهل حق زمان خود را نشنوند تا اینکه برای کمک دین خدا به زحمت کشف نکردند و به دنیای خود برسند!

*با تشکر از انتخاب شما کاربر عزيز*

گردآوری توسط: بهگل ف.

فرهنگی هنری در بخش اخبار سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

منم که گوشه ميخانه خانقاه من است
««« »»»
دعای پير مغان ورد صبحگاه من است

یا حسینی هستی، یا یزیدی، راه سومی وجود ندارد

TT / 76 — TP / 7%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال