ابراز علاقه به سرما با خوراکی ها مناسب (۴ عکس)


با دیگران به اشتراک بگذارید

استقبال از سرما با مواد غذایی مناسب

مواد مغذی متنوعی هستند که قادر هستند به قوی شدن دستگاه مطمئنی بدنتان یاری رسانند. با توجه به این که در فصلی قرار گرفته ایم که امکان مریض شدن در آن بیشتر است.با خوردن این مواد مغذی قادر هستید خود را از مریضیها حفظ کنید.
وب‌سایت دکتر کرمانی: مواد مغذی متنوعی هستند که قادر هستند به قوی شدن دستگاه مطمئنی بدنتان یاری رسانند. با توجه به این که در فصلی قرار گرفته ایم که امکان مریض شدن در آن بیشتر است، در ادامه مواد مغذی ای را به شما میشناسانیم که با بهره گیری از آنها، قادر هستید خود را از مریضیها حفظ کنید.
۱- ماست

پروبیوتیک های موجود در ماست، باکتری های سالمی هستند که روده و مسیر گوارشی را از بیماری میرانند.

تصویر و عکس شماره ۱ ⇩
تصویر و عکس استقبال از سرما با مواد غذایی عالی
پروبیوتیک به صورت مکمل نیز وجود می دارد. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که خوردن روزانه ۲۰۰ گرم ماست باعث می شود دستگاه مطمئنی بدن تقویت شود.

در یک تحقیق سوئدی محققان به مدت ۸۰ روز، ۱۸۱ کارگر یک کارخانه را نکته امتحان گذاشتند و متوجه شدند آنهایی که روزانه مکمل روتری لاکتوباسیلوس – یک نوع پروبیوتیک خاص که سلول های سفید را زیاد میکند – به کار میبردند ۳۳ درصد کمتر از آنهایی که دارونما بهره میگرفتند مریض شدند.

۲- جو دو سر و جو

این غلات حاوی بتا گلوکان هستند، یک نوع فیبر با فایده ضد میکروبی و تواناییهای ضد اکسیدانی.

زمانی جانداران این مخلوط را می خورند، کمتر دچار آنفولانزا، تبخال و حتی مشکی زخم می شوند. در انسان ها این مخلوط باعث تقویت دستگاه مطمئنی، زودتر بهبود کشف کردن جراحتها و حتی عملکرد بهتر چرک خشک کنها می شود.

۳- سیر

سیر از فامیل های بسیار قوی پیاز و حاوی ماده فعال آلیسین است که با عفونت و باکتری ها مبارزه می کند.

محققان بریتانیایی به مدت ۱۲ هفته به ۱۴۶ فرد، عصاره سیر یا یک شبه دارو دادند. افرادی که عصاره سیر را میگرفتند کمتر دچار سرماخوردگی می شدند.

تصویر و عکس شماره ۲ ⇩ تصویر و عکس استقبال از سرما با مواد غذایی عالی
دیگر تحقیقات نشان داد کسانی که در هفته بیش از ۷ حبه سیر به کار میبرند، ۳۰ درصد کمتر در خطر سرطان روده بزرگ و ۵۰ درصد کمتر در خطر سرطان معده قرار دارند.

پیشنهاد داده میشود در روز، دو حبه سیر خورید و همچنین از سیر به صورت تهیه کند شده در آشپزی های خود بهره گیرید.

۴- سوپ مرغ

سیستئین اسید آمینه ای است که هنگام طبخ کرد از مرغ بیرون میرود و از نظر شیمیایی به استیل سیستئین، داروی برونشیت شباهت دارد.

آب نمکی سوپ، مخاط را مانند داروهای سرفه رقیق نگه می دارد. افزودن چاشنی هایی نظیر سیر یا پیاز قادر هست قدرت تقویت کنندگی دستگاه مطمئنی سوپ را زیاد کند.

هر وقت حس کردید رو به مریض شدن می روید یک کاسه سوپ مرغ خورید.

۵- چای
تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان داد، افرادی که روزانه ۵ فنجان چای مشکی به مدت ۲ هفته بهره میگیرند نسبت به کسانی که دیگر نوشیدنی های گرم را به کار میبرند، در خون خود ۱۰ برابر بیشتر، اینترفرون مبارزه با ویروس دارند.
تصویر و عکس شماره ۳ ⇩ تصویر و عکس استقبال از سرما با مواد غذایی عالی
ال – تیانین آمینو اسیدی که مسئول این تقویت مطمئنی است در چای مشکی و سبز فراوان پیدا میشود، حتی انواع بدون کافئین این چای ها نیز ال – تیانین دارند.
۶- گوشت گاو

کمبود زینک یکی از رایجترین کمبودهای مواد مغذی در میان افراد بالغ است، مخصوصا گیاه خواران و کسانی که گوشت گاو به کار نمیبرند. گوشت گاو یکی از عمده ترین منابع این ماده معدنی تقویت کننده مطمئنی بدن است.

متاسفانه تنها مقداری کمبود زینک هم قادر هست فرد را در خطر عفونت گذارد.

زینک در برنامه غذایی تان برای گسترش سلول های سفید خون بسیار با اهمیت است. سلول های سفید خونی همان سلول های مطمئنی بدن هستند که باکتری ها، ویروس ها و دیگر آدم بدهایی که می خواهند مریضتان کنند را تشخیص داده و برطرف میکنند.

نقل میشود تنها ۸۵ گرم گوشت گاو بدون چربی قادر هست تا ۳۰ درصد زینک نکته نیاز روزانه را به بدن برساند. این مقدار معمولا برای برطرف کردن کمبود عالی است.

اهل گوشت گاو نیستید؟ گوشت مرغ، شیر و ماست را امتحان کنید.

۷- سیب زمینی شیرین

شاید به پوست به عنوان قسمتی از دستگاه مطمئنی بدن نبینید. اما این ارگان حیاتی، منطقه بسیار وسیعی را پوشانده و به عنوان اولین خط دفاعی در برابر باکتری ها، ویروس ها و دیگر عناصر نامطلوب عمل می کند.

پوستتان برای این که قوی و سالم باقی بماند به ویتامین A نیاز دارد.

ویتامین A نقش اهمیتی می داری در تولید بافت های همبند – یکی از اجزاء کلیدی پوست- ایفا می کند.

تصویر و عکس شماره ۴ ⇩ تصویر و عکس استقبال از سرما با مواد غذایی عالی
یکی از خوب ترین راه ها برای افزودن ویتامین A به برنامه غذایی، غذاهای حاوی بتاکاروتن هستند ( مانند سیب زمینی شیرین ). بدنتان این بتاکاروتن را تبدیل به ویتامین A می کند.

نصف فنجان سیب زمینی شیرین تنها ۱۷۰ کالری دارد و قادر هست تا ۴۰ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین A را تامین کند.

زمانی به دنبال غذاهایی هستید که حاوی بتاکاروتن هستند، به رنگ نارنجی دقت کنید: هویج، کدو حلوایی و طالبی از این دسته هستند.

۸- قارچ

قرن هاست که مردمان سر تا سر دنیا برای داشتن دستگاه مطمئنی سالم از قارچ ها بهره میگیرند. امروزه تحقیقات نمایان کرده است که چرا قارچ را با این ویژگی می شناسند.

تحقیقات نمایان کرده قارچ ها تولید و فعالیت سلول های سفید خونی را زیاد میکند و آنها را تهاجمی تر می کند. زمانی دچار عفونت هستید این مزیت خوبی است.

قارچ، موارد استفاده زیادی دارد قادر هستید به آسانی در انواع سالاد و غذاها آن را مصرف بکنید و از مزایایش برای سالم نگه داشتن دستگاه مطمئنی تان برخوردار شوید.

****************************

متن از : رامين ژ.

تغذیه سالم و مناسب در بخش تغذیه و سلامت سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

جوانا سر متاب از پند پيران
««« »»»
که رای پير از بخت جوان به

ابراز علاقه به سرما با خوراکی ها مناسب (۴ عکس)

TT / 186 — TP / 19%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال