اثرگذارترین روشهای افت قند در خوراک کودک


موثرترین روشهای کاهش قند در غذای کودک

برای کاهش قند خردسالتان این خوراکی ها را به او ندهید

در جهان جدید کنونی و حیاتهایی که بر پایه ی سرعت و ثانیه بنا شده، احتمالا سخت باشد که بتوانیم هم از خوردنی های طعم دار صفا بکنیم و هم توازن و تعادل را در مصرف قند رعایت کرده باشیم. همانگونه که آگاهی میدارید، مصرف میزان بالایی از قند و شکر و خوراکی های شیرین غیر نرمال قادر هست ریسک ابتلا به مریضیهای گوناگون را بالا ببرد که کم ترین آن ها قادر هست زیان به دندان ها ، چاقی و در نهایت دیابت نوع دو باشد.

برای مهار سطح قند خون، باید دقت کنیم و نگاه بکنیم که چه میزان قند در غذاهایی که در طی روز به کار میبریم حضور دارد؛ در اینجا میزان قند انواع مختلف خوراکی ها و غذاهای نرمال و غیر نرمال که ما هر روز به کار میبریم؛ آورده شده است غافل از آنکه همین مواد به ظاهر طعم دار آرام آرام ریسک چاقی و چاقی و در نهایت ابتلا به بیماری ها را بالا می برد.

به هر زمین بازی که بینید، می بینید کودکانی در آن سرگرم بازی هستند که شمارشان نسبت به دهه های قبلی بیشتر شده است. بر اساس آمار مراکز مهار بیماری، در واقع حدود ۲۵ درصد از خردسالان ۲ تا ۵ ساله در حال حاضر دچار مشکل چاقی یا چاقی هستند. البته عوامل زیادی در بروز معضلات وزنی در خردسالان دخیل است، اما مصرف قند در صدر این فهرست قرار دارد. در واقع باید گفت این قندهای نرمال موجود در شیر و میوه ها نیستند که عامل دغدغه به حساب مییایند؛ بلکه قندهای افزودنی به غذاها و نوشیدنی ها موجب بروز معضلات وزنی می شوند. اگه کودک شما در خوردن چیزهای شیرین افراط می کند، پس خوب تر است به راهکارهایی که برای کاهش این میزان اشاره می کنیم دقت دارید.

عکس اثرگذار ترین راهکار های کاهش قند در غذای کودک

کیک ها و کوکی ها سرشار از قند هستند و عاملی برای چاقی خردسالان به حساب می آیند

راهکار های کاهش قند مصرفی کودک :

هله هوله به خانه نیاورید
از قدیم نقل کرده اند:«دور از دید، دور از ذهن». این مسئله اسنک های شیرین، غلات و نوشیدنی ها را هم شامل می شود. اگه کمد و کابینت هایتان خالی از کیک های مافین کوچولو، نان شیرینی برشته و غلاتی که روی پاکتشان «قند» یا «کوکی» به چشم می خورد باشد، خردسالتان هم تمایل کمتری برای خوردن آنها خواهند داشت. اما چگونه می توان این برنامه را شروع کرد؟ سعی کنید با بهره گیری از گزینه های سلامتتر و سودمند تر، شیرینی های جدید تهیه کنید؛ گزینه هایی مانند سس سیب شیرین نشده، دسر میوه (البته در آب، نه لرزانک یا ‪ژله‬ یا شربت)، انگور، بیسکویت هایی از جنس غلات کامل و ذرت های بوداده (برای کودکانی بالای سه سال). با ۷۷ گرم شکر در هر پرس، میزان قند آنها نصف قند چیپس شکلاتی و کوکی های سرشار از خامه است.
میان قول های سالم را دم دست قرار بدهید
سعی کنید حس استقلال کودک تان را در زمان پیش از دبستان تحریک کرده و همزمان با تسهیل تهیه کردن اسنک های سالم برای او، سطح تغذیه اش را پیشرفت ببخشید. شما قادر هستید چندین نوع میان وعده برای او تهیه کنید و روی میز مطبخ قرار بدهید تا در طول روز بخورد. اصلا مکانی را در کمد و کابینت یا یخچال به همین چیزها اختصاص دهید تا دسترسی به آن برایش آسان باشد و آن را از سیب یا گلابی بریده شده به همراه کره بادام زمینی پر کنید؛ سس سالسا، یا هر نوع سس دیگر با محتوای قند پایین، بسته های کوچولو کشمش، همه و همه گزینه های خوبی هستند.
برچسب روی محصولات خوراکی ای را بخوانید
قند در بدترین مکان ها خودش را میپوشاند؛ در غذاهایی که احتمالا اصلا مزه شیرینی نداشته باشند –شبیه به سس سالاد، سس باربیکیو، کچاپ و حتی کره بادام زمینی. بنابراین خوب تر است حتما برچسب ارزش خوراکی ای محصولاتی از این دست را بررسی کنید تا نگاه بکنید آیا واقعا محتوای قندی دارند یا نه. قادر هستید از شکلات ناشتایی یا شکلات های غلاتی یا انرژی زا بهره گیرید:برخی از آنها حاوی ۱۳ گرم قند هستند، در واقع میزانی که قادر هستید آن را در نان شیرینی برشته کشف بکنید. درپی محصولاتی باشید که رویش برچسب «بدون قند زاید» خورده باشد و پیشنهاد داده میشود از محصولاتی که حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا نیست (یا نکات دیگری از این دست شبیه به دکستروز، مالتوز، ساکاروز) بهره گیرید تا بتوانید هر نوع شکری را از غذای خردسالتان کنار زنید، بی آنکه بخواهید از خوردن غذا محرومش کنید.
آشامیدنیهای سالم و مفید برایش سر سفره آورید
گزینه سالم واقعا چه چیزی است؟ آب و شیر کم روغنی. و به چه گزینه هایی سالم نمی گویند؟ سودا، نوشابه های میوه ای، آشامیدنیهای ورزشی یا انرژی زا. بطری نیم لیتری برخی نوشیدنی ها حاوی بیش از ۲۷ قاشق چای خوری قند زاید است. به دلیل همین است که آشامیدنیهای شیرین را به عنوان یکی از عوامل اصلی مسبب چاقی خردسالان می شناسند. در واقع تحقیقات نمایان میکند هر نوشیدنی شیرینی که یک کودک به کار میبرد خطر چاقی او را تا ۶۰ درصد زیاد خواهد کرد.
حتما وقتی را برای خوردن دسر مقرر کنید
یکی از راه های آموختن تعادل و میانه روی در هر چیزی به کودک این است که قرار بدهید چیزهای شیرین و شیرینی بخورد، اما در حد متعادل. برای اطمینان خاطر از اینکه کودک تان برای خوردن اسنک های شیرین در تمام روز و شب موی دماغ تان نمی شود، خوب تر است قوانین خانوادگی مقرر کنید تا او آگاهی بدارد چه وقت قادر هست دلی از عزا درآورد – مثلا قادر هستید بگویید فقط پس از شام. مقرراتی نظیر این موجب می شود وقتی که مثلا در قسمت شکلات های یک فروشگاه هستید، او بتواند جلوی خودش را بگیرد یا وقتی که رفیقش قادر هست همراه ناهار، کوکی بخورد و او نه، زیاد حس بدی به او دست ندهد. اگه قوانین دسری خانوادگی را مقرر نکرده اید، حالا زمانش است تا این کار را به انجام رسانید. اگه کودک تان عکس العملی منفی نسبت به این مسئله از خود نمایان کرد – و تلاش کرد نگاه بکند محدودیت های شما چه مقدار است – خیلی آسان بگویید:این یک قانون جدید خانوادگی است که مشخص می کند کی باید دسر خورد!

اثرگذار ترین راهکار های کاهش قند در غذای کودک

—براى بالا بردن سطح کيفى، لطفا نظرات سازنده خود را در انتهاى صفحه براى ما بفرستيد—

تهیه از : شروين س.

تغذیه سالم و مناسب در بخش تغذیه و سلامت سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

گر چه می‌گفت که زارت بکشم می‌ديدم
««« »»»
که نهانش نظری با من دلسوخته بود

اثرگذارترین روشهای افت قند در خوراک کودک

TT / 231 — TP / 22%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

تبلیغات