خواص شگفت انگیز انبه سلطان میوه ها


با دیگران به اشتراک بگذارید

خواص فوق العاده انبه پادشاه میوه ها

فواید انبه

انبه سرشار از ویتامین های A، B6 ،C ،E و K و همچنین پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم، فیبر و انواع آنتی اکسیدان ها است. این میوه بدن به قلیایی شدن بدن، کاهش وزن، مهار دیابت، هضم غذا و پاکی پوست کمک زیادی می کند. در این مطلب می خواهیم به گوشه ای از فواید این میوه توجه بکنیم تا تشویقی باشد برای مصرف بیشتر آن. لطفاً با ما همراه باشید.

انبه برای جلو گیری از ابتلا به سرطان
Texas AM AgriLife Research سازمانی است که روی تأثیر مواد غذایی در سلامت و درمان سرطان مطالعه می کند. انبه آخرین پروژه این سازمان تحقیقاتی بوده است و محققان به این نتیجه رسیده اند که پولیفنول های موجود در این میوه فواید ضدسرطانی دارد و به مخصوص با سرطان های سینه و کولون مقابله می کند. در واقع انبه سرشار از پولیفنول ها است که نقش اهمیتی می داری در نابودی رادیکال های آزاد داشته و از سلول ها در برابر زیانهای آنها که به سرطان منجر می شود محافظت می کنند. علاوه بر این انبه حاوی میزان بالایی فلاوونوئیدها مانند بتاکاروتن و آلفاکاروتن نیز می باشد که فواید ضدسرطانی دارند.

انبه برای کاهش بیماری فشارخون
انبه حاوی میزان زیادی پتاسیم است که به کاهش بیماری فشارخون و مهار آن کمک زیادی می کند. بنابراین افرادی که از بیماری فشارخون بالا عذاب میکشند نیز قادر هستند از این میوه بهره گیرند.

انبه و حفظ جوانی پوست
انبه را دوست قلب آگاهی بدارید. چون سرشار از فیبرهای محلول و غیرمحلول است. میزان بالای فیبرهای محلول آن قادر هست در مهار کلسترول و دیابت موثر باشد

انبه سرشار از آنتی اکسیدان ها است. این ترکیبات مغذی از پوست در برابر رادیکال های آزاد که عامل سالخوردگی زودهنگام هستند محافظت می کند. ویتامین C موجود در این میوه باعث افزایش تولید کلاژن شده و پوست را سفت و محکم می کند. همین ویتامین نیز در درمان جوش ها و آکنه نقش می دارد. خوب تر است آگاهی بدارید که ترکیبات انبه محافظت کننده پوست در برابر اشعه های ماورای بنفش است و همچنین باعث پاکی منافذ پوست می شود.

انبه برای قلیایی کردن بدن
انبه حاوی اسید تارتیک، اسید مالیک و اسید سیتریک است که به قلیایی شدن بدن کمک زیادی می کنند.

انبه برای کاهش وزن
نتایج بررسی های متعدد نمایان میکنند که انبه برای کاهش چربی های بدن نقش می دارد. این میوه طعم دار حاوی کالری کمی است. هر یک لیوان از این میوه حدود ۱۰۰ کالری دارد. نتایج پژوهشی که در دانشگاه اکلاهما انجام شده نمایان میکند مصرف انبه باعث مهار اشتها شده و میزان قند و کلسترول خون را کم میکند.

انبه برای مقابله با دیابت
برگ های انبه نیز برای تندرستی ما نقش می دارند. افرادی که از دیابت عذاب میکشند قادر هستند ۵ تا ۶ برگ انبه را بجوشانند و اجازه دهند یک شب بماند. سپس مخلوط را صاف کرده و بیاشامند. این کار به مهار انسولین یاری میرساند. انبه شاخص گلیسمی پایینی دارد (۴۱-۶۰) و قند خون را زیاد زیاد نمیکند.

انبه میل جنسی را بالا می برد
انبه میل جنسی را زیاد میکند و به همین علت به آن میوه عشق نیز نقل میشود. اگر متوجه شده اید که میل جنسی تان کاهش یافته است حتماً این میوه را وارد برنامه غذایی تان بکنید.

انبه برای سلامت چشم ها
انبه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین A و فلاونوئیدهایی مانند بتاکاروتن، آلفاکاروتن و بتاکریپتوکسانیتن است که برای حفظ سلامت چشم ها اهمیتی می دارند. Institute for Natural Healing عنوان کرده است مصرف یک لیوان انبه در روز باعث کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای چشم می شود. این میوه همچنین سرشار از زئاکسانتین و لوتئین است که هر دو جزو آنتی اکسیدان های محافظت کننده چشم ها در برابر اشعه های ماورای بنفش هستند.

انبه برای هضم غذا
انبه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین A و فلاونوئیدهایی مانند بتاکاروتن، آلفاکاروتن و بتاکریپتوکسانیتن است که برای حفظ سلامت چشم ها مهم هستندانبه حاوی اسیدمالیک است که به گوارش غذا یاری میرساند. این میوه همچنین حاوی فیبرهای پربیوتیک است که به تکثیر باکتری های مفید روده یاری میرسانند. انبه در بر می داری آنزیم های گوارشی نیز هست که در تجزیه آسانتر پروتئین ها نقش دارند.

انبه و سلامت قلب
انبه را دوست قلب آگاهی بدارید. چون سرشار از فیبرهای محلول و غیرمحلول است. میزان بالای فیبرهای محلول آن قادر هست در مهار کلسترول و دیابت موثر باشد. این میوه علاوه بر فیبر حاوی آنتی اکسیدان ها نیز هست که برای حفظ سلامت قلب لازم هستند. خوب تر است آگاهی بدارید که یک لیوان انبه حدود ۳ گرم فیبر دارد.

انبه برای تقویت سیستم مطمئنی بدن
انبه سرشار از ویتامین های C و A و همچنین ۲۵ نوع کاروتنوئید است که سیستم مطمئنی بدن را تقویت می کنند. علاوه بر این انبه با کمک منتقل کنی به سیستم گوارش نیز باعث تقویت سیستم مطمئنی می شود. چون سیستم گوارش بخشی از سیستم مطمئنی به حساب آمده و ۸۰ درصد قدرت پاسداری ای بدن را تشکیل می دهد. باید آگاهی بدارید که سلامت عمومی بدن در گرو سلامت روده ها است.

انبه در خدمت سلامت مغز
این میوه حاوی گلوتامین است که پروتئین اهمیتی می داری در تمرکز و حافظه دارد. مصرف انبه برای فرزند مدرسه ای ها و همچنین دانشجوها پیشنهاد داده میشود. ویتامین B6 موجود در این میوه باعث تحریک مغز و حفظ قدرت آن می شود. نتایج برخی از پژوهش ها نمایان میکنند کمبود B6 با زوال عقل در افراد سن دار رابطه دارد.

انبه برای مقابله با کم خونی
این میوه حاوی آهن قابل توجهی است و همان طور که آگاهی میدارید این ماده معدنی در تولید گلبول های قرمز نقش موثر دارید. بنابراین اگر احساس خستگی و کم خونی دارید از این میوه غافل نشوید.

چندین مورد مهم
سعی کنید انبه را با شکم خالی خورید. چون در این صورت به پاکسازی بدن یاری رسانده و ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های آن خوب تر به سوی خود کشیده میشود. خوب تر است آگاهی بدارید که زیاده روی در مصرف این میوه امکان می دارد باعث بروز میگرن، بی استراحت کنی، و در موارد نادر سرگیجه شود.

تبیان

*****************

تهیه شده توسط: ارژنگ ک.

تغذیه سالم و مناسب در بخش تغذیه و سلامت سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

از آب ديده صد ره طوفان نوح ديدم
««« »»»
و از لوح سينه نقشت هرگز نگشت زايل

خواص شگفت انگیز انبه سلطان میوه ها

TT / 152 — TP / 15%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال