نظری عمیق به هوندا NSX (34 عکس)


با دیگران به اشتراک بگذارید

نگاهی عمیق به هوندا NSX

هوندا NSX که در بازار آمریکای شمالی با برند آکورا شناخته می‌شود، اسپرت ترین خودروی ساخت هوندا محسوب می‌شود. این خودرو در ابتدا مشقی برای ورود هوندا به جرگه سوپراسپرت سازان محسوب می‌شد اما به تدریج آن‌قدر مکان خود را گشود که طرفدارانش از آن به عنوان یک فراری کم هزینه قیمت یاد می‌کردند، البته در حال حاضر NSX طرفداران سینه چاکی دارد که میگویند فراری در واقع یک NSX گران است. نسل تازه آکورا نیز الگوهایی چون فراری و پورشه دارد و برای ساخت آن نیز از این خودروها اقتباس شده است. اما در عین حال آن را یک فرزند هایپرکار مدرن نیز می‌توان نامید.

تصویر و عکس شماره ۱ ⇩

تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

ریشه‌های NSX به سال ۱۹۸۴ و خودروی مفهومی HPX هوندا با دیزاین پینین فارینا می‌رسد. ماشینی اسپرت با موتور ۶ سیلندر خورجینی که در میانه خودرو قرار گرفته بود و نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کرد، می‌رسد. درواقع این خودرو هدف خود را رسیدن به عملکردی در حد یا خوب تر از فراری V8 آن وقت و البته با گران به مراتب پایین‌تر گذاشته بود. تکامل این ایده به خودروی NS-X انجامید که بعداً عنوان آن به NSX مبدل شد.

تصویر و عکس شماره ۲ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

اولین نسل از خودروی هوندا NSX در سال ۱۹۹۰ روانه بازار شد. این خودرو با دیزاین ژاپنی اما الگوهای آشنای ماشین های روز جهان نظیر فراری و شورولت کوروت و با الهام از جت جنگنده F-16 و تجربیات رانندگی کننده فقید و قهرمان فرمول یک، آیرتون سنا ساخته شده بود.

تصویر و عکس شماره ۳ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۴ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

دیزاین مدل‌های نخستین با چراغ‌های مخفی شونده جلو، شکاف‌های جانبی بدنه و اسپویلر متصل به بدنه در انتهای خودرو، کاملاً جلب توجه می‌کرد. آئرودینامیک در دیزاین این مدل به خوبی نکته توجه قرار گرفته بود.

تصویر و عکس شماره ۵ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

این خودرو، نخستین سوپراسپرت تولید انبوه جهان محسوب می‌شد که مجهز به بدنه‌ای تمام آلومینیومی بود. موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر آن مجهز به زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا VTEC با مهار میزان گشوده شدن سوپاپ‌ها بود که در دهه ۸۰ پیشرفته بود و باعث افزایش نیرو در دورهای بالای موتور می‌شد. یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته خودکار اسپرت به این پیشرانه متصل می‌شدند.

تصویر و عکس شماره ۶ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

هوندا NSX در ابتدا به فرم کوپه ۲ نفره و سپس در سال ۱۹۹۵ در فرمت تارگا با سقفی که تنها در قسمت بالایی آن باز می‌شد، عرضه گردید. در سال ۱۹۹۷ نیز نسخه پرفورمنس ارتقا یافته با موتور بزرگتر ۳.۲ لیتری و تغییرات دیزاین خودرو عرضه شد. قدرت موتور از ۲۷۰ به ۲۹۰ اسب بخار افزایش یافته بود. گشتاور نیز از ۲۸۵ نیوتن متر به ۳۰۵ نیوتن متر رسیده بود. یک گیربکس شش سرعته دستی با نسبت‌های دنده نزدیک‌تر نیز برای این مدل منظور شده بود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این مدل در نسخه کوپه ۴.۵ ثانیه و در مدل تارگا ۴.۸ ثانیه بود. مهم‌ترین ویژگی این خودرو، دینامیک بالای آن در پیست بود.

تصویر و عکس شماره ۷ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۸ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۹ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

در سال ۲۰۰۲، فیس لیفت این خودرو نیز شناسانده شد که در آن چراغ‌های مخفی، مکان خود را به چراغ‌های آشکار زنون HID ثابت داده بودند. وزن خودرو نیز اندکی کاهش یافته بود. مدل‌های عادی NSX در سال ۲۰۰۵ بازنشسته شدند اما نسخه‌های GT، مخصوص مسابقات لمانز ۲۴ ساعته و کانسپت و سوپر GT آن همچنان در عرصه حاضر بودند.

تصویر و عکس شماره ۱۰ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۱۱ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۱۲ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۱۳ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

آخرین نسخه مخصوص از این خودرو، در سال ۲۰۰۹ با شاسی آلومینیومی تقویت شده با فیبر کربن و موتور تقویت شده ۳.۵ لیتری شناسانده شد که می‌توانست به سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت دست کشف کند. از این وقت تا سال ۲۰۱۶ NSX از گردونه بیرون رفت.

تصویر و عکس شماره ۱۴ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۱۵ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

در حالی که NSX رقابتی سخت با نسل نوین سوپراسپرت های ژاپنی چون تویوتا سوپرا، نیسان جی تی آر و مزدا RX-7 داشت اما همراه با آن‌ها و به استثنای نیسان GT-R رقابت را نیمه تمام ول کرد. نیسان اما یک تنه در میدان باقی ماند. در نهایت این سال‌ها مجدداً ماشین های اسپرت و سوپراسپرت رونقی دوباره یافته‌اند این فرصتی برای احیای مارک هایی چون سوپرا و NSX به شمار می‌رود.

تصویر و عکس شماره ۱۶ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۱۷ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

نسل تازه NSX با یک ویژگی ممتاز و خاص به میدان باز گشته است و آن هیبریدی بودن پیشرانه است. هنوز هم این خودرو یک کوپه اسپرت با موتور قرار گرفته در وسط و پشت صندلی‌ها و ظرفیت دو سرنشین است. توسعه این نسل از سال ۲۰۱۱ آغاز شده و با وسواسی ژاپنی ادامه یافته تا تمام معایب آن برطرف گردند. دیزاین اکورای تازه توسط میشله کریستیانسن صورت گرفته و متمایز و گیرا است. تقریباً نگاه کن این نسل و نسل اول NSX شباهتی نگاه کرده نمی‌شود. بدنه رو به جلو و تهاجمی بوده و موتور آن نیز از زیر شیشه عقب قابل روئیت است.

تصویر و عکس شماره ۱۸ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۱۹ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

در اصل هوندا این نسل را از ابتدا دیزاین نموده است. چراغ‌های کشیده و باریک و خطوط اسپایسی بدنه، شکاف‌های عمیق جانبی که به ستون C متصل گشته‌اند، چراغ‌های پیوسته عقب و خطوط متعدد روی بدنه یک نقش نسبتاً شلوغ و البته گیرا و مسحور کننده را خلق نموده‌اند.

تصویر و عکس شماره ۲۰ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۲۱ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

موتور ۳.۵ لیتری V6 اینک با توربوشارژر دوقلو تجهیز گشته تا ۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید نماید. یک موتور برقی ۵۰ اسبی در قسمت میانه خودرو و دو موتور ۳۶ اسبی نیز روی محور جلو قرار گرفته‌اند. قدرت مجموع پیشرانه البته از ۵۷۳ اسب بخار فزونی نمی‌یابد. در محور جلو از یک گیربکس تک سرعته و در محور عقب از یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با امکان شیفت دستی بهره گرفته شده است.

تصویر و عکس شماره ۲۲ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۲۳ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۲۴ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

با وجود چرخ‌های ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در تنها ۲.۹ ثانی حاصل می‌شود که آ را در رده هایپرکارها و سوپراسپرت ها قرار می‌دهد. شتاب ثانویه خودرو حتی از این هم خوب تر است و چنانچه در ابتدا اندکی از حریف ژاپنی خود GT-R عقب می افتد اما تا رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت این عقب افتادگی را جبران می‌کند. نهایت سرعت نیز ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. جالب این که با این عملکرد، مصرف سوخت آن در بزرگراه تنها ۹.۰ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

تصویر و عکس شماره ۲۵ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۲۶ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۲۷ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

نکته منفی این خودرو، قیمت بسیار بالای آن است که با قیمت ۱۵۰ هزار دلاری، بسیار گران به نظر می‌رسد. هرچند هایپرکارهایی چون پورشه ۹۱۸ اسپایدر، گران بالای یک میلیون دلار دارند اما ب‌ام و i8 که البته عملکردی به مراتب معمولی‌تر نسبت به این خودرو دارد، قیمت پایین‌تری نیز دارد. پورشه ۹۱۱ توربو نیز با عملکردی مشابه قیمت کمتر دارد. هنوز عرضه این خودرو به بازار آغاز نشده و باید دید که در میدان عمل چطور می‌توان با رقبای خود پنچه در پنجه اندازد.

تصویر و عکس شماره ۲۸ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۲۹ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۳۰ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۳۱ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۳۲ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۳۳ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

تصویر و عکس شماره ۳۴ ⇩تصویر و عکس   نگاهی عمیق به هوندا NSX

– نظرات شما کاربران عزيز براى ما بسيار مهم و سازنده خواهد بود –

گردآوری توسط : بهرام ت.

خودرو در بخش دانش و فناوری سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

تو گر خواهی که جاويدان جهان يک سر بيارايی
««« »»»
صبا را گو که بردارد زمانی برقع از رويت

نظری عمیق به هوندا NSX (34 عکس)

TT / 278 — TP / 23%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال