چنانچه کوفتگی ناشی از ورزش در شما ادامه دارد, باید به پزشک مراجعه کنید


با دیگران به اشتراک بگذارید

اگر کوفتگی ناشی از ورزش در شما تداوم دارد, باید به پزشک مراجعه کنید


تصویر و عکس اگر کوفتگی ناشی از ورزش در شما تداوم دارد, باید به پزشک مراجعه کنید

ورزش توسط پزشکان به همه ما پیشنهاد داده میشود. کوفتگی پس از ورزش را هم اکثر ما آزموده ایم. اما آیا کوفتگی پس از ورزش طبیعی است؟

چه مقدار پروتئین پس از ورزش به کار بریم؟

مصرف پروتئین پس از ورزش سودمندی زیادی دارد، اما مصرف مقادیر زیاد آن به مخصوص پس از هروعده غذایی، نه تنها یاری رساننده نیست بلکه از طریق اوره دفع شده و جذب عضلات نمی شود. این متخصص پزشکی ورزشی با بیان اینکه مصرف پروتئین برای افرادی که ورزش های هوازی و قدرتی به انجام میرسانند و برای کسانی که تحت رژیم های کاهش وزن اند سودمندی بیشتری دارد اضافه کرد: عالیترین میزان مصرف پروتئین پس از ورزش حدود ۲۰ گرم است که کاملا جذب عضلات شده و منجر به افزایش حجم عضلات می شود.

وی با تاکید براینکه مصرف پروتئین در هروعده غذایی نباید از یاد برده شود، اضافه کرد: باید توجه کرد که میزان پروتئین مصرفی، وقتی توانایی جذب را خواهد داشت که ۲۵ صدم گرم به ازای هرکیلوگرم وزن افراد باشد. ورزشکارانی که ورزش های قدرتی به انجام میرسانند حداکثر یک تا سه ساعت پس از ورزش باید پروتئین به کار برند که بهتر است در همان یک ساعت اولیه باشد.

این متخصص پزشکی ورزشی همچنین خوب ترین منابع کسب پروتئین در ورزشکاران را به ترتیب شیر، سفیده تخم مرغ، سویا و گوشت های کم چرب آگاهی داشت و اضافه کرد: در این بین شیر خوب ترین و عالیترین منبع جذب پروتئین به مخصوص برای کسانی که به ورزش بدنسازی توجه میکنند، به حساب مییاید، همینطور سویا نیز خوب ترین منبع جذب پروتئین در بانوان است.

دکتر حکاک زاده پیشنهاد داد، برای تاثیر گذاری ضروری در جذب پروتئین و ترمیم عضلات در ورزشکاران، مصرف پروتئین وکلیسم باید توامان باشد. وی همچنین به شرایط ورزش کردن در ایام ناپاکی هوا و وارونگی دما اشاره کرد و نقل کرد: افراد مبتلا به بیمارهای قلبی و آسم، کودکان و سالمندان به هنگام ناپاکی هوا باید در منزل و تالار ورزش کنند و با رسیدن شاخص ناپاکی هوا به ۱۵۰، ورزش در فضاهای عمومی باید ممنوع شود.

این متخصص پزشکی ورزشی در خصوص افرادی که تصور می کنند بر تن کردن گن به هنگام ورزش به جمع شدن شکم و سوزاندن چربی منتهی می شود، اضافه کرد: بهره گیری از گن نه تنها مددی به چربی سوزی نمی کند، بلکه گن هایی از جنس پلاستیک، باعث از دست دادن مقادیر زیادی از آب بدن شده و حتی امکان می دارد برای فرد مضر باشد.

دکتر حکاک زاده در ادامه ورزش اسکیت را برای کودکان مفید آگاهی داشت و نقل کرد: ورزش اسکیت به خاطر اعمال وزن بر بدن، کمک زیادی به رشد کودکان می کند، اما مورد اصلی مدت زمان انجام ورزش اسکیت است. بنابراین پیشنهاد داده میشود این ورزش در بین کودکان از نیم ساعت شروع و تا ۶۰ دقیقه ادامه کشف کند.

این متخصص ورزش های هوازی، پیاده روی، ایروبیک و شنا را جز ورزش های کاهنده وزن، و بدنسازی را مناسب برای آمادگی عضلانی و چربی سوز ی آگاهی داشت و نقل کرد: درصورتی که فردی به هنگام پیاده روی قامتش به سمت چپ و یا راست خمیده شود، باید از پیاده روی خودداری کرده و سریعا جهت بررسی ستون فقرات به پزشک مراجعه کند.

وی در بار ه افرادی که تصور می کنند پیاده روی به بهبود واریس یاری میرساند پیشنهاد داد: هرچند پیاده روی در بهبود واریس پا نقش می دارد، اما مناسب تراز پیاده روی، تقویت عضلات ساق پاست.

دکتر حکاک زاده به کسانی که کوفتگی دائمی بدن خود را ناشی از پیاده روی آگاهی میدارند، نقل کرد: کوفتگی ناشی از ورزش، یک ساعت پس از انجام حرکات ورزشی خودنمایی می کند که با مصرف مایعات قابل رفع است، اما اگر این کوفتگی تداوم داشته باشد فرد باید به لحاظ مریضی تیروئید، کم خونی و کمبود ویتامین D مطالعه شود.

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال