اطراف وارد شدن کتاب سواد رسانه ای به نظام آموزشی کشور: سواد رسانه ای پا به مدارس می گذارد (۲ عکس)


با دیگران به اشتراک بگذارید

پیرامون ورود کتاب سواد رسانه ای به نظام آموزشی کشور: سواد رسانه ای پا به مدارس می گذارد

تصویر و عکس شماره ۱ ⇩
تصویر و عکس اطراف ورود کتاب سواد رسانه ای به نظام تعلیمی کشور:		سواد رسانه ای پا به مدارس قرار میدهد
سیناپرس: یک پژوهشگر ارتباطات اطراف ورود کتاب سواد رسانه ای به نظام تعلیمی کشور گفت: نیم قرن عقب‌ماندگی در ارائه آموزش‌های سواد رسانه‌ای با یک کتاب درسی جبران نمی‌شود، اما مکان بسی مسرت است که توانسته‌ایم چندین روزی از نیم قرن عقب‌ماندگی‌مان را کم بکنیم.

اسماعیل رمضانی در مصاحبه با خبرنگار سیناپرس گفت: پیش از آن که بیش از این دیر شود همت والایی باید پشت کار را بگیرد تا بتوانیم کمی بیشتر جبران مافات کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دقیقا در همان موقعیتی قرار داریم که نهضت سوادآموزی در کشورمان بوجود آمد. شروع سوادآموزی رسانه‌ای در کشور ما آن‌قدر به تعویق افتاده که برای نسل بی‌سواد و کم‌سواد فعلی باید کلاس‌های جبرانی قرار داد. امیدوار هستم که این فتح باب، مقدمه‌ای برای فتوحات گسترده بعدی باشدتصویر و عکس اطراف ورود کتاب سواد رسانه ای به نظام تعلیمی کشور:		سواد رسانه ای پا به مدارس قرار میدهد.

این پژوهشگر ارتباطات در ادامه با اشاره به این که مؤلفان، شناخت رسانه و کارکردهای آن در جهان امروز را برای مخاطبان بدیهی فرض کرده و با دو سه صفحه کوتاه و گذرا سر و ته داستان را به هم آورده‌اند، تصریح کرد: این در حالیست که شناخت و درک از رسانه‌ها و روشی که بر روی زندگی ما تأثیر می‌گذارد، مقدمه‌ای برای یاد گرفتن مهارت‌های بعدی است.

وی تاکید کرد: تا وقتی که مخاطب درک عمیقی از فلسفه رسانه، تبارشناسی تحولات آن، نحوه و روش کارکرد و میزان مداخله و تأثیرات آن بر سبک زندگی ما نیابد، مفاهیم کلیدی بعدی سست و لرزان خواهند بود. درست مثل آن که خانه‌ای خوشگل و استوار را بر روی شالوده‌ای ضعیف بنا کرده باشیم.

تصویر و عکس شماره ۲ ⇩تصویر و عکس اطراف ورود کتاب سواد رسانه ای به نظام تعلیمی کشور:		سواد رسانه ای پا به مدارس قرار میدهد

رمضانی در ادامه گفتمانهایش با اشاره به ویژگی های نسل حاضر گفت: یکی از نیازمندی‌های نسل تازه، نحوه بهره گیری از رسانه و یادگرفتن مهارت‌هایی است که به مدد آن‌ها می‌تواند از رسانه‌های گوناگون برای اهداف خود بهره ببرد.

نخ تسبیح محکمی این دانه‌ها را به هم وصل نمی‌کند. سیر تعیین درس‌ها چندان منطقی نیست و خیلی وقت‌ها به هم رابطه ای ندارند. این نداشتن انسجام مناسب می‌تواند با پراکنده‌سازی آموزش‌ها، آن‌ها را کم‌اثر کرده و به جهان فراموشی بسپارد.

وی ادامه داد: نگاه تفسیری، کل‌گرایانه و بیشتر آسیب‌شناسانه کتاب باعث شده آموزش مهارت‌های رسانه‌ای در حداقل ممکن قرار بگیرد. توجه داشته باشید که مخاطبان وقتی می‌توانند درک تفسیری عمیقی از پیام‌های رسانه‌ای کشف بکنند که خود هم بتوانند محتوای رسانه‌ای تولید کنند و مهارت‌هایی را برای ساختن پیام‌های رسانه‌ای بیاموزند.

رمضانی در مورد کیفیت و نحوه تالیف کتاب اضافه کرد: کتاب بریده‌بریده و از این بابت مخاطب‌پسند است. مخاطب با کلکسیون مطالب گیراای روبه‌رو می‌شود، اما در مجموع نمی‌تواند برای خود یک جمع‌بندی مناسب داشته باشد. کلکسیون نکات و آموزش‌ها مثل نقطه‌هایی روشن در فضا پراکنده شده‌اند، اما نظم کهکشانی عالی ای ندارند.

وی در پایان عنوان کرد: در مجموع برآیند من از این کتاب این است که نخ تسبیح محکمی این دانه‌ها را به هم وصل نمی‌کند. سیر تعیین درس‌ها چندان منطقی نیست و خیلی وقت‌ها به هم رابطه ای ندارند. این نداشتن انسجام مناسب می‌تواند با پراکنده‌سازی آموزش‌ها، آن‌ها را کم‌اثر کرده و به جهان فراموشی بسپارد.

 

مکالمه: هانیه حقیقی

****************************

تهیه شده توسط: شهزاد خ.

تازه های علمی در بخش دانش و فناوری سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

جان علوی هوس چاه زنخدان تو داشت
««« »»»
دست در حلقه آن زلف خم اندر خم زد

اطراف وارد شدن کتاب سواد رسانه ای به نظام آموزشی کشور: سواد رسانه ای پا به مدارس می گذارد (۲ عکس)

TT / 94 — TP / 18%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال