مرسدس بنز و آنچه بر درکلاس SL آمده است (۳ عکس)


با دیگران به اشتراک بگذارید

مرسدس بنز و آنچه بر سر کلاس SL آمده است

تصویر و عکس شماره ۱ ⇩
تصویر و عکس مرسدس بنز و آنچه بر سر کلاس SL آمده است
کلاس SL مرسدس بنز همواره گل سر سبد این کمپانی بوده است و با شش نسل متفاوت از این خودرو تقریبا در شش دهه شانه به شانه کلاس S برای کمپانی مرسدس بنز افتخار آفریده است.

مرسدس بنز کلاس SL، سری رده بالای این کمپانی با مدل‌های گوناگون کوپه و کانورتبل، برای سال‌های متمادی در دسترس طرفداران این کمپانی واقع بوده است. مطلبی که با شنیدن نام خودروهای موجود در این کلاس و همچنین کلاس S به ذهن می‌رسد، پیشرانه‌های توانا V12 است که تداعی کننده سرعت، شتاب و قدرت بی مثال این کمپانی است. اما در دهه گذشته، آن‌چه که Mercedes Benz به اکران گذاشت، نشان از آن دارد که ظاهرا این خودروساز آلمانی به دنبال ارائه خودرو متناسب با همه نیازها و سلیقه‌ها است. ارائه مدلی متناسب با شیوه زندگی تمام مردان، بانوان، کودکان و به طور کلی برای تمام جانوران زنده روی زمین! این روند منجر به ظهور کراس‌اوورهای با شکوه (مانند X6 بی‌ام‌و)، تحول مدل‌های سدان به کوپه و پیدایش کوپه‌هایی که به شکل سدان درآمده‌اند (مانند آنچه در مدل‌های Gran Coupe بی‌ام‌و شاهد آن هستیم)، شده است. همچنین اتافاق دیگر در این دوره، بازنگری در ساختار نام‌گذاری مدل‌ها است.

بنابر عکس‌های بدست آمده از سری تازه خودروهای کلاس E کانورتبل و عرضه خودرو گیرا و بی‌همتای AMG GT Roadster، به نظر می‌رسد که دیزاین و تولید خودروهای رودستر برای نیمه دوم این ده در دستور کار کمپانی مرسدس بنز قرار گرفته است.

در ابتدا کلاس SLC را داریم. کلاسی که رحلت کرده SLK نامیده می‌شد. پرسشی که شاید در این نگاه کن مطرح باشد این است که آیا انتخاب نام SLA برای این کلاس گزینه بهتری نیست؟ به نظر می‌رسد که بر اساس ابعاد واندازه‌ها این کلاس بیشتر در رده کلاس‌هایی قرار می‌گیرد که از حرف A در نام‌گذاری آن‌ها بهره گرفته شده است (کلاس‌هایی نظیر A،  CLA و GLA)، اما با شناسایی مدلی چون SLC300 که ۴۸۰۰۰ دلار قیمت دارد، مسلما این مسئله بر اساس سود حاصل از آن برای کمپانی، توجیه اقتصادی نداشته است. در هر صورت ظاهرا کلاس SLC نمونه کوچکتر کلاس SL است که پیدایش آن به اشتیاق و علاقه بسیار نسبت به ماشین هایی چون Miata (مزدا MX-5) متعلق به دهه ۹۰ میلادی مرتبط می‌شود. با آن‌که خودروهای این کلاس از فضای بسیار محدودی بهره می‌برند، اما مدل‌های دو نفره این کلاس جای خود را به خوبی در خط تولید کمپانی مرسدس بنز محکم کرده‌اند. این کلاس، کوچولو ترین کلاس کانورتبل کمپانی مرسدس بنز است و برای علاقه‌مندان به رودستر‌های کوچک کهنه انتخاب شده است که تودوزی‌ چرمی و تجهیزات و گجت‌های الکترونیکی در کنار وزن پایین برای آن‌ها اهمیت دارد.

تصویر و عکس شماره ۲ ⇩تصویر و عکس مرسدس بنز و آنچه بر سر کلاس SL آمده است

خودرو AMG GT، برنده جایزه رقابت خوب ترین خودرو از نظر رانندگان Motor Trend در سال گذشته، با شکوه‌ترین و جذاب‌ترین خودرو در این گروه نیز به شمار می‌رود. AMG GT Roadster یک خودرو تازه است و تا به حال توسط روزنامه نگاران و اهالی خودرو آن‌چنان نکته بحث و بررسی قرار نگرفته است، اما بر اساس دانش و تجربه‌ای که از مدل کوپه این خودرو در اختیار داریم، توانایی‌های مثال زدنی آن برای ما روشن است. AMG GT Roadster یک خودرو اسپرت تمام عیار و بدون شک خشن‌ترین خودرو با سقف متحرک در میان خودروهای تولیدی کمپانی مرسدس بنز است. با آن‌که لوکس بودن و نگرش اسپرت هردو از المان‌های بنیادی شکل‌دهنده این خودرو هستند، اما در این سری همواره اسپرت بودن به مسائل لوکس و پر زرق و برق ارجحیت دارد.

دو جایگاه بعدی در این گروه متعلق است به کلاس C و کلاس E کانورتبل که هر دو در حال تهیه شدن برای عرضه به بازار هستند. این دو خودرو در کلکسیون خودروهای اسپرت جای نمی‌گیرند. هر دوی آن‌ها گنجایش چهار سرنشین را دارند و در مدل‌های سدان، کوپه و استیشن واگن نیز در دسترس قرار دارند. اطلاعات و مشخصات چندانی از کلاس E کانورتبل در دست نیست، اما ابعاد و اندازه‌های که از فضای داخلی در دسترس است نشان از آن دارد که کلاس E کانورتبل بر خلاف آن‌چه انتظار آن می‌رود، از کلاس C در همین رده فضای کمتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد! مقایسه‌ای که در سال‌های گذشته نتایج منطقی‌تری را نشان می‌داد چرا که خودروهای کانورتبل قبلی موجود در کلاس E برای پر کردن فضای نگاه کن دو کلاس C و S در نظر گرفته می‌شدند.

تصویر و عکس شماره ۳ ⇩تصویر و عکس مرسدس بنز و آنچه بر سر کلاس SL آمده است

قیمت پایه ۱۳۱٫۰۰۰ دلاری و چیزی بیش از یک چهارم میلیون دلار برای مدل S65 مجهز به پیشرانه اسپرتی V12، کلاس S Cabriolet را تبدیل به سلطان خودروهای دو در لوکس کمپانی مرسدس بنز می‌نماید. این کمپانی هیچ محدودیتی را برای این خودرو قائل نشده است و همانند خودروهای سدان شناخته شده موجود در کلاس S، این مدل نیز تا جای ممکن تجهیزات و وسایل به همراه دارد. هرچند که مدل کانورتبل این خودرو کمی نسبت به مدل کوپه آن از جذابیت ظاهری کمتری برخوردار است، اما به خوبی المان‌های یک S کلاس کلاسیک را نظیر کشیده بودن، عریض بودن و زرق و برق داشتن، در خود دارد. این خودرو نتنها توانایی رقابت با همتایان خود از کمپانی‌هایی چون BMW و Audi را دارد، بلکه می تواند کمپانی‌های صاحب نام این عرصه یعنی Bentley و Rolls-Royce را به چالش بکشد.

چه بر سر کلاس SL، کلاسی که بیشترین سابقه را‌ در این گروه دارد، آمده است؟ سری فعلی این کلاس نیز از همان پیشرانه‌های کلاس S بهره می‌برد با این تفاوت که چیزی حدود ۲۰۰۰۰ دلار ارزان‌تر برای به کار برنده نهایی تمام می‌شود. همچنین یک پیشرانه V6 نیز با قیمت ۸۷٫۰۰۰ دلار علاوه بر این پیشرانه‌ها برای ارائه به بازار وجود دارد که کلاس S از آن بی بهره است. اما آیا کلاس S جای SL را خواهد گرفت یا AMG GT، SL تازه است؟ از جهات گوناگون، هر دوی آن‌ها تا حدودی تداعی کننده SL تازه هستند. خودرو AMG GT کمپانی مرسدس بنز یک ماشین تمام عیار دو در اسپرت است و کلاس S نیز همین نقش را در رده لوکس ایفا می‌کند، هرچند که شاید فضای خالی میان این دو گروه احساس می‌شود.

به طور قطع افرادی وجود داردند که یک SL را برای تهیه کرد انتخاب می‌کنند چرا که همواره یک SL خریده‌اند و این علت برای آن‌ها کافی است. در پشت نام این کلاس تاریخی نهفته است و شلوغی و تعدد مدل‌های موجود در نگاه کن خودروهای کانورتبل در بازاری که کمپانی مرسدس بنز به وجود آورده است علت نبود تقاضا و یا پایین‌تر بودن از سطح استانداردهای این بازار نیست. حتی اگه اکثریت هم با نبود موفقیت کلاس SL قبول داشته باشند، درگیری ای بزرگ در انتظار کمپانی مرسدس بنز خواهد بود.

از آن مکانی که کمپانی مرسدس بنز اخیرا خودرو کانورتبلی در رده‌ی خودرو AMG GT Roadster نداشته است، شاید هدف از شناسایی این خودرو جذب مشتریان خارج از کلکسیون دوستداران کمپانی مرسدس بنز باشد تا این که قرار باشد این خودرو جای مدل‌های SL را بگیرد. اما به چشم مییاید که کلاس S شباهت بیشتری به کلاس SL دارد. با وجود آنکه مدل کانورتبلی چون S550 حدود ۴۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر و ۴۰ سانتی‌متر طول بیشتری نسبت به SL550 دارد اما این دو خودرو در مسائلی چون شتاب‌گیری با یکدیگر شباهت‌هایی دارند.

وقتی که با حقیقت روبرو شوید و در معرض ظاهر فریبنده آن ها قرار بگیرید، این کلاس S است که صراحتا نقش گل سر سبد خودروهای دو در لوکس را در همه زمینه‌ها از جمله جلب توجه، قیمت و قدرت بازی می‌کند. در قیاس با این کلاس، کلاس SL دیگر از آن شکوه گذشته برخوردار نیست.

به گزارش زومیت،چه تعداد مدل کانورتبل کافی خواهد بود؟ پرسشی که جواب آن در آمار و ارقام به فروش رسان نهفته است. آیا به واقع نیاز بود که کمپانی مرسدس بنز با یک قوطی گشای به جان سه مدل گوناگون از خودروهای چهار سرنشین خود بیفتد و آن‌ها را به جمع سه مدل دو سرنشین کانورتبل افزاید؟ اگه توجیه اقتصادی در آن باشد، مسلما کمپانی این کار را به انجام خواهد رساند! تصمیمی که اخیرا کمپانی مرسدس بنز در گذاشتن پیشرانه V12 در دیگر مدل‌ها گرفته است، مثال روشنی از این قضیه را نشان می‌دهد. باید منتظر ماند و دید که در سال‌های آتی عملکرد این شش مدل چگونه خواهد بود و در میان آن‌ها کدام یک تاج پادشاهی را بر سر قرار خواهد داد. در حال حاضر اما مسئله‌ای که مشخص است، کناره گیری SL از تاج و تخت است.

****پيشنهادات شما براى ما بسيار مهم و سازنده خواهد بود****

نگارش توسط: فرامرز س.

تازه های فناوری در بخش دانش و فناوری سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

چو مهمان خراباتی به عزت باش با رندان
««« »»»
که درد سر کشی جانا گرت مستی خمار آرد

مرسدس بنز و آنچه بر درکلاس SL آمده است (۳ عکس)

TT / 109 — TP / 8%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال