از بین بردن چربی زیر معده با سوزاندن چربی کارآ


با دیگران به اشتراک بگذارید

آب کردن چربی زیر شکم با چربی سوزی موثر


تصویر و عکس آب کردن چربی زیر شکم با چربی سوزی موثر

خواه چربی شکم شما در بالای میان تنه تان باشد یا چربی زیر شکم، فقط یک راه برای خلاص شدن از شر آن وجود دارد. با خوردن کمتر و داشتن تحرک بیشتر، شما به یک برنامه اجرایی هدفمند، نیاز دارید، از جمله تمرین قلبی عروقی شدید و تمرین قدرتی کل بدن.

آب کردن چربی زیر شکم با چربی سوزی موثر به وسیله تمرینات ورزشی

شما احتمالاً بیشتر از همه در هنگامی که به جلو خم می شوید یا می نشینید، متوجه آن می شوید آن چین چربی در قسمت پایین شکمتان که بنظر می رسد قادر نیستید از شرش خلاص شوید. واقعیت این است که خواه چربی شکم شما در بالای میان تنه تان باشد یا در قسمت پایین آن، فقط یک راه برای خلاص شدن از شر آن وجود دارد. با خوردن کمتر و داشتن تحرک بیشتر، شما به یک برنامه اجرایی هدفمند، نیاز دارید، از جمله تمرین قلبی عروقی شدید و تمرین قدرتی کل بدن.

شدت تمرینتان را زیاد کنید

هنگامی که گفتمان از سوزاندن چربی شکم می شود، تمام تمرینات کاردیو، یکسان نیستند. مطمئناً آهسته دویدن در هر روز، در مسافت ۳ مایل با یک سرعت متوسط و ثابت به شما یاری خواهد رساند کالری بسوزانید اما قطعا خوب ترین گزینه برای از دست دادن چربی نیست. با توجه به مطالعه ای که در سندرم متابولیک و اختلالات مرتبط در آگوست ۲۰۰۹ انتشار داده شد، تمرین با شدت بالا در سوزاندن چربی شکم، اثرگذار تر است بخصوص نسبت به تمرین با شدت متوسط.

توجه :(تمرینات کاردیو: واژه «cardio» مخفف لغت «cardiovascular» است. این واژه عموما برای سیستم گردش خون که شامل قلب و رگ های خونی بدن شماست به کار می رود. اما مردمان معمولاً این واژه را به تمرینات ورزشی که باعث تقویت شبکه ی گردش خون می شود اطلاق می کنند. این تمرینات در یک بازه ی وقتی طولانی انجام می شود که باعث افزایش ضربان قلب و پمپاژ خون بیشتر در رگ ها، و نهایتاً حمل مواد مغذی و اکسیژن به تمام سلول ها خواهد شد.هر فعالیتی که ضربان قلب شما را تا ۵۰ الی ۷۵٪ ماکسیمم ضربان قلبتان زیاد کند، قادر هست بعنوان کاردیو شناخته شود.)

اگرچه هیچ تحولی در وزن بدن، شاخص توده بدن یا بطور کلی درصد چربی بدن در میان ۱۸ شرکت کننده کهنسال دیده نشد، اما افرادی که در شدت بالا تمرین کردند، در مقایسه با آنهایی که در یک شدت متوسط تمرین کرده بودند، شاهد یک کاهش قابل توجه در یک نوع چربی شکمی به نام چربی احشایی بودند.

توجه: چربی احشایی و چربی زیر پوستی دو نوع چربی شکمی هستند. هیچ نوع چربی در مقدار بیش از حد، سالم نیست اما چربی احشایی برای تندرست شما بسیار خطرناک است زیرا تحقیقات نمایان کرده است با افزایش این نوع چربی خطر ابتلا به مریضیهای قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ هم افزایش مییابد.

HIIT به انجام رسانید

در تئوری، راحت بنظر می رسد که فقط شدت تمرین تان را زیاد کنید و شاهد ناپدید شدن چربی باشید. اما برای اکثر افراد، حفظ کردن شدت تمرین شدید برای بیش از چندین دقیقه، بسیار دشوار است.

توجه: (اینتروال در واقع صورتی از ورزشی هوازی است که به صورت متناوب انجام می شود. ورزش های هوازی معمولا به دو صورت انجام می شود: ۱- تداومی ۲- تناوبی (اینتروال). در روش اول تمرینات ورزشی به صورت مداوم و بدون استراحت انجام می شود. روش دوم یعنی اینتروال به این صورت است که زمان تمرین یا ورزش را به دو قسمت فعالیت و استراحت تقسیم می کنی. مثلا ۳۰ دقیقه در جا زدن را انتخاب میکنی اما به صورت ۲ دقیقه فعالیت با سرعت (شدید) و دو دقیقه استراحت یا قدم زدن آرام و به همین صورت تا ۳۰ دقیقه به پایان رسانده شود. در این روش معمولا زمان فعالیت و استراحت برابر است. در این روش حتما باید مرحله ی حرارت دادن و خنک کردن اجرا شود و چون امکان می دارد بدن بعد از ورزش خشک و سفت شود باید حرکات کششی بعد از ورزش انجام شود.)

با تمرین اینتروال با شدت بالا (HIIT)، شما از تمام مزایای چربی سوزی شکم مرتبط با تمرین شدید، بهره مند می شوید، بدون آنکه مجبور باشید آن شدت را برای یک مدت زمان غیرممکن، حفظ کنید. تمام آنچه که باید به انجام رسانید، دوره های متناوب فعالیت شدید مانند دوی سرعت، با دوره های ریکاوری مانند پیاده روی است. در اینجا یک تمرین نمونه که می توانید روی تردمیل به انجام رسانید را بیان می کنیم:

۱- با آهسته دویدن یا پیاده روی در سرعت متوسط، خودتان را به مدت ۵ دقیقه حرارت دهید.۲- سرعت تردمیل را زیاد کنید تا وقتی که با حداکثر سرعت بدوید، سپس آن سرعت را برای ۹۰ ثانیه حفظ کنید.۳- سرعت تسمه را برای ۹۰ ثانیه به یک پیاده روی با سرعت یا دوی آهسته کم کنید.۴- مراحل ۲ و ۳ را چهار تا شش بار تکرار کنید.۵- با قدم زدن در یک سرعت آرام برای حداقل ۳ دقیقه، خودتان را خنک کنید.

با توجه به یک بررسی که در سال ۲۰۱۱ در مجله اضافه وزن می‌ داری انتشار داده شد، یک مزیت دیگر HIIT آن است که برای دریافت نتایج مشابه یا بهتر در کاهش چربی شکم، به زمان کمتری نسبت به کاردیوی متداول حالت پایدار، نیاز دارد.

کجاها می توانید تمرین HIIT را به انجام رسانید؟

– روی تردمیل– در مسیر ویژه دو– روی یک دوچرخه ثابت– سیستم پارویی–

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال