برای درمان ریزش مو، غذاهای اصلی موهای تان را بشناسید


ریزش روزانه بیش از ۱۰۰ تار موی سر دراثر شست‌ و شو و یا شانه زدن غیرطبیعی است که می‌توان با مصرف میوه، سبزیجات و مواد غذایی حاوی پروتئین، آهن، روی، امگا ۳، ویتامین C و بیوتین تا حدودی مانع ریزش آن شد.

تقویت و درمان ریزش مو با چند ماه خوراکی

 مواد غذایی که انسان مصرف می‌کند به تقویت فولیکول مو کمک می‌کند. البته برای داشتن موهای قوی و سالم به کارهایی بیش از مراقبت از مواد غذایی که مصرف می‌کنیم نیاز است.برای مثال سیگار کشیدن، به هم خوردن توازن هورمونی و نداشتن خواب کافی بر سلامت مو نیز تاثیر دارد که با رعایت یک رژیم غذایی سالم مملو از سبزیجات و میوه می‌توان روند ریزش مو را کاهش داد.  مواد مغذی که برای جلوگیری از ریزش مو و یا به حداقل رساندن آن در این گزارش آمده است به شرح زیر است:

تقویت و درمان ریزش مو با آهن

آهن یک ماده معدنی ضروری است که در منابع غذایی حیوانی و منابع غذایی گیاهی وجود دارد.جگر، گوشت گوساله،ماهی، سبزیجات، غلات غنی شده، لوبیا، و تخم کدو حلوایی از منابع خوب آهن در رژیم غذایی هستند. زنان گیاهخوار ممکن است بیش از سایرین به فقر آهن مبتلا باشند.

تقویت و درمان ریزش مو پروتئین

مصرف پروتئین کافی می‌تواند آمینو اسیدهای لازم را برای تقویت مو تامین کند، بنابراین گنجاندن پروتئین در رژیم غذایی برای داشتن موهای قوی لازم است. کمبود پروتئین می‌تواند سبب ریزش مو شود و غذاهای دریایی، گوشت مرغ، شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ، لوبیا،سویا و گوشت گاو بدون چربی از منابع خوب پروتئین هستند. گیاهخواران می‌توانند پروتئین را از منابع غیر حیوانی مانند تمپه (یکی از فراورده‌های سویا)،توفو (از فراورده‌های سویا)، نان گندم سبوس دار، کره بادام زمینی، برنج قهوه‌ای، عدس، کوینولا (نوعی غلات)، آجیل، کلم بروکلی، سیب زمینی، و غیره دریافت کنند.

تقویت و درمان رزیش مو با ویتامین C

خوراکی‌های حاوی ویتامین C موجب جذب خوب آهن می‌شوند. سعی کنید که منابع آهن را همزمان با یک منبع ویتامین C مصرف کنید.منابع خوب ویتامین C شامل مرکبات، سبزیجات برگ سبز، سالاد، سیب زمینی پخته، گوجه فرنگی است.

تقویت و درمان ریزش مو با اسیدهای چرب امگا ۳

این چربی می‌تواند در حفظ سلامت، پیشگیری از ریزش، خشک شدن و شکنندگی مو کمک کند.منابع خوب امگا ۳ شامل ماهی تن، سالمون، ماهی خال مخالی و گردو می‌شود.

تقویت و درمان ریزش مو با بیوتین

بیوتین یکی از ویتامین‌های گروه B بوده که برای تقویت مو حائز اهمیت است. منابع خوب بیوتین عبارتند از مخمر آبجو، بلغور گندم، عدس، دانه آفتابگردان، سویا، و گردو است.

تقویت و درمان ریزش مو با روی

روی نیز از دیگر ویتامین‌های مهم برای تغذیه مو است. صدف، گوشت بدون چربی گاو، کره بادام زمینی، بوقلمون، و تخم کدو حلوایی از منابع خوب روی هستند.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : armandaily.ir

این مطلب در سایت "سیمرغ" منتشر شده است.

[ منبع این خبر سایت سایر می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال