یک رمانتیک غیرمتعارف در رابطه با رابطه رمانتیک غیرمتعارف!


با دیگران به اشتراک بگذارید

یک عاشقانه غیرمتعارف درباره روابط عاشقانه غیرمتعارف!

نیمه شب پیش آمد

جبار آذین انتقادگر و مدرس سینمای کشور همزمان با نمایش فیلم سینمایی «نیمه شب پیش آمد» تازه ترین ساخته سینمایی تینا پاکروان گفت: نگاه به سلایق، ظرایف و ویژگی های زنانه بدون آنکه فیلمساز را در دام فمینیسم گرفتار کند و همچنین توجه به دیگر خصوصیات شخصیتی کاراکترهای فوت شد و گذاشتن عالی و دراماتیک زنها و آقایان در دو سوی قطب درام و نمایش درگیریها و کشمکش های آن ها نشانگر شناخت این فیلمساز از درام، ساختار سینمایی و مقوله های معنایی و مفاهیم انسانی و برداشت نزدیک به واقع او از عشق و زندگی رمانتیک سالم است.

وی اضافه کرد: «نیمه شب پیش آمد» یک رمانتیک غیرمتعارف درباره روابط رمانتیک غیرمتعارف است؛ تینا پاکروان که کارگردانی در سینما را با فیلم خوب «خانوم» آغاز کرده در دومین ساخته سینمایی اش به ارتباطات رمانتیک غیرمعمول پرداخته است.

این انتقادگر سینما ادامه داد: در واقع مقوله عشق در هر دو فیلم وی به مخصوص در «نیمه شب پیش آمد» دریچه و وسیله ای است تا پاکروان مخاطب خود را به درون زندگی آدم های مختلف ببرد و نگاه و برخوردهای آن ها را در موقعیت های مختلف در برخورد با عشق و دیگر امور زندگی به چالش و عکس و تصویر بکشد گرچه موضوعی که در این اثر سینمایی محور قصه رمانتیک غیرمتعارف میان یک خواننده جوان و مدیره خدمه یک باغ سالن که سنی از او گذشته دامنه فراگیر اجتماعی و خانوادگی ندارد ولی بهانه ای است تا به این نمونه از عشق و عاشقی هم توجه شود کاری که پاکروان در قالب فیلمنامه ای در بر می داری کشش، تعلیق و کشمکش نسبی و فیلمی جمع و جور به آن پرداخته است.

آذین سپس با بیان اینکه «نیمه شب پیش آمد» یک ملودرام زن محور با بازی های خوب رویا نونهالی و حامد بهداد است بیان داشت: کارگردان این فیلم در نمایش بخشی از ابعاد مختلف یک رمانتیک خاص در چارچوب یک اثر سینمایی به نسبت تماشاگرپسند هوشیار و کاربلد نمایان میکند. این فیلمساز گرچه در سینما و عرصه فیلمسازی در آغاز راه است ولی نگاه و توجه اش به نگرانی های انسانی، خانوادگی و اجتماعی نشانگر علاقه مندی اش به سینمای اجتماعی است.

وی اضافه کرد: هر دو فیلم پاکروان گویای نگرش و سلیقه های او به این نوع سینما و تلاش برای دورماندن از کلیشه ها و اغراق در ساخت فیلم و درام است. این کارگردان جوان می کوشد که به فیلمسازی از هر دو جنبه فرم و محتوا توجه بکند و علاوه بر پرهیز از سوژه و قصه تکراری از کلیشه شده های سینمای خانوادگی و ملودرام های سطحی هم دور بشود. این اصلی در «نیمه شب پیش آمد» به صورت آشکارتر به چشم می خورد.

آذین خاطرنشان کرد: این امتیازها فیلم جدید این فیلمساز را از لحاظ ساختار و پرداخت سینمایی جلوتر از «خانوم» میگذارد. با آنکه پرداخت نهایی و گره باز کنی های این اثر سینمایی مکان کار و توجه بیشتر داشته و قصه و شخصیت های آن توانایی ورود به لایه های عمیق تر عشق و زندگی را داشته اند و هدایت بازی ها هم قادر میبود قوی تر باشد اما در مجموع امتیازهای فیلم این موارد را کمرنگ کرده است. پاکروان در سینمای حرفه ای اجتماعی با آتیه می نماید.

وی در خاتمه این مکالمه ابراز داشت: «نیمه شب پیش آمد» با آنکه امتیازهایی برای نزدیک شدن به یک فیلم استاندارد سینمایی دارد و سازنده اش را در حوزه کارگردانی کارآزموده تر نمایان میکند ولی برای مکان گرفتن در میان آثار اجتماعی رمانتیک فاقد توجه کامل به مولفه های خاص اینشکلی آثار یعنی مرکزیت بخشیدن به موضوعات اجتماعی، پرداخت خصوصیات روانی کاراکترها در رودر رویی با عشق و نقش و تأثیر مسائل اخلاقی و اعتقادی و فرهنگ جاری جامعه در اتباط با آدم ها است.

گفتنی است؛   «نیمه شب پیش آمد» قصه عشق های نامتعارف از عروسی تا عزاست…

عوامل عمده این فیلم عبارتند از: کارگردان: تینا پاکروان/ تهیه کنندگان: تینا پاکروان و امیرحسین عبداللهی/ نگارنده: طلا معتضدی/ مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی/ مدیر تولید: مهدی چراغی/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مجتبی وحیدی/ طراح صحنه و تیپ: علی عابدینی/ طراح چهره توجه کنی: پرستو معینی/ مجریان گریه کنم: محمدرضا فوت شو باقری، ساناز سرمدی/ صدابردار: امین میرشکاری/موزیک: کارن همایونفر/تدوین: بهزاد مصلح/ عکاس: احمدرضا شجاعی/دیزاین و مخلوط صدا: علیرضا علویان/دستیار صدا: کیومرث سبحانی/ نورپرداز: داود محمدی/ مشاور رسانه ای: آیدا اورنگ/ منشی صحنه: سحر عقیقی/ فیلمبردار: محمد ابراهیمیان/ عکس و تصویر بردار پشت پرده: معصومه صالح بیگی/ مدیر تدارکات: حامد آزادی

هنرپیشگان: حامد بهداد، رویا نونهالی، گوهر خیر فکر کن، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندی، رابعه اسکویی، سینا رازانی، کریم امینی، فرناز زوفا، دینا آبرون، علی تاجیک، محمد فیروز بخت، مهراب رضایی و بانو شقایق فراهانی

سینماپرس

– با نظرات خود به ما در پيشرفت خدمات به شما، يارى نماييد –

گردآوری توسط : اردشير ظ.

سینما و تئاتر در بخش فرهنگی و هنری سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

بلبل از فيض گل آموخت سخن ور نه نبود
««« »»»
اين همه قول و غزل تعبيه در منقارش

یک رمانتیک غیرمتعارف در رابطه با رابطه رمانتیک غیرمتعارف!

TT / 98 — TP / 12%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات