فواید و اثرات برنامه غذایی دش و تی سی ال


با دیگران به اشتراک بگذارید

فواید و تاثیرات رژیم غذایی دش و تی سی ال

تصویر و عکس خواص و تاثیرات رژیم غذایی دش و تی سی ال

درباره رژیم غذایی DASH چه آگاهی می دارید این رژیم برچه اساسی برنامه ریزی شده است و در چه زمینه هایی مفید است برای کاهش وزن قادر هستید از این رژیم ها مدد بگیرید به این ترتیب از بیماری کرونری قلب و دوری می کنیم با مدد ورزش، رژیم غذایی, ترک عادات دخانیات کشیدن و کاهش وزن بدنی سالم خواهیم داشت رژیم غذایی TLC نیز مانند این رژیم عمل میکند و برای محافظت از قلب عالی است.

به مانند رژیم غذایی DASH، که اغلب به افرادی پیشنهاد می‌شود که بیماری فشارخون بالایی داشته و در معرض خطر هجوم قلبی قرار دارند، رژیم غذایی TLC هم در سالم نگه داشتن قلب شما بسیار تاثیر می دارد. هدف این رژیم غذایی، کاهش میزان کلسترول از طریق ایجاد تغییرات مختصر با توجه به رژیم,ورزش غذایی, عادات دخانیات کشیدن و کاهش وزن است. رژیم غذایی TLC در وهله اول به منظور حفظ وزن مطلوب بدن و نیز کاهش مصرف چربی‌های اشباع‌شده است؛ چرا که اضافه وزن می‌ داری یکی از عوامل خطرزا برای بیماری کرونری قلب محسوب می‌شود. در اینجا به نکات کلیدی درباره رژیم غذایی TLC محافظ عروق بدن اشاره می‌کنیم.
۱.مصرف چربی‌های اشباع‌شده نباید بیشتر از ۷ درصد از کل مصرف کالری در غذاها باشد، چرا که میزان بالای چربی‌های اشباع‌شده می‌تواند به تجمع کلسترول در بدن منتهی شود.
۲.از این مسئله مطمئن شوید که مصرف روزانه کلسترول (از طریق رژیم غذایی) زیر ۲۰۰ میلی‌گرم است؛ چرا که مصرف بیش از اندازه آن باعث وخیم‌تر شدن بیماری‌تان خواهد شد.
۳.مهم‌ترین عامل هر نوع رژیم غذایی مفید و سالم برای قلب، این است که میزان مصرف سدیم در روز کمتر از ۲۴۰۰ میلی‌گرم باشد، یعنی چیزی حدود ۲ قاشق در روز.
۴.از این مسئله مطمئن شوید که میزان کل کالری در رژیم غذای‌تان، ۲۵ تا ۳۰ درصد مصرف روزانه کالری روزانه‌ای است که باید از چربی‌ها و ترجیحا چربی‌های اشباع‌نشده تأمین شود. هم‌چنین این مسئله را هم به دلیل داشته باشید که مصرف کالری تنها باید با هدف رسیدن به تعادل وزنیِ عالی باشد.
علاوه بر این نکات، خوب تر است رژیم غذایی‌تان شامل میوه‌های جدید، سبزیجات سبز برگ‌دار و غذاهای سرشار از فیبر باشد که میزان چربی‌شان کم و مواد مغذی‌شان بالاست و از طرفی شاخص اشباع‌کنندگی بالایی دارند و مانع از پُرخوری‌ و به موجب آن افزایش وزن خواهد شد.
سوای این مسئله، در شرایطی که بسیاری از افراد، پس از آنکه فهمیدند که بیماری قلبی یا کلسترول بالا دارند، میزان مصرف روغن‌ها را کم می‌کنند، اما مورد کلیدی کاهش دادن چربی‌های دوگانه، چربی‌های اشباع و غذاهای سرشار از کلسترول است. در واقع خوب تر است آنها را با چربی‌های سرشار از امگا۳ جایگزین کنید، چرا که نه تنها باعث کاهش کلسترول می‌شود، بلکه خطر بیماری قلبی را نیز پایین می‌آورد.
منبع الودکتر

با تشکر از انتخاب شما کاربر عزيز

تهیه از: پرهام ش.

تغذیه سالم و مناسب در بخش تغذیه و سلامت سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

در نمازم خم ابروی تو با ياد آمد
««« »»»
حالتی رفت که محراب به فرياد آمد

فواید و اثرات برنامه غذایی دش و تی سی ال

TT / 39 — TP / 8%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال