۴ استراتژی برای کنترل کردن علاقه تند شما به شیرینی


۴ استراتژی برای مهار کردن علاقه شدید شما به شیرینی

شما تمام مواد خوراکی ای فراوری شده را از مطبختان جمع کرده و دور انداخته اید. سپس مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غلات کامل انبار کرده اید
تصویر و عکس ۴ استراتژی برای مهار کردن علاقه شدید شما به شیرینی
شما تمام مواد خوراکی ای فراوری شده را از مطبختان جمع کرده و دور انداخته اید. سپس مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غلات کامل انبار کرده اید. حتی از مواد ارگانیک بهره میگیرید. اما هنوز هم هوس شیرینی می کنید. اینها بنظرتان آشناست؟ مجوز ندهید شیرینی شما را مجدداً از راه به در کنند. ما در اینجا چندین استراتژی ساده دراختیارتان میگذاریم که به شما یاری میرسانند هوس چیزهای شیرین را مهار کنید.

از قول های خوراکی ای صرفنظر نکنید

ثابت نگه داشتن سطح قندخون شما در طول روز، نخستین گام برای رویارویی با آن هوس هاست. اگه قند خون شما بیش از اندازه افت کند یا به سرعت افزایش کشف کند، شما را وادار می کند که بعنوان یک چاره موقت، هوس آشامیدنی یا دونات شیرین کنید.

راه چاره: مطمئن شوید قول های خوراکی ای کاملی به کار میبرید که از ۴۰% کربوهیدرات (شبیه به سبزیجات برگ دار، سالاد و سبزیجات) ۳۰% پروتئین(مرغ، بوقلمون ، ماهی) و ۳۰% روغنی ای (روغن زیتون، آجیل، کره های آجیلی) تشکیل شده اند. اگه وعده خوراکی ای شما فقط شامل کربوهیدرات ها باشد، آنها بسرعت هضم خواهند شد و قندتان را بسرعت زیاد میکنند. پروتئین و روغنی ای های خوب، قند خون را ثابت نگه می دارند و از هوس چیزهای شیرین پیش گیری می کنند.

مراقب رژیم های خوراکی ای کم کربوهیدرات باشید

این رژیم های خوراکی ای اغلب سبب هوس شیرینی و نشاسته می شوند زیرا مغز شما ترجیح می دهد با بهره گیری از گلوکز فراهم شده توسط کربوهیدراتها فعالیت کند. به یاد داشته باشید که کربوهیدراتها ، نوع خوب و بد دارند. کربوهیدراتهای خوب شامل میوه ها و سبزیجات، غلات کامل و مواد خوراکی ای کامل هستند. کربوهیدراتهای بد عبارتند از تمام مواد خوراکی ای بشدت فراوری شده ای که در فروشگاههای مواد خوراکی ای حضور دارند و قند خون شما را به شدت زیاد کرده و سبب هوس چیزهای شیرین می شوند. هنگامیکه شما با مقدار کافی از کربوهیدراتهای خوب به اندامتان سوخت منتقل نکنید، اندامتان به مواد خوراکی ای مغذی احتیاج خواهد یافت و اگه آنها را نگیرد، هوس چیزهای شیرین می کند.

راه چاره: کمی وقت قرار بدهید و یک وعده خوراکی ای کوچولو شامل یک یا چندین ماده خوراکی ای کامل شبیه به سیب زمینی شیرین، غلات کامل، سبزیجات، سالاد یا سایر سبزیجات برگ دار تهیه کنید. به هر وعده خوراکی ای، سبزیجات رنگ به رنگ و مقدار کمی روغنی ای های سلامت از آجیل، روغن زیتون و روغن فندق افزایید. پیوسته یک منبع پروتئین مرغوب بالا به خوراکی تان افزایید. این کار از عضلات حامی ای می کند و هر چه عضلات بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری خواهید سوزاند. (حتی زمانی نشسته اید و این مقاله را می خوانید). علاوه بر این پروتئین، پخش کربوهیدراتها به جریان خون را کند می سازد و سطوح قند خون را ثابت نگه می دارد.

روزتان را با مصرف مواد قندی شروع نکنید

این نکته، بسیار ساده است: قند سبب می شود که شما هوس قند بیشتری کنید. بعلاوه قادر هست اشتهای شما را تحریک کند، بنابراین هرچه غذای بیشتری می خورید، غذای بیشتری می خواهید.


راه چاره: برای فرونشاندن میل شدیدتان به شیرینی، یک جایگزین سلامت شبیه به ماست، جودوسر و کشمش که به شکل پارفیت با هم ترکیب شده اند، یابید. یک سیب را با مقداری کره بادام درختی بخورید. بجای بهره گیری از شکر دانه ریز در هنگام تهیه کردن پای ها یا کیک های ویژه، از قند خرما که از خرماهای خشک پودر شده و خالص ساخته شده است و در اکثر فروشگاههای مواد خوراکی ای سلامت پیدا میشود، بهره گیرید.

معضلات احساسی یا استرس تان را با شیرینی تسکین ندهید

ما هر روز در معرض انواع مختلف استرس قرار داریم. هر چندین شما قادر نیستید پیوسته از آن اجتناب کنید اما می توانید با تغذیه خوب به اندامتان یاری رسانید تا در مهار موقعیتهای مضطربکننده از شما حامی ای کند. مصرف کوکی ها، کیک ها، پای ها، کافئین و قند ، همه چیز را بدتر خواهد کرد و با ایجاد نا خوشی ها و تیر کشیدن های بیشتر، سوء هاضمه و روغنی ای اضافه بدن به معضلات تندرستی بیشتر منجر می گردد.

راه چاره: برای رویارویی با استرس، راههای دیگری یابید، شبیه به شرکت در یک کلاس یوگا یا آموزش مدیتیشن. کمی راه بروید یا به یک موزیک آسایش بخش گوش کنید. بعبارت دیگر، کمی به خودتان استراحت دهید تا هوس شیرینی تان محو شود.


————————————-

مطلب از : پريناز ژ.

تغذیه سالم و مناسب در بخش تغذیه و سلامت سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

سرکش مشو که چون شمع از غيرتت بسوزد
««« »»»
دلبر که در کف او موم است سنگ خارا

۴ استراتژی برای کنترل کردن علاقه تند شما به شیرینی

TT / 176 — TP / 24%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال