چگونه کمتر کار کنیم و کار بیشتری انجام دهیم!


همه ما در زندگی شغلی و حرفه ای خود لحظاتی را تجربه کرده ایم که انجام همزمان انبوهی از کارهای متفاوت ما را تحت فشار قرار داده و حس کمبود وقت آزارمان داده است.

بهترین راهکار برای حل این معضل افزایش بهره وری و مقاومت در برابر تمایل به موکول کردن انجام کارها به زمانی دیگر است. شما باید با برنامه ریزی صحیح، روزانه زمان بیشتری را برای تمرکز بر روی امور مهم برای آینده صرف کنید و زمان کمتری را به انجام امور اضطراری همان روز و لحظه اختصاص دهید.

دکتر یان یگر متخصص مدیریت زمان در کتاب خود "کمتر کار کنید، کار بیشتری انجام دهید: بازسازی بهره وری در 7 روز" راهکار لازم برای دستیابی به این قابلیت را در اختیار ما قرار می دهد.

با مطالعه پیشنهادات او برای افزایش بهره وری در مدت یک هفته، می توان راهکاری ده نکته ای را بطور خلاصه ارایه داد

1. به جای مدیریت دیگران، تمرکزتان را بر روی مدیریت خود قرار دهید.

مشکل اصلی که باید برطرف شود مدیریت مواردی است که تمرکز شما را به هم می ریزند. همیشه تعداد زیادی ایمیل، تماس تلفنی و بحران های روزمره وجود دارند که ما را از دستاوردهای واقعی و با اهمیت دور می کنند.

اینکه بتوانید برای سایرین نمونه ای خوب و کامل باشید بهره وری را افزایش می دهد، اما سعی برای کنترل سایرین به همان اندازه می تواند مانع بهره وری افراد شود.

2. به جای امور ساده تر، اول به سراغ انجام امور ارزشمندتر و مهم تر بروید.

طبق قانون Pareto، عموما 80 درصد از نتیجه ای که در کار خود کسب می کنید نتیجه 20 درصد تلاش شماست. باید بتوانید تشخیص دهید که چه بخشی از کارهای در دست اجرا ارزش 20% تلاش شما را دارد و تمرکز خود را بر آن قرار دهید.

روز خود را با انجام اموری که از اولویت بیشتری برخودارند شروع کنید و پاسخگویی به ایمیل ها و تماس های تلفنی را به پایان روز موکول کنید.

3. برای نظم بخشیدن به کارهای خود و استفاده از ابزار جدید زمان صرف کنید.

یکی از عواملی که بهره وری شما را تهدید می کند، عدم جود نظم و سازماندهی در کارهاست که باعث میشود زمان زیادی را برای یافتن اطلاعات ضروری هدر دهید. همین الان زمانی را برای ایجاد دیتابیسی از افرادی که ارتباط کاری زیادی با آنها دارید اختصاص دهید و سیستم بایگانی آنلاین خود را طوری تنظیم کنید که با قابلیت های جستجوی متعدد و کارآمد به کمک شما بیاید.

همیشه زمانی را برای یافتن و یادگیری و نصب آخرین ابزار کاربردی که در حذف امور تکراری به شما کمک می کنند اختصاص دهید.

4. برای دستیابی به عملکردی عالی در کسب و کار خود تا حد امکان تلاش کنید، ولی از کمال گرایی پرهیز کنید.

در بازار امروز، هیچ راهکاری برای همه یکسان عمل نمی کند، بنابراین دستیابی به کمال باوری کاملا غیر واقع گرایانه است که بهره وری را نیز کاهش می دهد.

در عوض، بهتر است ابتدا و پیش از استفاده از تمامی منابع خود، با محصول حداقلی قابل حیات (MVP) وارد بازار شوید تا بازار را محک بزنید.

5. با عادت به تعویق انداختن امور مبارزه کنید و از شکست نهراسید.

ترس از شکست و یا موفقیت عاملی است که موجب به تعویق انداختن امور می شود. روانشناسان اعتقاد دارند افرادی که مرتباً انجام امور را به تعویق می اندازند، در واقع با به تاخیر انداختن فعالیت های کلیدی به خود خیانت می کنند.

همین امروز به کسب و کارتان شکل دهید، مالکیت معنوی اموری که در دست اجرا دارید را ثبت کنید، موارد لازم را به صورت سند تنظیم و ثبت کنید، و به دیدار مشتریان واقعی بروید.

6. با اختصاص ساعاتی به استراحت و تفریح، در ساعات کاری خود تعادل ایجاد کنید.

استراحت، بهره وری بیشتر را به همراه دارد. برای اینکه در طول روز بتوانید فعال تر باشید به اندازه کافی بخوابید. زمانی را برای وقت گذرانی با خانواده، تفریحات ورزشی و فعالیت هایی که از انجام آن لذت می برید اختصاص دهید.

حضور مداوم در محل کار بهره وری شما را کاهش می دهد و برای سلامتی شما ضرر دارد.

7. فعالانه گوش سپردن به دیگران را تمرین کنید.

با بیشتر شنیدن و کمتر حرف زدن بهره وری خود را افزایش دهید. به اعضا تیم همکار و همچنین مشتریان خود اجازه دهید در مورد نیازشان با شما صحبت کنند و سعی کنید آن را برایشان فراهم کنید. ان عادت که شما به دیگران بگویید به چه چیز احتیاج دارند را کنار بگذارید.

زمانی را برای تدوین راهکارهای تعامل بهتر در محل کار صرف کنید.

8. از رد درخواست هایی که از اولویت پایینی برخوردارند نترسید.

افرادی که از بهره وری بالایی برخوردارند سعی می کنند کمتر تعهد بدهند و بیشتر کار به انجام برسانند. بهره وری به مفهوم تعداد نتایج حاصل شده بر واحد زمان است و ربطی به ساعاتی که صرف انجام کار شده و یا فشردگی کار ندارد.

برای بهره وری نیاز به تمرکز است، پس باید به بسیاری از امور و درخواست ها جواب رد بدهید تا بتوانید امور مهم تر و با اولویت بیشتر را به خوبی انجام دهید.

9. اهداف خود را واضح و کاملا روشن تعریف کنید و برای سنجش بهره وری معیار تعیین کنید.

اگر مقصد خود را نشناسید انجام هیچ میزان کاری شما را به آنجا نخواهد رساند. آخرین کاری که باید انجام دهید تعریف موفقیت به شکل نتایج مطلوب و مورد نظر – تعداد مشتریان، درآمد و سود – است.

بدون تعیین اهداف، بهره وری و موفقیتی وجود نخواهد داشت که قابل اندازه گیری باشد.

10. انجام وظایف و تصمیم گیری ها را تفویض کنید.

تفویض اختیار برای انجام امور به افرادی که می توانند آن کار را بهتر و سریعتر و به قیمت پایین تر انجام دهند بهره وری را به شدت افزایش می دهد، به شرط اینکه واقعا خود را از روند انجام آن امور حذف کنید.

البته ارتباط و تعامل شما با افراد کلیدی باید حفظ شود تا امکان ارزیابی عملکرد و اندازه گیری بهره وری فراهم باشد.

با رعایت این نکات شما می توانید روزانه امور بیشتری را به انجام برسانید و امور مهمتر را در مدت زمان کوتاه تری انجام دهید.

فقط باید از همین امروز آغازکنید. با رعایت همیشگی این موارد بزودی متوجه تغییراتی که در بهره وری شما و تیم تان رخ می دهد خواهید شد

منیع :تک شات

[ منبع این خبر سایت صدای میانه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال