۶ راهکار فوق العاده برای قوی کردن حافظه


۶ روش عالی برای قوی کردن حافظه

عکس 6 روش عالی برای قوی کردن حافظه

۶ روش عالی برای قوی کردن حافظه

 

چنانچه در یادآوری دروس خود یا کارهای روزمره ای که قبلا به دلیل سپرده بودین تا انجامش دهید ، یا یادآوری تاریخ  ها و مناسبتهای خاص حیاتتان دچار معضل هستید با ما در این مطلب از سایت همراه باشید تا با ۶ روش تقویت حافظه آشنا گردید . به اعلان سرزه و به نقل از آیا واقعا برای به یاد آوردن روزهای هفته یا تاریخ میلاد اطرافیان تان به معضل برمی‌خورید؟ یا این که هر چه را احتیاج دارید، باید مدت زیادی دنبالش بگردید. ۶ راه تقویت حافظه وجود دارد که به شما کمک می‌کند حافظه‌ای بیشتر و دقیق‌تر داشته‌ باشید. این مقاله را در بخوانید تا با این راه‌ها آشنایی پیدا کنید. زن بل بث کوپر که قبلا هم مقاله های محبوبی در مورد راه های اثبات شده علمی برای فعالیت کردن هوشمندانه نگاشته بود، حالا هم از ۶ راهکاری حرف زده است که با کمک آن ها قادر هستیم حافظه مان را تقویت کنیم:

 

همچنان علم روابط تازه ای بین کارهایی که قادر هستیم روزانه به انجام رسانیم تا ظرفیت کلی حافظه مان افزایش یابد، مییابد. حافظه پروسه پیچیده ای از فعالیت های متفاوت در مغز است. قبل از این که نگاه بکنیم چه کارهایی برای پیشرفت حافظه مان به انجام رسانیم بد نیست مقداری در مورد بوجود آیی حافظه آگاهی بداریم.

 

مرحله ۱) خلق حافظه

 

مغز ما سیگنال هایی با یک الگوی خاص در مورد وقایعی که مییازماییم می اعزام کند و بین نرون های ما رابطه ای به وجود می آورد که سیناپس ها نامیده می شوند.

 

مرحله ۲) تثبیت حافظه

 

در این قسمت اگرهیچ کار دیگری نکنید حافظه به زودی زدوده خواهد شد. تثبیت روند سپردن چیزی به حافظه ی بلند مدت است که قادر باش آن را بعدها هم به یاد آورد. قسمت اعظم این روند زمانی که استراحت کنیم پیش مییاید، مغز ما در وقت خواب همان الگوی فعالیت مغزی را نو سازی و سیناپس هایی که در طول روز ایجاد شده بود را تقویت می کند.

 

مرحله ۳) بازیابی حافظه

 

بازیابی فکری است که ما هنگام صحبت در باره ی خاطراتمان یا نابود شدن آن می کنیم. به یاد آوردن یک نوستالژی راحتتر می شود چنانچه در طول وقت آن نوستالژی را قوی تر کنیم و هر بار که ما آن را بازیابیمی کنیم همان الگوی فعالیت مغزی رخ داده و ارتباط را قوی تر می کند.

 

این واقعیت که با زیاد شدن سن حافظه نابود میشود دلیل نمی شود که نتوانیم روند از بین رفتنش را کند تر کنیم. تحقیقات نمایان میکنند ما قادر هستیم حافظه مان را تا جای امکان پذیر نگه داریم، مجوز بدهید نگاهی به این راه های علمی بیندازیم.

 

آیا واقعا کسی هست که پسندیده باشد هر چیزی را که می نگاه کند، می شنود و می خواند به یاد بیاورد؟ …مطمئنا همه!

 

قادر هستیم چند صفحه در مورد اثرات مثبت حافظه خوب روی زندگی شخصی و حرفه ای برایتان حرف زنیم. اما چه خاصیت؟ به یک جمله بسنده می کنیم: آیا واقعا کسی هست که نخواهد حافظه خوب تری داشته باشد؟ این پرسش خودش برای خواندن مطلب تا پایان کافی است.

 

زن بل بث کوپر که قبلا هم مقاله های محبوبی در مورد راه های اثبات شده علمی برای فعالیت کردن هوشمندانه نگاشته بود، حالا هم از ۶ راهکاری حرف زده است که با کمک آن ها قادر هستیم حافظه مان را زیاد بکنیم :

 

همچنان علم روابط تازه ای بین کارهایی که قادر هستیم روزانه به انجام رسانیم تا ظرفیت کلی حافظه مان افزایش یابد، مییابد.

 

حافظه پروسه پیچیده ای از فعالیت های متفاوت در مغز است. قبل از این که نگاه بکنیم چه کارهایی برای پیشرفت حافظه مان به انجام رسانیم بد نیست مقداری در مورد بوجود آیی حافظه آگاهی بداریم

 

مرحله ۱) خلق حافظه

 

مغز ما سیگنال هایی با یک الگوی خاص در مورد وقایعی که مییازماییم می اعزام کند و بین نرون های ما رابطه ای به وجود می آورد که سیناپس ها نامیده می شوند.

 

مرحله ۲) تثبیت حافظه

 

در این قسمت اگرهیچ کار دیگری نکنید حافظه به زودی زدوده خواهد شد. تثبیت روند سپردن چیزی به حافظه ی بلند مدت است که قادر باش آن را بعدها هم به یاد آورد. قسمت اعظم این روند زمانی که استراحت کنیم پیش مییاید، مغز ما در وقت خواب همان الگوی فعالیت مغزی را نو سازی و سیناپس هایی که در طول روز ایجاد شده بود را تقویت می کند.

 

مرحله ۳) بازیابی حافظه

 

بازیابی فکری است که ما هنگام صحبت در باره ی خاطراتمان یا نابود شدن آن می کنیم. به یاد آوردن یک نوستالژی راحتتر می شود چنانچه در طول وقت آن نوستالژی را قوی تر کنیم و هر بار که ما آن را بازیابیمی کنیم همان الگوی فعالیت مغزی رخ داده و ارتباط را قوی تر می کند.

 

این واقعیت که با زیاد شدن سن حافظه نابود میشود دلیل نمی شود که نتوانیم روند از بین رفتنش را کند تر کنیم. تحقیقات نمایان میکنند ما قادر هستیم حافظه مان را تا جای امکان پذیر نگه داریم، مجوز بدهید نگاهی به این راه های علمی بیندازیم.

 

۱- تفکر و تعمق کنید تا حافظه فعالتان بهتر شود.

 

حافظه فعال تقریبا شبیه دفترچه یادداشت مغز شما است، مکانی که اطلاعات جدید موقتا نگهداری می شوند. هنگامی که نام کسی یا آدرسی که می خواهید بروید را می شنوید این اطلاعات را در حافظه فعالتان نگه می دارید تا این که کارتان با این اطلاعات به پایان رسانده شود. چنانچه این اطلاعات بیشتر از این برایتان استفاده ای نداشته باشد مغزتان مجوز می دهد به کل زدوده شوند. اما چنانچه استفاده داشته باشند، به حافظه بلند مدت سپرده می شوند. آنجا قادر هستند تقویت شده و بعدا به یاد آورده شوند.

 

حافظه فعال چیزی است که هر روز بهره میگیریم، پس چنانچه قویتر باشد، زندگی روزانه ما را خیلی آسانتر می کند. در اکثر بالغین این حافظه در حدود حداکثر ۷ مورد را قادر هست در خود نگه دارد. چنانچه شما از ظرفیت حداکثری حافظه تان استفاده به طور کامل بهره نمیگیرید مدیتیشن قادر هست آن را تقویت کند.

 

تحقیقات نمایان کرده است که شرکت کنندگانی که قبلا هیچ تجربه ای در مدیتیشن تمرکز حواس نداشتند، تنها در ۸ هفته قادر بودند حافظه فعالشان را پیشرفت ببخشند. مدیتیشن با توانایی خود به ما یاری میرساند تمرکز کنیم، همچنین پس از ۲ هفته اثرات مثبت اثبات شده ای روی نمرات آزمون های استاندارد و حافظه فعال داشته است

 

به چه دلیل مدیتیشین برای حافظه سودمند است؟ درطول مدیتیشن مغز شما در پردازش اطلاعات شبیه به وضعیت معمولی فعال نیست.

 

بنابر این در این وقت استراحت لغزش به مغز شما داده می شود که ذهن خود را خالی کنید. در این وضعیت نه تنها دلهره کمتری را احساس خواهید کرد بلکه چیزهای بیشتری هم به یاد می آورید.

 

۲– برای پیشرفت تثبیت حافظه قهوه بیاشامید.

 

نقل میشود چنانچه قبل از آموزش یک بحث جدید کافئین به کار برید حافظه تان پیشرفت مییابد، البته این بحث قابل بحث است. بسیاری از تحقیقات اثرات ناچیزی از مصرف کافئین قبل از ایجاد حافظه جدید کشف کرده اند.

 

اگرچه یکی از مطالعات اخیر نمایان میکند که مصرف یک دارو کافئین پس از آموزش یک بحث، حافظه ی بازیابی را تا ۲۴ ساعت بعد پیشرفت می بخشد. شرکت کنندگان در این پژوهش شماری عکس و تصویر را به حافظه سپردند و سپس با نگاه کردن همان تصاویر، تصاویر شبیه و تصاویر کاملا متفاوت امتحان شدند.

 

آن ها باید تصاویری را مییافتند که قبلا دیده بودند. این فرآیند که جداسازی الگو نامیده می شود، بر طبق گفته پژوهشگران بازتابی از “سطح عمیق تر به یاد ماندنی ای حافظه” است.

 

در این مطالعه تمرکز پژوهشگران روی اثرات کافئین در تثبیت حافظه بود: فرآیند تقویت حافظه ای که بوجود آورده ایم. و به همین خاطر آن ها به اثرات مثبت بیشتر مصرف کافئین پس از آموزش بیش از پیش اعتقاد یافتند.

 

بنابراین فقط صبح ها برای آغاز روزتان قهوه نخورید— یک قهوه کوچولو در طول روز قادر هست به بهتر نگه داشتن چیز هایی که مییاموزید در ذهنتان یاری رساند.

 

 

مطالب مرتبط:

 

آیا واقعا دویدن بر قوی تر شدن حافظه اثر دارد؟

 

کاهش توانایی حافظه بر اثر تنهایی

 

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات