علائم یائسگی را با این ویتامین های سودمند درمان کنید


با دیگران به اشتراک بگذارید

علائم یائسگی را با این ویتامین های مفید درمان کنید

تصویر و عکس علائم یائسگی را با این ویتامین های مفید درمان کنید

اغلب بانوان دوره ای طبیعی به نام یائسگی را در زندگی شان می آزمایند که برای همیشه قاعدگی در آن متوقف میشود و این زنها دیگر فرزند دار نخواهند شد.بطور متداول در حدود ۴۵ تا ۵۵ سالگی یائسگی شروع میشود.تخمدان ها در این موقع هورمون های زنانه را کمتر ترشح میکنند و باعث میشوند علائم یائسگی بروز شوند.

مصرف ویتامین های متفاوت قادر هست به تعدیل هورمون ها در طول دوره یائسگی بانوان یاری رساند.

با شروع دوره یائسگی علائمی در بانوان بروز می کند که از آن جمله می توان به گُرگرفتگی، مشکل در استراحت کن، کاهش تمایلات جنسی و نوسانات اخلاقی اشاره کرد. این علائم ناشی از نبود تعادل هورمونی در بدن است چراکه تخمدان ها دیگر همچون گذشته هورمون استروژن و پروژسترون تولید نمی کنند.

از اینرو به نقل کرده محققان، مصرف ۸ ویتامین قادر هست به تعدیل این هورمون ها در بدن یاری رسانده و در نتیجه علائم یائسگی تا حدودی کاهش کشف کنند.

۱. ویتامین A

یائسگی ریسک پوکی استخوان را زیاد میکند، از اینرو مصرف ویتامین A اهمیت زیادی دارد چراکه موجب استحکام و تقویت استخوان ها، بافت های نرم، پوست و دندان ها می شود. بعلاوه، ویتامین A موجب بهبود بینایی و تقویت دستگاه مطمئنی بدن می شود.

۲. ویتامین B۲

این ویتامین که با نام ریبوفلاوین هم شناخته می شود، نقش اهمیتی می داری در تقویت دستگاه مطمئنی بدن، حفظ رشد عادی و متابولیسم دارد. کمبود ویتامین B۲ در بدن با افزایش ریسک معضلات مختلف مرتبط با دستگاه مطمئنی و همچنین افسردگی همراه است. مصرف ویتامین B۲ قادر هست به مقابله با علائم دوره یائسگی یاری رساند.

۳. ویتامین B۶

ویتامین B۶ موسوم به پیریدوکسین نیز نقش اهمیتی می داری در تضمین عملکرد نرمال دستگاه مطمئنی بدن دارد که در نهایت منجر به بهبود خلق و خو و کاهش ریسک افسردگی می شود.

۴. ویتامین B۷

این ویتامین که با نام بیوتین هم شناخته می شود، تاثیر زیادی بر دستگاه مطمئنی بدن و همچنین پوست و مو دارد. ویتامین B۷ نقش اهمیتی می داری هم در حفظ میزان سالم کلسترول بدن ایفاء می کند.

۵. ویتامین B۹

ویتامین B۹ یا اسیدفولیک، نقش مهم مخصوص ای در تندرست بانوان دارد. اثبات شده است که ویتامین B۹ نه تنها در حفظ تعادل هورمون ها اهمیتی می دارد بلکه همزمان موجب کاهش ریسک بیماری قلبی و بیماری فشارخون بالا هم می شود.

۶. ویتامین B۱۲

اهمیت این ویتامین در حفظ متابولیسم سالم بدن، جلو گیری از زوال حافظه و افسردگی تایید شده است.

۷. ویتامین C

همه ما با نقش ویتامین C در تقویت دستگاه مطمئنی بدن آشنا هستیم. این ویتامین در تولید سلول های قرمز خون هم نقش دارد و روند بهبود بدن را تسریع کرده و موجب افزایش رشد بافت ها می شود.

۸. ویتامین D

در کنار ویتامین A، ویتامین D هم تضمین کننده تندرست استخوان هاست درحالیکه همزمان از بروز پوکی استخوان و انواع مختلف سرطان ها هم جلو گیری می کند.

با تشکر از انتخاب شما کاربر عزيز

تهیه از: زری ع.

سلامت بانوان در بخش سلامت خانواده سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

خوشتر از فکر می و جام چه خواهد بودن
««« »»»
تا ببينم که سرانجام چه خواهد بودن

علائم یائسگی را با این ویتامین های سودمند درمان کنید

TT / 68 — TP / 14%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال