پاییز پرانرژی و دور از بیماری با این خوراکی ها (۲ عکس)


با دیگران به اشتراک بگذارید

پاییزی پرانرژی و دور از بیماری با این خوراکی ها

عالیترین خوراکی های پاییزی

فصل پاییز با همه خوشگلی هایش از راه رسید . این روزها هوا در حال سرد شدن است، اما جالب است آگاهی بدارید مصرف برخی ازخوراکی ها و مواد غذایی قادر هست نقش بسیار اهمیتی می داری در افزایش تحمل افراد در برابر سرمای هوا در روزهای پاییزی داشته باشد. به واژه دیگر، شما قادر هستید با تهیه فهرستی از مواد غذایی پاییزی و مصرف آنها در این فصل از خوردن بیشتر صفا بکنید و از سرماخوردگی های متعدد این فصل جلو گیری کنید . گرچه سرماخوردگی جزء طلاق ناپذیر این فصل است اما با تغذیه مناسب این فصل تا حدود زیادی قادر می باشید از بیماری های این فصل پیش گیری کنید.

سوپر خوراکی های فصل سرما قادر هستند پاییز و زمستان را برای شما گیراتر از همیشه کنند. میوه ها و سبزی هایی که ویژه این فصول هستند، اتفاقا به آسانی هم در دسترس شما خواهند بود.

سلطان فصل ها رخ نموده و روزها کوتاه و شب های بلند و خنک آغاز شده است. اما این فصل هزار رنگ برای برخی افراد همراه با خستگی، کسالت و بی حالی است. خیلی از افراد هستند که با کوچولوترین باد خنکی دچار سرماخوردگی و مریضیهای ویروسی می شوند. در این مطلب ۱۲ ماده غذایی مفید میشناسانیم که یاری میرسانند تا پاییزی پرانرژی و دور از بیماری ها داشته باشید.

تصویر و عکس شماره ۱ ⇩

تصویر و عکس پاییزی پرانرژی و دور از بیماری با این خوراکی ها

گردو از خواص ضد خستگی برخوردار است

سوپرخوراکی های فصل پاییز :

گردو:ضدخستگی

گردو را در سالاد بریزید و یا در وعده ناشتایی به همراه پنیر خورید. چون یک ماده غذایی لازم برای فصل پاییز است. گردو سرشار از آنتی اکسیدان ها، امگا ۳ ها، پروتئین، ویتامین E و B و همچنین حاوی پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم و آهن است.

شما قادر هستید این ماده غذایی را در وعده ناشتایی به همراه یک نوشیدنی گرم، یک واحد میوه مانند کیوی یا یکی از مرکبات و چندین خوبش نان گاز بزن خورده و روزتان را با انرژی سپری کنید. البته یادتان باشد که میزان گردوی مصرفی تان از ۴ تا ۵ عدد بیشتر نشود چون در این صورت کالری بیشتری عایدتان می شود.

تره فرنگی:سوپی برای پاییز

تره فرنگی صرفاً برای لاغری کاربرد ندارد. این سبزی همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های فراوان بوده و به آسانی قادر هستید از آن سوپی طعم دار برای روزهای پاییزی تهیه کنید. پیشنهاد میدهیم که از همان روزهای افتتاحیه پاییز قول های غذایی تان را با یک سوپ غلیظ مانند سوپ تره فرنگی آغاز کنید.

ماهی های حاوی ویتامین D

فصل پاییز با وجود تمام خوشگلی هایش باعث افسردگی و بی حالی در بسیاری از افراد می شود. دلیل آن نیز کاهش نور خورشید است که برای برخی افراد ایجاد افسردگی می کند. برای مقابله با کمبود ویتامین D حاصل از عدم نور کافی باید به فکر افزایش جذب این ویتامین از طرق دیگر مانند مصرف ماهی باشید. پیشنهاد میدهیم به سراغ ماهی های کوچک مانند ماهی ساردین و ماهی خال مخالی بروید. چون این نوع ماهی ها حاوی فلزات سنگین کمتری هستند.

لیموترش برای جذب ویتامین C

هر چه میزان ویتامین C بدنتان بیشتر باشد کمتر دچار افسردگی و مریضیهای ویروسی می شوید. پرتقال، لیموترش، گریپ فروت، نارنگی و غیره جزو مرکباتی هستند که باعث بهبود خلق و خوی و تقویت دستگاه مطمئنی بدنتان می شوند. حتماً از میوه های جدید و کامل بهره گیرید. اگر عاشق آب میوه هستید در منزل نسبت به تهیه آن اقدام کنید. چون آب میوه های خانگی طعم، ویتامین و فیبر بیشتری نسبت به انواع صنعتی دارند.

فیبرها باعث می شوند که قند میوه ها یعنی فروکتوز به آرامی وارد جریان خون شود و با مصرف آن ها احساس سیری طولانی مدتی خواهید داشت. اگر از معضلات گوارشی عذاب نمیکشید قادر هستید روزانه تا ۳ واحد مرکبات خورید.

اگر دچار ورم یا جراحت معده نیستید همیشه از لیموترش بهره گیرید. لیموترش یکی از شگفت انگیز ترین منابع ویتامین C به حساب مییاید. یادتان باشد که این میوه ترش بخصوص در غذاهای گیاهخواران بسیار مفید و لازم است چون میزان جذب آهن گیاهی را زیاد میکند.

تصویر و عکس شماره ۲ ⇩تصویر و عکس پاییزی پرانرژی و دور از بیماری با این خوراکی ها

ویتامین c لیموترش از بیماری پیش گیری میکند

قارچ ها:کم کالری و سرشار از مواد معدنی

در فصل پاییز از مصرف قارچ غافل نشوید. هر نوع قارچی که در محل زندگی تان وجود دارد را به کار برید. این مواد غذایی کم کالری بوده و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. پیشنهاد میدهیم سبزیجاتی مانند قارچ، مارچوبه، گوجه فرنگی، بروکلی و اسفناج را به صورت پخته خورید. چون در این صورت بدن بهتر قادر هست ویتامین های موجود در آن ها را به سوی خود کشد.

چای رویبوس برای ناکار کردن میکروب ها

نوشیدنی های داغ در فصل پاییز باعث حرارت داده شدن و تأمین آب بدنتان خواهند شد. در بین این نوشیدنی ها چای سبز و چای رویبوس جزو خوب ترین ها هستند. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و چای رویبوس یک دمنوش بدون تئین است که به تقویت دستگاه مطمئنی بدن کمک زیادی می کند.

پیشنهاد میدهیم این نوشیدنی را با یک قاشق کوچک عسل شیرین کرده و از طعم آن صفا بکنید. در عین حال نیز بدنتان را به شیوه ای طبیعی تقویت کنید. قادر هستید به چای سبزتان نیز چندین قطره لیموترش بچکانید تا خواص آن افزایش کشف کند.

کدو حلوایی:آنتی اکسیدان هایی که دستگاه مطمئنی را مجهز می کنند

انواع کدو حلوایی با رنگ های نارنجی چشم نواز منبع آنتی اکسیدان هایی هستند که باعث تقویت دستگاه پاسداری ای بدن در برابر عوامل مهاجم خارجی می شوند. یادتان باشد که تخمه های داخل کدو حلوایی نیز منبع خوب پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی شگفت انگیزی مانند منیزیم، آهن، فسفر، زینک، مس، پتاسیم و غیره هستند. در واقع این میوه با گوشت و تخمه هایش دوست تندرستی و قدرت بدنی است.

سیب و گلابی:سرشار از ویتامین

یک ضرب المثل سرشناس نقل میکنید روزی یک عدد سیب شما را از مطب دکتر میراند. در فصل پاییز سیب ها و گلابی هایی که جدید به جدید وارد بازار میوه می شوند بسیار لذیذ و آب دار هستند و در عین حال ویتامین ها و فیبرهای بیشتری دارند. پیشنهاد میدهیم با شروع فصل پاییز به طور مرتب سیب و گلابی خورید.

البته بهتر است از انواع ارگانیک و طبیعی بهره گیرید تا بتوانید پوست آن ها را که سرشار از ویتامین ها هستند خورید. اگر از مشکل کولیت روده یا سندرم روده تحریک پذیر عذاب میکشید بهتر است این میوه ها را به صورت طبخ شده و کمپوت خورید. یادتان باشد که این دو میوه حاوی یک رنگدانه طبیعی با خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و آنتی هیستامینی قوی به نام پکتین است که خواص زیادی برای بدن دارد.

کلم ها:تقویت کننده بدن

کلم ها با هر رنگی از سفید، سبز یا قرمز که باشند مانند کلم برگ، گل کلم یا بروکلی و کلم قرمز و کلم بروکسل جزو سبزیجات مفید برای فصل سرما هستند. کلم ها گنجینه های تندرستی هستند که به خاطر میزان بالای ویتامین B و C و همچنین آنتی اکسیدان ها و پتاسیم باعث تقویت دستگاه مطمئنی بدن می شوند.

پیشنهاد میدهیم از انواع کلم ها با رنگ های گوناگون بهره گیرید. چون هر رنگی نمایان کننده خواص مخصوص خود است. گل کلم و کلم سفید باعث ارتقای سلامت قلب می شوند. کلم قرمز خواص ضد سالخوردگی دارد. بروکلی و کلم های سبز به تقویت قوه بینایی یاری میرسانند.

انگور:خسته نباشید

انگور سفید، قرمز یا مشکی جزو منابع آنتی اکسیدان ها، ویتامین های B 1 ، B 2 ، B 6 و ویتامین C است. بهتری است آگاهی بدارید که انگور سرشار از فروکتوز است و قادر هست به آسانی گرسنگی و بی حالی و کسالت شما را از بین برد.

عسل:برای مقابله با ویروس ها

گرچه می توان از عسل در هر فصلی از سال بهره گرفت اما این ماده غذایی باید پای ثابت رژیم غذایی فصل پاییز باشد. عسل به ویروس ها و باکتری ها مقابله کرده و فایده ضدالتهابی دارد. بنابراین شما را از مریضیهای این فصل میراند.

میوه شاه بلوط:سرشار از آهن و کلسیم

شاه بلوط در فصل پاییز زمین جنگل ها را پنهان میکند. این میوه سرشار از آهن، کلسیم و پتاسیم است. البته یادتان باشد که در مصرف آن دچار افراط نشوید چون حاوی میزان زیادی قند است. یادتان باشد که مصرف منظم و روزانه مواد غذایی سرشار از قند قادر هست باعث خستگی بدن شده و ترشح انسولین را بالا ببرد. این افزایش انسولین نیز باعث افت شده و به ایجاد احساس گرسنگی و خستگی دامن می زند.

پاییزی پرانرژی و دور از بیماری با این خوراکی ها

*********************

تهیه شده توسط : فرخ ز.

تغذیه سالم و مناسب در بخش تغذیه و سلامت سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

پير ميخانه همی‌خواند معمايی دوش
««« »»»
از خط جام که فرجام چه خواهد بودن

پاییز پرانرژی و دور از بیماری با این خوراکی ها (۲ عکس)

TT / 187 — TP / 13%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال