طرز تهیه نان رژیمی (Fitness bread)


نان امروز، یک نان رژیمیست که طرز تهیه بسیار ساده ای داره و بخاطر مواد تشکیل دهندش هم کالری کمی داره هم مقوی و علاوه بر افرادی که رژیم دارند مناسب ورزشکاران و حتی کسایی هست که می خواهند سالم تر زندگی کنند.
 
مواد لازم:

    آردم گندم سیاه 2 ق غ

    سبوس گندم 100 گرم

    بادام زمینی 100 گرم

    دانه کتان 100 گرم

    بیکینگ پودر 15 گرم

    نمک دریا 1 ق چ

    سفیده تخم مرغ 5 عدد

    ماست 300 گرم

    دانه آفتاب گردان 2 ق غ

 
طرز تهیه نان،نان رژیمی
 
طرز تهیه:
 
1-برای شروع فر رو روی دمای180درجه سانتی گراد تنظیم کنید.
 
2-آرد گندم سیاه،سبوس گندم،بادام زمینی،دانه کتان،بیکینگ پودر و نمک رو برای1-2دقیقه خوب مخلوط کنید.

طرز تهیه نان،نان رژیمی

3-درمرحله بعد سفیده تخم مرغ و ماست رو اضافه کنید و برای 2-3دقیقه کاملا مخلوط کنید.
 
طرز تهیه نان،نان رژیمی

4-داخل قالب لوف رو کاغذ روغنی بگذارید و مواد نان رو که خمیری شبیه به خمیر کیک هست رو داخلش پخش کنید و روی نان را با دانه آفتاب گردان بپوشانید.
 
طرز تهیه نان،نان رژیمی

5-قالب رو داخل فر گرم شده برای مدت 50 تا 60 دقیقه قرار دهید.

نکته:
 
گندم سیاه نوعی دانه هست که برعکس نامش از خانواده گندمیان نیست و میوه گیاهی به نام"Fagopyrum esculentum "هست.
 
این دانه گلوتن ندارد و میتوان از آرد آن داخل خمیر کیک و پنکیک،از دانه اش داخل کوکی ها، به عنوان قوام دهنده سوپ ها،به عنوان سریل صبحانه و در کنار حبوبات دیگر استفاده کرد.
 
طرز تهیه نان،نان رژیمی
 
جدول تغذیه این نان در هر وعده به شرح زیر است:

    کالری:184
    پروتئین:9 گرم

    چربی:12 گرم

    کربوهیدارت:8 گرم

منبع :
سوران

[ منبع این خبر سایت ایران مطلب می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال