مصرف جو مزایایی زیادی برای اندام بوجود آورد!


با دیگران به اشتراک بگذارید

مصرف جو مزایایی زیادی برای بدن به همراه دارد!

مصرف جو
 
چچاگر از بیماری‌هایی همچون آسم,آرتروز,ورم مفاصل, ناتوانی جنسی, معضلات پوستی, کم خونی, اضافه وزن می‌ داری,یبوست,دیابت, پرفشاری خون, معضلات کلیوی یا بیماری‌های قلبی رنج می‌برید، شاید وقت آن آمده باشد تا در رابطه با فواید جو برای تندرستی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف گاز زنی سبوس دار می‌تواند سطح قند خون را تا حد زیادی تنظیم کند. مزایای جو برای تندرستی عمدتا مربوط به هشت آمینواسید لازم است که در آن وجود دارد. این موضوع بدین معناست که جو می‌تواند یک پروتئین کامل در رژیم غذایی افراد باشد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر رژیم غذایی ما حاوی مواد مغذی اهمیتی نداشته است.

یکی از اصلیترین مواردی که اغلب نادیده گرفته می‌شود فیبر است. جو یک منبع عالی برای فیبرهای محلول و نامحلول است و همین امر شما را مطمئن می‌سازد که جو سرشار از مزایای زیاد برای تندرستی بدن است. پیش از اینکه سراغ مزایای جو برویم باید آگاهی بدارید که این ماده را می‌توان به صورت‌های گوناگونی همچون سوپ، سالاد و حتی در مرغ به کار گرفت.

فواید جو برای تندرستی:
مصرف جو روده و سیستم گوارش را سالم نگه می‌دارد:

همانطور که قبلا نیز نقل کردیم، جو سرشار از فیبر است و می‌تواند بدن شما را از سموم پاکسازی کند. این ماده منبع غنی از فیبر است و می‌تواند به عنوان منبع سوختی برای باکتری‌های خوب موجود در روده عمل کند. این باکتری‌ها به تخمیر شدن محتوای فیبر در بدن کمک می‌کند. در نتیجه اسید بوتیریک تشکیل می‌شود که سوخت اصلی و اولیه برای سلول‌های روده است. جو همچنین برای سالم نگه داشتن سلامت کلی روده بسیار نقش می دارد. با وجود سلامت کلی روده، جو به کاهش وقت اجابت مزاج یاری خواهد رساند و همین امر شکم شما را پاک می‌کند. این ماده می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و بواسیر را کم کند.

از بروز سنگ کیسه صفرا پیش گیری می‌کند:
جو می‌تواند به خانم‌ها در جلو گیری از توسعه سنگ کیسه صفرا کمک فراوانی بکند. از آنجایی که این ماده سرشار از فیبر نامحلول است می‌تواند به کاهش ترشح اسید صفراوی یاری رساند و همین امر موجب افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطح تری گلیسیرید خواهد شد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهدزنانی که از جو و محتوای فیبری آن بهره مند شده اند ۱۷ درصد نسبت به سایر افراد خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرای کمتری دارند.

از پوکی استخوان پیش گیری می‌کند:
فسفر و مس موجود در جو می‌تواند سلامت کلی استخوان‌ها را تضمین نماید. محتوای فسفر در جو در درمان و نگهداری از استخوان و دندان ها نقش خواهد داشت. اگر به مریضی پوکی استخوان مبتلا هستید، این ماده می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی به حساب آید. آب جو نیز ۱۱ برابر بیشتر از شیر کلسیم دارد. کلسیم یکی از عناصر لازم برای محافظت از استخوان‌هاست. منگنز موجود در آن به همراه ویتامین B کار می‌کند و می‌تواند سلامت روده را تضمین نماید. بدن ما برای محافظت طبیعی از استخوان‌ها به منگنز نیاز دارد.

از سیستم مطمئنی بدن محافظت می‌کند:
ویتامین C موجود در جو دوبرابر بیشتر از پرتغال است. این ویتامین می‌تواند به قوی شدن سیستم مطمئنی و کاهش خطر ابتلا به آنفلونزا مفید باشد.آهن موجود در آن می‌تواند حجم خون را بهبود ببخشد و از بروز کم خونی و خستگی پیش گیری نماید. این ماده به عملکرد عالی کلیه کمک می‌کند و در توسعه سلول‌ها ضروی است. علاوه بر این، جو حاوی مس است که در تشکیل هموگلوبین و گلبول‌های قرمز خون دخیل است.

سطح کلسترول خون را مهار می‌کند:
فیبر نامحلولی که در فیبر وجود دارد می‌تواند به مهار سطح کلسترول خون یاری رساند. جو حاوی فیبرهای محلول و نامحلول است و به دلیل فواید کم کلسترول و کم چربی‌اش پیشنهاد می‌شود.

دیابت را مهار می‌کند:
جو می‌تواند دیابت نوع ۲ را مهار کند. با اینحال ما می‌توانیم با کاهش وزن و انجام فعالیت‌های ورزشی و بهره گیری از رژیم غذایی عالی از بروز دیابت پیش گیری کنیم. بنابراین غذاهایی که حاوی فیبر بالایی هستند باید در رژیم غذایی افراد دیابتی قرار گیرند. جو نیز به دلیل محتوای فیبر بالایش برای این بیماران عالی است. دانه جو حاوی ویتامین‌های لازم و مواد معدنی است و می‌تواند جذب گلوکز را کندتر کند. مطالعات انجام شده در سال ۲۰۰۶ نشان می‌دهد که مصرف جو در افرادی با مقاومت به انسولین، می‌تواند سطح گلوکز را کم کند.

از بیماری‌های قلبی و سرطان جلو گیری می‌کند:
جو حاوی انواع متعددی از مواد مغذی گیاهی همچون لیگنان است که در بدن به لیگنان پستانداران تبدیل می‌شود. یکی از این لیگنان‌ها آنترولاکتون نام دارد که به جلو گیری از سرطان و سایر سرطان‌های هورمونی و نیز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

از بروز آسم پیش گیری می‌کند:
پیش از اینکه به فکر تهیه کرد جو بیفتید، انواع آن را مد نظر داشته باشید. انواع گوناگونی جو وجود دارد که در بر می داری ارزش‌های تغذیه‌ای فرق می داری هستند. گاز زنی کامل( سبوس دار) در بر می داری بیشترین ارزش تغذیه‌ای است و می‌تواند برای افراد بسیار مفید باشد.

دکتر سلام

-پيشنهادات شما مايه دلگرمى ماست-

تهیه کننده: پوريا س.

تغذیه سالم و مناسب در بخش تغذیه و سلامت سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

به هر منزل که رو آرد خدا را
««« »»»
نگه دارش به لطف لايزالی

مصرف جو مزایایی زیادی برای اندام بوجود آورد!

TT / 108 — TP / 13%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال