طرز تهیه نان رژیمی (Fitness bread)


نان امروز، یک نان رژیمیست که طرز تهیه بسیار ساده ای داره و بخاطر مواد تشکیل دهندش هم کالری کمی داره هم مقوی و علاوه بر افرادی که رژیم دارند مناسب ورزشکاران و حتی کسایی هست که می خواهند سالم تر زندگی کنند.
 
مواد لازم:

    آردم گندم سیاه 2 ق غ

    سبوس گندم 100 گرم

    بادام زمینی 100 گرم

    دانه کتان 100 گرم

    بیکینگ پودر 15 گرم

    نمک دریا 1 ق چ

    سفیده تخم مرغ 5 عدد

    ماست 300 گرم

    دانه آفتاب گردان 2 ق غ

 
طرز تهیه نان،نان رژیمی
 
طرز تهیه:
 
1-برای شروع فر رو روی دمای180درجه سانتی گراد تنظیم کنید.
 
2-آرد گندم سیاه،سبوس گندم،بادام زمینی،دانه کتان،بیکینگ پودر و نمک رو برای1-2دقیقه خوب مخلوط کنید.

طرز تهیه نان،نان رژیمی

3-درمرحله بعد سفیده تخم مرغ و ماست رو اضافه کنید و برای 2-3دقیقه کاملا مخلوط کنید.
 
طرز تهیه نان،نان رژیمی

4-داخل قالب لوف رو کاغذ روغنی بگذارید و مواد نان رو که خمیری شبیه به خمیر کیک هست رو داخلش پخش کنید و روی نان را با دانه آفتاب گردان بپوشانید.
 
طرز تهیه نان،نان رژیمی

5-قالب رو داخل فر گرم شده برای مدت 50 تا 60 دقیقه قرار دهید.

نکته:
 
گندم سیاه نوعی دانه هست که برعکس نامش از خانواده گندمیان نیست و میوه گیاهی به نام"Fagopyrum esculentum "هست.
 
این دانه گلوتن ندارد و میتوان از آرد آن داخل خمیر کیک و پنکیک،از دانه اش داخل کوکی ها، به عنوان قوام دهنده سوپ ها،به عنوان سریل صبحانه و در کنار حبوبات دیگر استفاده کرد.
 
طرز تهیه نان،نان رژیمی
 
جدول تغذیه این نان در هر وعده به شرح زیر است:

    کالری:184
    پروتئین:9 گرم

    چربی:12 گرم

    کربوهیدارت:8 گرم

منبع :
سوران

[ منبع این خبر سایت ایران مطلب می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال