اتومبیل های داخلی اندازه یک نبرد کشته گرفته اند!


خودروهای داخلی اندازه یک جنگ کشته گرفته اند!

تصویر و عکس خودروهای داخلی اندازه یک نبرد کشته گرفته اند!
سرپرست سابق اطاق تبلیغاتی تهران بزرگ باور می‌ دارد با وجود این که در سال‌های گذشته حمایت‌های قانونی و بانکی از صنعت خوردو انجام شده امروز ماشین هایی در داخل با دو برابر نرخ بیشتر نسبت به قیمت‌های بین المللی تولید می‌شوند که به اندازه یک نبرد کشته گرفته است.

یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: عوامل گوناگونی در بحث توسعه صادرات نقش دارد که یکی از اصلی ترین آن ها نرخ و مخارج خاتمه یافته کالای ایرانی در رقابت با کالاهای بین المللی است.

وی افزود: کم کردن نرخ سود تسهیلات در رابطه با تولیدات صنعتی و در نکاتی تولیدات کشاورزی ما که از صندوق توسعه ملی وام گرفته اند مؤثر است و قادر هست موجب شود کالای ما با مخارج کمتری ساخته شود و امکان رقابت پیدا کند. اما باید به این بحث دقت داشت که وزن این اقدام نسبت به دیگر معضلات صادراتی ما چه مقدار است.

عضو هیات نمایندگان اطاق تبلیغاتی کشورمان عنوان کرد: مسئله اساسی این است که این که تولیدات ما چه مقدار به ذات تولیدات مسابقه ای هستند و قادر هستند در جهان مسابقه دهند و در واقع تولیدات ما چه مقدار صادرات محور است و بر اساس یکی از اصل های اقتصاد مقاومتی یعنی داخل زا و برون نگر بوجود آمده است.

آل اسحاق با اظهار این که برای توسعه صادرات باید کالاهای مان در بازارهای خارجی مکان خود را گشایند، عنوان کرد: محصولات ما به غیر از محصولات وابسته به پتروشیمی و فراورده های نفتی، به خاطر نوع نگاهی که در ۲۰ سال گذشته بر استراتژی و الگوی تولید ما حاکم بوده، این امکان را نداشته که با سلیقه و استاندارد بین المللی ساخته شود.

تولید پیکان در کشورمان همزمان با خودروسازی کره آغاز شد!

سرپرست سابق اطاق تبلیغاتی تهران بزرگ تصریح کرد: البته در اظهار نقل شده که می خواهیم تولید مسابقه ای داشته باشیم اما در واقع بیشتر با الگوی داخلی ساخته ایم، نمونه این اطاق در خودرو ما معلوم است. در حدود ۳۰ سال گذشته برای تولید خودرو بیشترین حمایت ها و تسهیلات بانکی را گذاشتیم اما متاسفانه به خاطر مدل و الگویی که برای تولید خودرو داخلی موجود بوده و با توجه به احتیاج داخلی و بر اساس محدویت ها و فرصت های داخلی شکل و سامان گرفته، موجب شده است که ماشینی با دو برابر نرخ بین المللی و مرغوبی که به اندازه نبرد کشته گرفته ساخته شود.

وی افزود: بازار بسیار موردعلاقه یک میلیونی خودرو داریم که فرصت بسیار عالی ای است و این موردعلاقه نیست که این بازار تضمین شده یک میلیونی با وجود همه پشتیبانیهای قانونی و بانکی کیفیت بسیار پایین تری نسبت به تولیدات کشورهایی دارند که پس از کشورمان وارد این صنعت شده اند. وقتی که تولید پیکان در کشورمان آغاز شد کیفیت آن تقریبا با خودروهای کره ای یکسان بود اما امروز خودروسازی کره به کجا رسیده و خودروسازی ما به کجا رسیده است.

آل اسحاق تصریح کرد: دلیل این مسئله به نوع نگاه ما و نوع محصولی که به انجام میرسانیم بر می گردد. تولید ما با نگاه خودکفایی داخلی انجام شده و صرفا برای مصرف داخلی بوده است؛ هر چندین در اظهار اقتصاد برون نگر و تولید صادرات محور را عنوان می کنیم اما استراتژی حاکم که بیش از ۲۵ سال است بر محیط صنعت و تولید وجود دارد مبتنی بر احتیاج داخلی است و نگاه صادرات محور در آن نگاه کرده نمی شود.

______________________

تهیه و تدوین : بهدخت ظ.

خودرو در بخش دانش و فناوری سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

به درد عشق بساز و خموش کن حافظ
««« »»»
رموز عشق مکن فاش پيش اهل عقول

اتومبیل های داخلی اندازه یک نبرد کشته گرفته اند!

TT / 133 — TP / 24%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال