۳ آشامیدنی پر از منیزیم


۳ نوشیدنی سرشار از منیزیم

گاهی رقم میخورد بدون این که متوجه شوید دچار کمبود خفیف منیزیم شوید. باید آگاهی بدارید که این ماده معدنی در ساخت استخوان ها، عضلات، خون و بخش زیادی از بافت های ما دخالت دارد. ما برای تولید انرژی و سنتز پروتئین ها و روغنی ای ها نیاز به منیزیم داریم.

فاطمه مهدی پور –
تصویر و عکس شماره ۱ ⇩
تصویر و عکس 3 نوشیدنی سرشار از منیزیم

کمبود منیزیم خطر ابتلا به پرفشاری خون، دیابت و مریضیهای عروق کرونری را زیاد میکند. بنابراین تأمین منیزیم از اهمیت شگفت انگیزی برخوردار است. در این مطلب ۳ نوشیدنی فوق العاده و سرشار از منیزیم میشناسانیم که احتیاجتان را به این ماده معدنی تأمین و از کمبود آن جلو گیری می کند. لطفاً با ما همراه باشید.

نرمنوش یا اسموتی سرشار از منیزیم در رژیمی سلامت

پس از ۷ تا ۱۰ روز از مصرف این نرمنوش یا اسموتی های سرشار از منیزیم اثرات مثبت آن را در اندامتان خواهید دید. اما از یاد نبرید که این نوشیدنی ها باید در چهارچوب یک رژیم خوراکی ای سلامت قرار بگیرد. در این صورت شبیه به مکملی نرمال احتیاج هایتان را تأمین خواهند کرد. به طور کلی تمام سبزیجات سبزرنگ و همین طور تخم کتان یا جلبک ها سرشار از منیزیم و کلروفیل هستند. این دو عنصر مغذی برای ارتقای تندرستی بدن بسیار نقش می دارند.

چه می کند منیزیم؟
منیزیم موجب کاهش خستگی بدن می شود. با مصرف این ماده معدنی سردرد و نا خوشی های میگرنی رو به کاهش قرار میدهند. یبوست نابود میشود و نا خوشی های استخوانی، درد مفاصل و نا خوشی های عضلانی تسکین مییابند. با افزایش جذب این ماده معدنی قادر هستید به رشد موها و ناخن ها یاری رسانید. منیزیم موجب کاهش میزان قند خون می شود. اگه تصور می کنید دچار کمبود این ماده معدنی شده اید و یا در امتحان خونتان معلوم شده است که کمبود دارید قادر هستید به این آشامیدنیهای طعم دار و مغذی اعتماد کنید.

نرمنوش یا اسموتی موز و شکلات

منیزیم موجب کاهش خستگی بدن می شود. با مصرف این ماده معدنی سردرد و نا خوشی های میگرنی رو به کاهش قرار میدهند. یبوست نابود میشود و نا خوشی های استخوانی، درد مفاصل و نا خوشی های عضلانی تسکین مییابند

این نرمنوش یا اسموتی بدون شک یک نوشیدنی انرژی زا است و برای آغاز قادر هستید هفته ای یک مرتبه آن را خورید. نگران کالری زیاد موجود در آن نباشید چون این نرمنوش یا اسموتی چندان پرکالری نیست.
در ترکیب این نرمنوش یا اسموتی از شکلات مشکی بدون قند بهره گرفته میشود. احتمالا تعجب کنید اما باید آگاهی بدارید که هر ۱۰۰ گرم شکلات مشکی حدود ۸۰ درصد نیاز روزانه بدن ما به منیزیم را تأمین می کند. اگه بتوانید شربت افرا آماده کنید حتماً آن را جایگزین عسل کنید. چون این شربت نیز یکی از منابع خوب منیزیم به حساب مییاید. از طرف دیگر موز موجود در این نرمنوش یا اسموتی سرشار از پتاسیم است. این نوشیدنی یک معالجه قرار می داری برای افرادی است که از کمبود منیزیم عذاب میکشند.

مواد ضروری
موز: ۱ عدد
شکلات مشکی به صورت پودر شده: ۱ قاشق چایخوری معادل ۱۰ گرم
شربت افرا: ۱ قاشق غذا خوری معادل ۲۰ گرم
شیر بادام: ۱ لیوان معادل ۲۰۰ میلی لیتر

راهکار تهیه
تهیه این نوشیدنی کار سفتی نیست. کافی است موز را پوست کنده و تهیه کند کنید و آن را با یک لیوان شیر بادام که سرشار از منیزیم است درون میکسر بریزید. شربت افرا (در عدم آن عسل) و پودر شکلات مشکی را نیز به مواد افزایید. چندین ثانیه مواد را میکس کرده و خورید.

نرمنوش یا اسموتی اسفناج، آووکادو و توت فرنگی

نرمنوش یا اسموتی اسفناج و آووکادو سرشار از منیزیم بوده و مصرف آن برای آغاز یک روز پرنشاط و پرانرژی فوق العاده است. این نوشیدنی حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان ها، فیبرها و مواد مغذی بسیاری است که برای تندرستی بدن ضروری هستند. آووکادو ۱۵ درصد نیاز روزانه ما به منیزیم را تأمین می کند. با اضافه کردن اسفناج و توت فرنگی میزان منیزیم آن افزایش گیراای مییابد.

تصویر و عکس شماره ۲ ⇩تصویر و عکس 3 نوشیدنی سرشار از منیزیم

مواد ضروری
آووکادو: نصف عدد
توت فرنگی: ۸ عدد
اسفناج: ۱ فنجان معادل ۳۰ گرم
آب: ۱ لیوان معادل ۲۰۰ میلی لیتر
عسل: ۱ قاشق معادل ۲۵ گرم

راهکار تهیه
نخستین چیزی که باید مدنظرتان باشد شستشوی با دقت ترکیبات این نوشیدنی بخصوص اسفناج است. چون این ترکیبات به سادگی بقایای آفت کش ها را به سوی خود میکشند. پس از شستشو و پاک کردن اسفناج آن ها را با توت فرنگی (در صورت در دسترس نبودن قادر هستید آن را کنار زنید) و نصف آووکادو درون میکسر بریزید. یک لیوان آب و یک قاشق عسل را اضافه کرده و مواد را میکس کنید تا یک نوشیدنی یک دست به دست آید. این نوشیدنی را صبح خورید.

نرمنوش یا اسموتی انجیر و شیر بادام

انجیر علاوه بر کلسیم زیادی که دارد یکی از منابع فوق العاده منیزیم به حساب مییاید. این میوه به جلو گیری از پوکی استخوان یاری رسانده و خوشبختانه کمتر از آنچه تصور می کنید کالری دارد. اگه فصل انجیر باشد در تهیه این نرمنوش یا اسموتی تأخیر نکنید. چون با ترکیب آن با شیر بادام یک نوشیدنی سرشار از منیزیم به کار خواهید برد.

تصویر و عکس شماره ۳ ⇩تصویر و عکس 3 نوشیدنی سرشار از منیزیم

مواد ضروری
انجیر رسیده: ۵ عدد
کنجد: نصف قاشق چایخوری
شیر بادام: ۱ لیوان معادل ۲۰۰ گرم
پودر دارچین: نصف قاشق چایخوری

راهکار تهیه
خوب تر است پوست انجیر را بکند و آن ها را با شیر بادام و دانه کنجد درون میکسر بریزید. چندین ثانیه ترکیب نمایید تا یکدست شود. آشامیدنی تان را درون لیوانتان ریخته و روی آن پودر دارچین بپاشید و خورید.

**************************************

تهیه شده توسط : سرافراز ث.

تغذیه سالم و مناسب در بخش تغذیه و سلامت سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

ما را به آب ديده شب و روز ماجراست
««« »»»
زان رهگذر که بر سر کويش چرا رود

۳ آشامیدنی پر از منیزیم

TT / 227 — TP / 25%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال