ویتامین B12 در کدامین خوردنی ها موجود باشد ؟ (۴ عکس)


با دیگران به اشتراک بگذارید

ویتامین B12 در کدام مواد غذایی وجود دارد ؟

مواد غذایی حاوی ویتامین B12

ویتامین B12 یکی از ویتامینهای محلول در آب است. این ویتامین که کوبالامین نیز نامیده می شود برای کمک به رشد و عملکرد طبیعی سلولهای بدن نیاز است. مخصوصا این ویتامین برای تندرست مغز استخوان و دستگاه عصبی ، مهم و لازم است. مصرف ناکافی این ویتامین منجر به یک مریضی به نام کم خونی مگالوبلاستیک می شود که منجر به دریافت ناکافی اکسیژن توسط سلولها و ایجاد اختلالات دستگاه عصبی می شود. این ویتامین بسیار حساس است و به سرعت تخریب می شود . تحمل نور ، حرارت و مواد اسیدی و قلیایی را ندارد.
مبود ویتامین B12 در افرادی که رژیم گیاهی صرف دارند و شیر و تخم مرغ نمی خورند ، بروز می کند زیراویتامین B12 فقط درمنابع غذایی جانداری وجود می دارد . در افراد سالمند که ترشح اسید معده و فاکتور داخلی کاهش کشف میکند ، کمبود ویتامین B12 عارض می شود
چنانچه سعی دارید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، باید مواد غذایی حاوی ویتامینB12 به کار برید. B12 ویتامینی است که برای کمک به عملکرد سلول های قرمز خون در بدن لازم است. اغلب اوقات ویتامین B12 به پروتئینی که هنگام خوردن انواع خاصی از مواد غذایی میگیرید متصل می شود.
با اینحال، این ویتامین قادر هست بصورت مصنوعی نیز به مواد غذایی اضافه شود تا به شما یاری رساند دوز پیشنهاد داده شده ی روزانه تان از ویتامینB12 را گیرید. علاوه بر این، برای کسانی که ویتامینB12 کافی از رژیم غذایی شان نمیگیرند، این ویتامین بصورت مکمل نیز وجود می دارد.
تصویر و عکس شماره ۱ ⇩
تصویر و عکس ویتامین B12 در کدام مواد غذایی وجود دارد ؟

ویتامین B12 در تخم مرغ ، گوشت ، شیر و پنیر و … وجود دارد

چنانچه آگاهی بدارید که ویتامین B12 در کدام مواد غذایی وجود دارد، دریافت مقدار عالی ای از این ویتامین، کار راحتی خواهد شد. هرچند ویتامین B12 قادر هست بصورت مکمل غذایی به کار برده شود، اما این ویتامین در غذاهای معمول بسیاری وجود دارد، که خوب ترین منبع هم تلقی میشوند. در اینجا چندین ماده غذایی را میشناسانیم.

چنانچه کمبود ویتامینB12 دارید، این مواد غذایی را آزمایش کنید:

۱. تخم مرغ

بخش زرد خام تخم مرغ، حاوی مقدار زیادی ویتامین B12 است. تخم غاز و اردک نیز در بر می داری مقادیر قابل توجهی از ویتامینB12 می باشند.

۲. پنیر

اگرچه تمام انواع پنیرها سرشار از ویتامینB12 نیستند، اما پنیر سوئیسی، پارمسان، موزارلا و فتا همگی حاوی ویتامینB12 هستند.

تصویر و عکس شماره ۲ ⇩ تصویر و عکس ویتامین B12 در کدام مواد غذایی وجود دارد ؟

پنیر حاوی ویتامین B12 است

۳. گوشت گاو

گوشت کمر، دنده و راسته، همگی حاوی ویتامینB12 هستند. اما شقه گوشت گاو، بیشترین مقدار ویتامینB12 را دارد.

۴. گوشت بره

یک خوبش از شانه بره قادر هست بیشتر از ۶۰ درصد دوز پیشنهاد داده شده ی روزانه شما از ویتامینB12 را تامین کند.

تصویر و عکس شماره ۳ ⇩ تصویر و عکس ویتامین B12 در کدام مواد غذایی وجود دارد ؟

ویتامین B12 در گوشت بره وجود دارد

۵. سخت پوستان

چه بصورت خام خورده شوند چه بخار طبخ کن یا کبابی، انواع گوناگون سخت پوستان مانند حلزون یا صدف، سرشار از ویتامینB12 هستند. توجه داشته باشید که از نظر دین اسلام، برخی از سخت پوستان حرام شمرده می شوند.

۶. خاویار

هر چندین معمولا فقط بعنوان یک چاشنی برای غذای بزرگتر خورده می شود، اما تخم ماهی قادر هست بیش از ده برابر مقدار ویتامینB12 موجود در تخم مرغ، این ویتامین را فراهم کند.

۷. غذاهای دریایی

ماهی، خرچنگ، لابستر و هشت پا، تنها تعداد معدودی از مواد غذایی هستند که حاوی ویتامینB12 می باشند. شاید آنها غذاهای روزمره نباشند، اما شما کمبود ویتامینB12 دارید، باید سعی کنید راه های ابتکار آمیزی برای جای دادن آنها در رژیم غذایی تان یابید.

۸. شیر

شاید شیر، ساده ترین راه برای افزودن ویتامین B12 به رژیم غذایی تان باشد. شما می توانید با یافتن یک غلات ناشتایی غنی شده با ویتامین B12، با یک تیر ماه دو نشان بزنید. این کار، ویتامینB12 بدن شما را تکمیل می کند و به شما یاری میرساند دوز روزانه مناسب از ویتامینB12 را گیرید.

تصویر و عکس شماره ۴ ⇩ تصویر و عکس ویتامین B12 در کدام مواد غذایی وجود دارد ؟

شیر حاوی ویتامین B12 است

چرا مواد غذایی حاوی ویتامین B12 اینقدر اهمیتی می دارند؟

کمبود ویتامین B12، یک معضل جدی در کشور است. چنانچه از خستگی، تمرکز ضعیف، حافظه بد، تحریک پذیری و افسردگی عذاب میکشید، یا قادر نیستید در موقع کارتان درست اندیشید، امکان می دارد دچار کمبود ویتامین B12 باشید. معضل استراحت کن و دوره های هیجان شدید و روان پریشی نیز امکان می دارد بعلت کمبود ویتامین B12 اتفاق بیفتد.

چنانچه مییاندیشید که امکان می دارد دچار کمبود ویتامین B12 باشید، فورا به پزشکتان مراجعه کنید یا سعی کنید به رژیم غذایی تان، ویتامین B12 بیشتری افزایید. رژیم های گیاهخواری نیز معمولا منجر به کمبود ویتامینB12 می شوند. بنابراین چنانچه گیاهخوار هستید، از طریق مکمل ها، ویتامینB12 بیشتری وارد رژیم غذایی تان کنید. خوردن یکی از این ۸ ماده غذایی به شما یاری خواهد رساند که ویتامینB12 نکته نیازتان را گیرید.

ویتامین B12 در کدام مواد غذایی وجود دارد ؟

لطفا نظرات خود را در بخش نظر بنويسيد

گردآورنده: گلنار ت.

تغذیه سالم و مناسب در بخش تغذیه و سلامت سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

ای رخت چون خلد و لعلت سلسبيل
««« »»»
سلسبيلت کرده جان و دل سبيل

ویتامین B12 در کدامین خوردنی ها موجود باشد ؟ (۴ عکس)

TT / 137 — TP / 17%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال