دریافت منگنز را فراموش نکنید


با دیگران به اشتراک بگذارید

دریافت منگنز را از یاد نبرید

تصویر و عکس دریافت منگنز را فراموش نکنید

اگر می خواهید ناخن هایی خوشگل و سالم داشته باشید سعی کنید منگنز بیشتری گیرید از جمله منابع تامین منگنزمی توانیم به دانه های آجیل اشاره کنیم این دانه های روغنی خاصیتهای زیادی برای تندرستی ما دارند مراقب کاهش و کمبود منگنز در بدنتان باشید چون باعث فلج اندام های بدن، ناباروری در زنان، بروز تشنج و حتی نابینایی خواهد شد پیشنهادهای کارشناسان در این باره را مطالعه کنید.

یکی از لازمترین مواد در بدن افراد منگنز است که در آن انواع آنتی اکسیدان ها وجود دارد. وجود این ماده معدنی در بدن برای رشد استخوان ها و تنظیم سوخت و ساز بسیار ضروری است. در منگنز مواد مفیدی برای بهبود جراحتها و نیز جذب ویتامین های C و B از مواد غذایی وجود دارد.
به نقل کرده کارشناسان، افرادی که در رژیم غذایی روزانه ‌شان منگنز وجود دارد به احتمال پایین‌تری به انواع سرطان مبتلا می شوند.
علائمی از جمله کاهش قدرت شنوایی,احساس سرگیجه, حالت تهوع و استفراغ, شکستن ناخن ها و تارهای مو همگی با کمبود منگنز در بدن بروز پیدا می‌کنند.
همچنین اگر کمبود منگنز در بدن شدید باشد قادر هست منجر به مریضیهای حادتری چون فلج اندام های بدن، ناباروری در زنان، بروز تشنج و حتی نابینایی شود.
خوب ترین راه برای پیش گیری از کاهش منگنز در بدن، مصرف مواد غذایی حاوی این ماده معدنی به صورت روزانه است. براساس تحقیقات انجام شده دانه های آجیل از جمله فندق و گردو منبع بسیار غنی منگنز محسوب می‌شوند. همچنین در این خوراکی ها، مواد مفید دیگری چون منیزیم، مس، فیبر و ویتامین E نیز به وفور یافت می‌شود.
غذاهای دریایی از جمله دیگر منابع تامین منگنز برای بدن به شمار می‌روند؛ بویژه میگو که خوراکی خوشخوراک و مفید بوده و علاوه بر منگنز، در بر می داری اسید های آمینه ضروری برای بدن و نیز ویتامین های گروه B و امگا ۳ است.
غلات کامل مانند برنج قهوه ای، گاز زنی دو سر و ارزن نیز حاوی منگنز به میزان فراوان بوده و قادر هست خطر ابتلا به مریضیهای قلبی، دیابت و برخی از انواع سرطان را به میزان قابل ملاحظه‌ای کم کند.
در میان سبزیجات در بر می داری برگ های سبز تیره، اسفناج در بر می داری بیشترین مقدار این ماده معدنی ضروری است به طوری که متخصصان تغذیه پیشنهاد میدهند افراد به صورت روزانه حدود یک فنجان از این سبزی را به همراه سالاد یا با انواع غذاها به کار برند.
لازم به ذکر است؛ اسفناج علاوه بر منگنز، در بر می داری ویتامین A و ویتامین K هم است که هر دوی آنها برای حفظ سلامت بدن بسیار مفیدند.
درنهایت چای مشکی که عموماً به همراه ناشتایی یا عصرانه مصرف می‌شود، سهلترین راه برای بدست آوردن منگنز نکته نیاز بدن به شمار می‌رود. آشامیدن چای مشکی و یا ترکیب آن با چای سفید قادر هست علاوه بر تامین منگنز بدن، برای سلامت استخوان ها و قلب نیز مفید باشد.

—————————————–

نگارنده : بهنوش ن.

تازه های سلامت و پزشکی در بخش سلامت سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

می‌گريم و مرادم از اين سيل اشکبار
««« »»»
تخم محبت است که در دل بکارمت

دریافت منگنز را فراموش نکنید

TT / 63 — TP / 13%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات