اشتباهات احمقانه در فروختن


با دیگران به اشتراک بگذارید

اشتباهات احمقانه در فروش

یک اشتباه فوق العاده هست که قادر هست این لطف را در حق یک به فروش رساننده بکند! متاسفانه این تنها راه از دست دادن فروش نیست. موارد زیادی هستند که باعث می شوند رابطه ارزشمند به فروش رساننده با مشتری به آسانی نابود بشود.
ماهنامه بازاریاب بازارساز – سحر توکلی:

دلتان می خواهد یک فروش را از دست بدهید؟

یک اشتباه فوق العاده هست که قادر هست این لطف را در حق یک به فروش رساننده بکند! متاسفانه این تنها راه از دست دادن فروش نیست. موارد زیادی هستند که باعث می شوند رابطه ارزشمند به فروش رساننده با مشتری به آسانی نابود بشود. در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره شده است:

تصویر و عکس اشتباهات احمقانه در فروش

۱. از پای درآمدن از خستگی

به فروش رساننده ای بسیار پر انرژی روزی نقل میکرد که ضمن یکی از فروش های تلفنی اش خوابش گرفته درست در حالی که به فروش رساننده در حال حرف زدن بوده است. شاید کم رقم بخورد که به فروش رساننده در نشست حضوری یا تلفنی با مشتری به استراحت کن فرو برود اما موارد زیادی از خستگی و بی انرژی بودن فروشندگان هنگام برخورد با مشتری خبر داده میشود.

۲. اهانت به مشتری

به فروش رساننده ای بود که از مشتری عنوان شغلی اش را سؤال کرده بود. این سوال به هیچ وجه سوال قابل قبولی نیست. چرا؟ برای اینکه قادر میبود جوابش را از منشی شرکت بگیرد و به این صورت زمان را نگه دارد و موقع صحبت با آن شخص به مکان عنوان شغلی اش، سوال خوب تری سؤال بکند.

این به فروش رساننده غیرحرفه ای پس از اینکه از مشتری سؤال میکند که شغلش چه چیزی است، ادامه می دهد: «ما معمولا به افراد رده بالاتری از شما خدمات مان را میشناسانیم.» اطمینان داشته باشید که این به فروش رساننده باید قید فروش در آن سازمان را به کلی بزند.

۳. جزییات را اشتباه متوجه شدن

شاید شنیده باشید که انسان دوست دارد که نامش را بشنود. واقعیتی است زیرا انسان وقتی نامش برده می شود بهتر گوش می دهد و به همین علت است که فروشندگان به تلفظ نام مشتریان دقت می کنند. درست نگاشتن نام ها هم اهمیتی می دارد. شاید اندیشید که این دیگر مثل آب خوردن است. به فروش رساننده دیگری بود که نام مشتری اش را در یکی از ارائه های فروشش اشتباه نگاشته بود. از بخت بد این به فروش رساننده، نام مشتری با تحولی اندک تبدیل به یک فحش زننده شده بود! این به فروش رساننده هم باید قید مشتری خود را بزند.

۴. ترک زود هنگام محل کار

قصه باورنکردنی دیگر درباره نماینده به فروش رسانی است که وسط ارائه فروش رها میکند و می رود. در میانه ارائه متوقف می شود و نقل میکنید: «واقعا اندیشم نمی خوام ادامه بدم.» سپس این زن محترم کیفش را بر می دارد و می رود. همین.

۵. جلوی صحبت مشتری را گرفتن

اشتباه بعدی که دوست دارم به اشتراک قرار بدهم وقتی پیش آمد که خود من و یک نماینده فروش با هم یک فروش تلفنی مشترک داشتیم. داشتیم به یک مشتری خیلی محافظه کار کالایی را وی به فروش رساندیم. در نتیجه او هم داشت سؤال میکرد. سوال پشت سوال. حدودا داشت سوال دوازدهم را سؤال میکرد که ناگهان به فروش رساننده رک و پوست گرفته به مشتری گفت: «نیازی نیست اینو بدونی!»

اگر دنبال راهی با سرعت و آسان برای از دست دادن یک مشتری می گردید، همین واژه را مصرف بکنید. اگر واقعا مییاندیشید این رفتارها خیلی هم بد نیستند، متاسفانه باید آگاهی بدارید که شما آدم این کار نیستید و با اطمینان می شود گفت اگر این طرز فکر شماست، خودتان قادر هستید به این احمقانه ترین ها کلی در آینده افزایید.

______________________

تهیه و تدوین : سياوش م.

کار و زندگی در بخش خانه و خانواده سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

نه حافظ را حضور درس خلوت
««« »»»
نه دانشمند را علم اليقينی

اشتباهات احمقانه در فروختن

TT / 143 — TP / 24%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال