فواید گردو با اطلاعات کامل (۱)


با دیگران به اشتراک بگذارید

خواص گردو با جزئیات کامل (۱)

گردو سرشار از مواد مغذی نادری چون مولیبدنیوم، وانادیوم، بیوتین، منگنز، مس و … است. در نتیجه اثرات بی نظیر و شگفت انگیزی نیز دارد…

بینه خوشنودی راد –
تصویر و عکس شماره ۱ ⇩
تصویر و عکس فواید گردو با جزئیات کامل (1)

گردو سرشار از انواع مواد مغذی، بالأخص ریزمغذی ها می باشد. در مقایسه ای که نگاه کن افراد به کار برنده گردوی درختی و افراد غیر به کار برنده صورت گرفت؛ مشخص شد، افرادی که روزانه گردو به کار میبرند، ۵ گرم فیبر بیشتر، ۲۶۰ میلی گرم پتاسیم بیشتر، ۷۳ میلی گرم کلسیم بیشتر، ۹۵ میلی گرم منیزیم بیشتر، ۷/۳ میلی گرم ویتامین E بیشتر و ۱۵۷ میلی گرم سدیم کمتری دریافت می نمایند.

تاریخچه

گردو از خانواده مغزهای درختی است. در این خانواده بادام برزیلی، پسته، گردو، فندق، مغز کاج، بادام هندی، گردوی آمریکایی، مغز ماکادامیا وجود دارند.
امروزه چین بزرگ ترین زمین های تولید گردو را در بر میدارد. اما خاستگاه عمده گردو، کشور هند و کشورمان (پیرامون دریای مازندران) است. در قرن چهارم میلادی رومیان باستان، گردو را از کشورهای آسیایی به اروپا بردند. آنچه که امروز با عنوان گردوی آمریکایی به به فروش رسان می رسد از بذرهای گردوی انگلیسی است و گردوی انگلیسی نیز عمدتاً از طریق هند (که مستعمره انگلیس بوده) به آنجا راه کشف کرده است. در نتیجه می شود نتیجه گرفت که گردو یکی از مغزهای روغنی است که از طریق کشورهایی چون کشورمان و هند به دنیا شناسانده شده است.

ارزش غذایی گردو

۱. گردو باید به طور کامل و همراه با پوسته نازکش به کار برده شود. زیرا ۹۰ درصد فنول های گردو (فنولیک اسید، تانن و فلاوونوئیدها) در پوسته آن وجود دارند.

۲. مصرف یک انس گردو (معادل با ۳۰ گرم، یعنی ۷ عدد گردوی کامل یا ۱۴ عدد گردوی نصفه) در طول روز بدن را برای مقابله با بسیاری از بیماری ها مانند سندرم متابولیک، بیماری های قلبی عروقی، بیماری فشارخون، دیابت نوع ۲، برخی انواع سرطان ها مانند سرطان سینه و پروستات محافظت می کند.

۳. با وجود این که گردو ماده ای پر کالری است، اما به خاطر در بر داشتن اسیدهای چرب تک اشباع نشده و امگا ۳ برای تندرستی قلب بسیار مفید می باشد.

گردو باید به طور کامل و همراه با پوسته نازکش به کار برده شود. زیرا ۹۰ درصد فنول های گردو (فنولیک اسید، تانن و فلاوونوئیدها) در پوسته آن وجود دارند

۴. سی گرم گردو معادل با ۷ عدد گردوی کامل، ۱۱۳ درصد نیاز روزانه بدن به امگا ۳، ۵۳ درصد نیاز روزانه مس، ۵۱ درصد نیاز روزانه منگنز، ۲۰ درصد نیاز روزانه مولیبدنیوم و ۱۹ درصد نیاز روزانه به بیوتین (B7) را تأمین می کند. این یعنی گردو منبع بسیار خوبی برای منگنز و مس و نیز منبع خوبی برای مولیبدن و بیوتین است.

۵. گردو همچنین در بر می داری مقادیر فراوانی از سایر ریزمغذی ها مانند کلسیم، گوگل کروم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سلنیم، وانادیوم، روی و… می باشد. گردو با وجود این که ویتامین B6 در مقادیر زیادی ندارد، اما ویتامین B6 موجود در آن زندگی کرد دسترسی خوبی دارد.

۶. گردو در بر می داری ریزمغذی های نادری (مانند: مولیبدنیوم، وانادیوم، بیوتین، منگنز، مس و …) و فلاوونوئیدهای بی نظیری (مانند: کوئینون جوگلون، فلاونول مورین، تلی ماگراندین) است که در سایر مواد غذایی یا وجود ندارند یا به مقدار بسیار اندکی هستند.

۷. بیشتر ویتامین E مصرفی ما از نوع آلفاتوکوفرول است. اما گردو سرشار نوع دیگری از ویتامین E با نام گاما توکوفرول می باشد که برای جلو گیری از بیماری های قلبی بسیار اثرگذار و مفید است.

چطور گردو را به کار بریم؟

۱. گردو را قادر هستید آسیاب کنید و در تهیه خورشت فسنجان به همراه گوشت یا مرغ استفاده نمایید. که در این حالت زندگی کرد دسترسی ریزمغذی های آن مانند آهن، مس و روی افزایش کشف میکند.

۲. برای تزیین غذاهایی چون کشک بادمجان، حلیم بادمجان، آش، کال جوش، عدسی و … کمی گردوی آسیاب شده بهره گیرید.

۳. سالاد کاهو را با کمی سیب زمینی طبخ کرده، گردو تهیه کند شده و جوانه گندم مغذی و پر فایده کنید.

۴. گردوی تهیه کند شده به همراه ماست، کمی خیار و نعناع علاوه بر این که باعث متعادل شدن طبیعت گرم گردو می شود؛ یک میان قول سالم، مقوی و مغذی برای کودکان تلقی میشود.

۵. مصرف گردو به همراه نان و کمی پنیر باعث می شود که مس موجود در گردو خوب تر به سوی خود کشیده شود.

تصویر و عکس شماره ۲ ⇩تصویر و عکس فواید گردو با جزئیات کامل (1)

۶. برای تزیین دسرهایی که در خانه آماده میکنید مانند حلوا، شله زرد، شیر برنج، سریال ناشتایی و … از کمی گردوی استفاده نمایید.

۷. گلوله های مغذی برای کودکانتان آماده کنید. برای تهیه این گلوله ها قادر هستید از گردو به همراه خرما، کنجد، دارچین و … استفاده نمایید. یا گردو را به همراه عسل، ضمن پسته و بادام و … به صورت توپ های کوچولوای در آورید تا کودکان دوست داشته باشند.

۸. گردوی خشک شده در مکان خشک و سرد و تاریک مانند فریزر، به مدت ۶ ماه قابل نگه داری است.

جلو گیری از بیماری ها

اثرات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی ناشی از فیتونوترینت های موجود در گردو این ماده غذایی را برای جلو گیری از بسیاری از بیماری ها توانمند می سازد.

بیشتر ویتامین E مصرفی ما از نوع آلفاتوکوفرول است. اما گردو سرشار نوع دیگری از ویتامین E با نام گاما توکوفرول می باشد که برای جلو گیری از بیماری های قلبی بسیار اثرگذار و مفید است

مریضیهایی چون سندرم متابولیک، بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲، سرطان سینه و سرطان پروستات از جمله مریضیهایی هستند که با مصرف مداوم گردو، احتمال ابتلا به آن ها کاهش کشف میکند. زیرا برخی فیتونوترینت ها مانند کوئینون جوگلون، فلاونول مورین، تلی ماگراندین؛ تنها در گردو وجود دارند و در مواد غذایی دیگر بسیار محدود می باشند.

این مواد به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی قوی که دارند؛ از فعالیت اکسیدها، پراکسیدها، سوپر اکسیدهای مضر و سایر رادیکال های آزاد تولید شده در بدن پیش گیری می کنند. در نتیجه احتمال زیان به سلول ها کاهش کشف میکند و در نتیجه احتمال ابتلا به مریضیهایی که ناشی از این رادیکال های آزاد است کاهش داده میشود. در مقاله بعد نکات بیشتری در مورد مکانیسم اثر مواد مغذی موجود در گردو بر بیماری ها نقل خواهیم کرد.

ادامه دارد…

-با نظرات خود به ما در پيشرفت خدمات به شما، يارى رسانيد-

نگارنده: رخشا ث.

خواص خوراکی ها در بخش تغذیه و سلامت سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

جمال صورت و معنی ز امن صحت توست
««« »»»
که ظاهرت دژم و باطنت نژند مباد

فواید گردو با اطلاعات کامل (۱)

TT / 147 — TP / 14%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال