خوب ترین وقت های آشامیدن آب چه وقت هایی است؟


با دیگران به اشتراک بگذارید

بهترین زمان های نوشیدن آب چه زمان هایی است؟


تصویر و عکس خوب ترین زمان های آشامیدن آب چه وقتهایی است؟

زمان عالی برای آشامیدن آب مورد حایز اهمیتی است و نقش اهمیتی می داری در افزایش تندرستی دارد.عملکرد تمام اعضای بدن به آب وابسته است و…

افزایش کارایی مغز، رفع سردرد، بهبود خلق و خو، رفع چین و چروک پوست، کاهش وزن و تسکین درد مفاصل تنها بخشی از خواص آشامیدن آب است. زمان عالی برای آشامیدن آب مورد حایز اهمیتی است و نقش اهمیتی می داری در افزایش تندرستی دارد.عملکرد تمام اعضای بدن به آب وابسته است.

چرا باید آب بیاشامید؟

-۷۵ درصد مغز از آب تشکیل است.

– آب دمای بدن را تنظیم می کند.

-۸۳ درصد از حجم خون از آب تشکیل شده است.

-مواد اضافی بدن را کنار میزند.

-۷۵ درصد از حجم عضلات از آب تشکیل شده است.

-به جذب مواد مغذی در بدن یاری میرساند.

-از تمام اعضای حیاتی بدن محافظت می کند.

-به تبدیل غذا به انرژی یاری میرساند.

-اکسیژن را مرطوب می کند تا برای تنفس قابل بهره گرفته شود.

-به حمل مواد مغذی و آب به سلول ها یاری میرساند.

-عملکرد کلیه ها به آب وابسته است.

خوب ترین زمان برای آشامیدن آب:

۱-هنگام برخاستن از استراحت کن

نوشیدن دو لیوان آب با دمای ولرم به محض برخاستن از استراحت کن پیشنهاد داده شده است. این کار به تنظیم دمای بدن و بهبود عملکرد اندام ها یاری میرساند و غلظت خون را متعادل می کند.

۲-نیم ساعت پیش از قول های اصلی غذا

آشامیدن آب نیم ساعت پیش از غذا به گوارش مواد غذایی یاری میرساند و از طرفی بخشی از حجم معده را اشغال و اشتها را کم میکند.

۳-هنگام گرسنگی

امکان می دارد احساس گرسنگی کاذب باشد و آشامیدن یک لیون آب به پر شدن بخشی از معده یاری میرساند.

۴-پیش از آزمایش و فعالیت های دشوار ذهنی

آبرسانی به بدن و مغز سبب افزایش کارایی مغز شده و قادر هست در بهبود عملکرد مغز نقش داشته باشد.

۵-پیش از ورزش

به منظور تنظیم دمای بدن و آبرسانی به اندام ها، مصرف دو لیوان آب پیش از جلسات ورزش لازم است.

۶-بعد از ورزش

بعد از ورزش به خاطر تعرق، آشامیدن آب لازم است.

۷-وقتی که در معرض انواع میکروب قرار دارید

اماکن شلوغ مانند مترو و بیمارستان، فضاهایی است که بیشترین میزان میکروب، ویروس و میکروارگانیسم های بیماری زا را در خود گنجانده است. آبرسانی به بدن اصلی ترین روش برای تقویت دستگاه مطمئنی برای هجوم به عوامل بیماری زاست.

۸-هنگام ابتلا به بیماری

آشامیدن آب، میوه و انواع مایعات هنگام ابتلا به انواع مریضیها لازم است.

۹-هنگام خستگی

یکی از اصلی ترین راهکارهای مبارزه با خستگی، آشامیدن آب است.

۱۰-هنگام سردرد

کم آبی بدن یکی از اصلی ترین علل بروز سردرد است.

۱۱-پیش از رفتن به رختخواب

آشامیدن یک لیوان آب پیش از استراحت کن احتمال هجوم قلبی و سکته مغزی را کم میکند.

۱۲-پیش از استحمام

آشامیدن آب پیش از استحمام از افزایش بیماری فشارخون پیش گیری می کند.

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال