استخدام جدید آموزش و پرورش سال 95 (کارت آزمون)


استخدام جدید سال 95, استخدام سال 95, استخدام دولتی سال 95

خبر 10 آبان 95 : اطلاعیه دریافت کارت آزمون و زمان برگزاری ۳ آزمون استخدامی سال ۹۵

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت و زمان‌ برگزاری سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت آموزش و پرورش سال ۱۳۹۵

ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبانی که در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۵ ثبت‌نام نموده‌اند، نظر این داوطلبان را به موارد ذیل معطوف می دارد:

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ از روز سه شنبه ۹۵/۸/۱۸ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

۱ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۸ و ۱۹ (شامل نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، دین، سهمیه، نام دستگاه اشتغال، داوطلب بومی، حالت بومی،نوع بومی، تاریخ فارغ التحصیلی و معدل آخرین مدرک تحصیلی) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۹۵/۸/۲۰ منحصراً به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند و در صورتیکه نسبت به بندهای ۳، ۸، ۹، ۱۶، ۱۷، ۲۰، و ۲۱ (جنس، معلولیت، نیازمند منشی، مقطع تحصیلی، عنوان رشته تحصیلی، خوشه شغلی و اولویت های انتخابی) تفاوتی مشاهده نمودند ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره ۲) مراجعه نمایند.
۲ـ چنانچه عکس الصاقی به کارت ورودی داوطلب با چهره وی مغایرت داشته باشد لازم است شخص داوطلب همراه با دو قطعه عکس و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار برای اصلاح کارت، مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمایند. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلّف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.
۳- چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس می باشد و یا چنانچه عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴ ×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایند و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد، بدیهی است در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌گردد. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود داوطلب تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.
تذکر ۱: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران توجه داشته باشند که سهمیه مندرج بر روی کارت  شرکت در آزمون آنها بر اساس اطلاعات تکمیلی مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام (خوداظهاری) در نظر گرفته شده و در صورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، این سهمیه در مراحل بعدی برای آنان اعمال می‌گردد، در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد.
تذکر ۲: داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی سایت قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

ج – آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

نماینده سازمان سنجش در روزهای چهارشنبه ۹۵/۸/۱۹ و پنجشنبه ۹۵/۸/۲۰ صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. برای اطلاع آن دسته از داوطلبانی که براساس توضیحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص کارت سازمان می گردند، آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون به شرح جدول شماره ۲ می‌باشد.

د‍ ـ تذکرهای‌ مهم‌

۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.
۲- فرآیند برگزاری آزمون نوبت صبح از ساعت‌ ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه‌) و نوبت عصر از ساعت‌ ۱۴:۰۰ (چهارده) روز جمعه ۹۵/۸/۲۱ آغاز می‌گردد.
۳- در ورودی ِحوزه های امتحانی برای آزمون نوبت صبح رأس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ (هشت) و برای آزمون نوبت عصر رأس‌ ساعت‌ ۱۳:۳۰ (سیزده و سی دقیقه‌) بسته خواهد شد لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.
۴- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.
۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است که به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که بخشی از آن در بند «ه‍» آمده است، رفتار خواهد شد.

ه‍ – قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده ۵- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.
ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:
۱- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.
۲- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سئوال برای تخلف در آزمون.
۳- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.
ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.
د- کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سئوالات.
ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.
و- هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.
ز- افشای سئوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.
ح- خرید یا فروش سئوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سئوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.
ماده ۶- هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات های زیر را درباره متخلفان دارند:
الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.
ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.
تبصره- آرای هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.
ماده ۷- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.
ماده ۸– ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.
ماده ۹- رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.
ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.
ماده ۱۱- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرت های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.
ماده ۱۲- هر مؤسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند، چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد، مجوز تأسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسؤول آنها، علاوه بر محرومیت دائمی از تأسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند، و چنانچه مؤسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسؤول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.
تبصره- در مورد آموزشگاه هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی ربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.
در خاتمه اضافه می‌نماید که داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص از این تاریخ لغایت روز پنج شنبه ۹۵/۸/۲۰ همه روزه بغیر از ایام تعطیل و در وقت اداری با بخش پاسخگویی اینترنتی مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی : www.sanjesh.org و یا شماره ‌تلفن‌ ۴۲۱۶۳-۰۲۱ در میان بگذارند.

خبر ۲ آبان ۹۵: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشوردرباره زمان برگزاری آزمون، انتشار اطلاعیه پرینت کارت شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت آموزش و پرورش

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت آموزش و پرورش می‌رساند، آزمون مذکور با توجه به خوشه‌های شغلی انتخابی داوطلبان بر حسب مورد، صبح و یا عصر روز جمعه مورخ ۹۵/۸/۲۱ در مراکز استان و برخی از شهرستانها برگزار خواهد شد. اطلاعیه این سازمان درخصوص تاریخ پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون و همچنین شهرستانهای محل برگزاری آزمون در هفته نامه پیک سنجش مورخ ۹۵/۸/۱۰ و ۹۵/۸/۱۷ و همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  www.sanjesh.org درج خواهد شد

اصلاحیه:

پیرو اطلاعیه مورخ ۹۵/۷/۱۴ و انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سومین آزمون متمرکز دستگاههای اجرایی کشور بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان می‌رساند با توجه به اعلام وزارت آموزش و پرورش اصلاحات ذیل در دفترچه راهنمای مذکور صورت گرفته است. لذا داوطلبانی که متقاضی ثبت‌نام در این آزمون هستند با توجه به موارد ذیل می‌توانند حداکثر تا روز یکشنبه مورخ ۲۵/۷/۹۵ نسبت‌ به ثبت‌نام اقدام نمایند. هم‌چنین داوطلبانی که قبلاً ثبت‌نام نموده‌اند با در نظر گرفتن توضیحات ذیل در صورت علاقه‌مندی می‌توانند تا تاریخ فوق با مراجعه به قسمت ویرایش نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

۱- اصلاحات مربوط به خوشه شغلی تربیت بدنی (کد ۲۶۰۵) :
– مقطع تحصیلی برای کد شغل محلهای ۱۵۱۴۹تا ۱۵۲۵۹ مربوط به رشته تحصیلی تربیت بدنی و علوم ورزشی – کلیه گرایشها (با کد ۳۰۲۸۰) فقط لیسانس و فوق‌لیسانس صحیح می‌باشد. به عبارت دیگر مقطع فوق دیپلم برای این کدشغل محلها حذف می‌گردد.
۲- اصلاحات مربوط به خوشه شغلی معارف اسلامی (کد۲۵۰۷) :
– رشته تحصیلی علوم قرآن و حدیث (کد ۳۲۲۰۱) با مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به عنوان رشته تحصیلی مجاز برای کدشغل محلهای ۱۷۲۳۷ تا ۱۷۴۴۵ اضافه می‌گردد.
۳- اصلاحات مربوط به خوشه شغلی مشاوره (کد۲۶۰۶) :
– رشته تحصیلی مشاوره – کلیه گرایشها (کد ۳۲۴۱۷) با مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به عنوان رشته تحصیلی مجاز برای کدشغل محلهای ۱۷۲۲۶ تا ۱۷۲۳۶ اضافه می‌گردد.
۴- اصلاحیات مربوط به خوشه شغلی هنرآموز ساخت و تولید (کد۲۵۹۲):
– برای کدشغل محلهای ۱۷۶۶۱ تا ۱۷۶۷۴ رشته‌های تحصیلی مجاز اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت‌نام حذف، و رشته‌های تحصیلی مهندسی مکانیک (کد۳۱۳۳۷) با مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس، مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید (کد۳۱۱۹۷) با مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس و مهندسی ماشین ابزار (کد ۳۲۴۱۸) با مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به عنوان رشته های تحصیلی مجاز جایگزین می‌گردند.
۵- اصلاحیات مربوط به خوشه شغلی الکتروتکنیک (کد۲۵۲۸):
– رشته‌های تحصیلی مهندسی برق گرایش مخابرات (کد ۳۱۱۶۸) و مهندسی برق گرایش الکترونیک (کد ۳۱۷۱۲) از رشته‌های تحصیلی مجاز برایکدشغل محلهای ۱۴۴۹۱ تا ۱۴۵۸۱ حذف می‌گردد.
۶- اصلاحیات مربوط به خوشه شغلی آموزگاری (کد۲۵۱۷):
– در کد شغل محل های ۱۴۸۴۷ و ۱۴۸۴۸ و ۱۴۹۸۷ و ۱۴۹۹۱ و ۱۴۶۰۶ و ۱۴۶۰۷و ۱۴۶۱۵ و ۱۴۹۸۷ و ۱۴۷۸۰ ، جنسیت پذیرش به جنس زن اصلاح می‌گردد.
– در کد شغل محل های ۱۴۶۴۱ و ۱۴۶۴۴ و ۱۴۹۷۵، جنسیت پذیرش به جنس مرد اصلاح می گردد.
– در کد شغل محل ۱۴۷۴۳ ، تعداد پذیرش جنس زن به ۶ نفر اصلاح می گردد.
– در کد شغل محل ۱۴۹۲۴ ، تعداد پذیرش جنس زن به ۱ نفر اصلاح می گردد.
– کد شغل محل ۱۴۷۸۸ از فهرست پذیرش در دفترچه راهنما حذف می‌گردد.
۷- اصلاحیات مربوط به خوشه شغلی آموزگار استثنائی (کد۲۶۰۸):
– در کد شغل محل ۱۵۰۶۰، جنسیت پذیرش به زن و مرد اصلاح می گردد.
۸- اصلاحیات مربوط به خوشه شغلی کامپیوتر (کد۲۵۲۰):
– در کد شغل محل ۱۶۹۳۰، جنسیت پذیرش به زن و مرد اصلاح می گردد.
– در کد شغل محل ۱۶۹۴۵، جنسیت پذیرش به زن اصلاح می گردد.
۹- اصلاحات مربوط به دامنه پذیرش کدشغل محل ها :

کدشغل محل
شغل
خوشه شغلی
محل خدمت
۱۴۶۱۳
آموزگارابتدایی
آموزگارابتدایی
آذربایجان غربی – میاندوآب
دامنه پذیرش : میاندوآب
۱۶۴۲۴
دبیرعربی
عربی
کرمان – شهربابک
دامنه پذیرش: شهربابک، دهج

– دامنه پذیرش کلیه کدشغل محل های شهرستان رفسنجان به شهرستانهای رفسنجان، انار، نوق، کشکوئیه، فردوس اصلاح می گردد.
۱۰- کلمه دانشگاه از ردیف ۳ و ۸ بند ۲۵ تقاضانامه ثبت نام (شرایط بومی بودن داوطلب) حذف می گردد.
۱۱- با توجه به بند ۷ شرایط و ضوابط دوره یکساله مهارت آموزی(مندرج در صفحه ۱۲ دفترچه راهنمای ثبت نام)،داوطلبان ملزم هستند رشته شغلی مورد نظر خود را با توجه به محل اموزش تعیین شده در پرتال معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان به آدرس : http://cfu.ac.ir/moavenatamozeshi  تعیین نمایند.

۲۴ مهر ۹۵: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشوردر باره تاریخ ثبت ‌نام و شرکت درآزمون استخدامی وزارت آموزش وپرورش سال ۱۳۹۵ و همچنین اعلام اصلاحاتی در دفترچه راهنمای ثبت‌نام رشته‌ شغل‌محلهای دانشگاههای علوم پزشکی در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت نام نویسی آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا فردا یکشنبه خبر داد.
حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای پذیرش ۱۰ هزار نفر تا ساعت ۲۴ فردا یکشنبه ۲۵ مهرماه تمدید شد.
وی افزود: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه شرایط استخدامی در صورت واجد شرایط بودن و پس از پرداخت مبلغ ۲۹۰ هزار ریال به صورت الکترونیکی و با کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب برای تکمیل فرم ثبت‌نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.
توکلی گفت: با توجه به اعلام وزارت آموزش و پرورش، اصلاحاتی در دفترچه راهنمای ثبت‌نام این آزمون صورت گرفته که داوطلبان باید قبل از ثبت‌نام به این اصلاحات توجه کنند، اصلاحیه مربوط بعدازظهر امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: همچنین افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند تا فردا برای ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.
به گفته توکلی، تا ساعت ۱۳ امروز تعداد ۱۲۶ هزار و ۲۵۰ نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند.

خبر 18 مهر 95 : آغاز ثبت نام

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از استخدام 10 هزار نیرو در آموزش پرورش خبر داد و گفت: داوطلبان از روز یکشنبه 18 تا شنبه 24 مهر مهلت دارند در این آزمون ثبت‌نام کنند.دکتر حسین توکلی با اعلام این مطلب اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که اطلاعیه آن روز چهار شنبه 14 مهر روی سایت سازمان سنجش آموزش قرار گرفت، از فردا یکشنبه 18 مهر شروع می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود 10 هزار نفر در آزمون استخدامی وزارت آموزش پرورش پذیرفته می شوند و داوطلبان در زمان اعلامی باید نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.دکتر توکلی تاکید کرد: زمان ثبت نام در ازمون استخدامی وزارت اموزش پرورش تمدید نخواهد شد.

مشاور عالی سارمان سنجش اموزش کشور در پایان خاطر نشان کرد: آزمون استخدامی آموزش پرورش همزمان با آزمون استخدامی 12 دستگاه اجرایی و 68 دانشگاه علوم پزشکی کشور روز جمعه 21 ابان جاری برگزار می شود.

مراحل ثبت نام:

۱ -تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی.
۲ -فایل عکس اسکن شده.
داوطلب میبایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسـال از طریـق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
– عکس ۴*۳ که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)
– عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
– اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰*۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۳۰۰*۴۰۰ باشد.
– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
– حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد.
– حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره ۱ :اسکن عکس از روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و…) قابل قبول نمیباشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تبصره ۲ :عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره ۳ :درصورت ارسال عکس غیرمعتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد.
با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می کنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام میدهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف داوطلب، فرد به عنوان مختلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

پرداخت وجه ثبت نام:

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز دوشنبه مورخ ۹۵/۷/۱۸ لغایت روز شنبه مورخ ۹۵/۷/۲۴ انجام خواهد پذیرفت.
متقاضیان واجد شرایط میبایست به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از پرداخت مبلغ ۲۹۰/۰۰۰ ریال به صورت الکترونیکی و با کارتهای بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
– لازم به توضیح است مدت زمان تعیین شده تمدید نمیگردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
– متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.
– به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.

تذکر مهم: آن دسته از متقاضیانی که قبلاً در سومین آزمون استخدامی ثبت نام نموده اند، چنانچه تمایل به ثبت نام در آزمون اس تخدامی وزارت آموزش و پرورش باشند، نیازی به پرداخت وجه ندارند و می توانند با اطلاعات مربوط به کدپیگیری و پرونده خود در قسمت ویرایش اطلاعات ثبت نام وارد شده و اقدام به اصلاح تقاضانامه خود نمایند. با توجه به اینکه آزمونهای مذکور هر دو در یک روز برگزار خواهد شد لازم است توجه داشته باشند در صورت ثبت نام آنان در این آزمون، ثبت نام و رشته شغلی انتخاب شده قبلی آنان، باطل خواهد شد.

صرفاً داوطلبانی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که در زمان ثبت نام دارای مدارک ذیل باشند:

– دارا بودن مدرک لازم در مقطع و رشته تحصیلی مندرج در شرایط احراز مشاغل ذکر شده در دفترچه راهنما.
– کارت ملی
– شناسنامه
– کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران).
– مدارک دال بر ایثارگری (ویژه داوطلبان ایثارگر) .
– مدارک دال بر معلولین عادی (ارائه گواهی معلولیت از سازمان بهزیستی)
– مدارک دال بر بومی بودن (حسب مورد براساس هریک از موارد مشخص در بندهای ده گانه ذکر شده در بند یک امتیازات و سهمیه های قانونی).

تذکر مهم: با توجه به اینکه مدارک متقاضیان، پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی توسط دستگاه استخدام کننده بررسی خواهد شد، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان (به ویژه مدارک ایثارگری، بومی، گواهی اشتغال به کار بدون شماره شناسه و معلولین عادی) مغایر با شرایط مندرج در این آگهی و همچنین اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت
نامی باشد، هیچ گونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد، و در هر مرحله از آزمون، اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی و حتی درصورت پذیرش نهایی، داوطلب از سایر فرایند جذب و استخدام حذف خواهد شد و حق هیچ گونه اعتراضی ندارد.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

– اطلاعیه مربوط به زمان پرینت کارت شرکت در آزمون و جدول حوزه های امتحانی در روز چهارشنبه شنبه مورخ ۹۵/۸/۱۲ بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه مورخ ۹۵/۸/۲۱ در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی میباشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون برروی کارت شرکت درآزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطالعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط دستگاه اجرایی مربوط بررسی خواهد شد.

تذکر مهم : برگزاری این آزمون و آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی همزمان با یکدیگر خواهد بود و داوطلب منحصراً در یکی از آنها می تواند، متقاضی گردد. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط دستگاه اجرایی مربوط بررسی خواهد شد .

* در این آزمون به هر یک از داوطلبان یک دفترچه سوال عمومی و یک دفترچه سوال اختصاصی داده خواهد شد.

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید

مهر 95 :

معاون رسانه‌ای مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش جزییات برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش را اعلام کرد.

رسول پاپایی، در جمع خبرنگاران و در حاشیه آیین افتتاح طرح نماد گفت: بر اساس مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور و در چهارچوب قانون خدمات کشوری تعداد 10 هزار نفر افراد واجد شرایط که دارای مدرک دانشگاهی هستند و از طریق آزمون کتبی و صلاحیت عمومی، مصاحبه استخدامی و انجام معاینات پزشکی متناسب با نیاز واحد های آموزشی، به شرط گذراندن موفق آمیز دوره مهارت و آموزش که توسط دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برگزار می شود، به صورت پیمانی در مشاغل آموزشی استخدام می شوند.

وی بیان کرد: براین اساس، استخدام سال 95 بر مبنای نیاز مناطق آموزشی و بومی گزینی است.

معاون رسانه ای مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت:تعداد 4007 نفر زن و 5993 مرد جذب می شود. براساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله در دانشگاه فرهنیگان و شهید رجایی هستند.

پاپایی تصریح کرد: پذیرفته شدگان آزمون استخدامی مکلفند در آزمون جامعی که درپایان دوره آزموشی یکساله برگزار می شود شرکت کرده و گواهی موفقیت در آزمون را کسب کنند.

وی همچنین اعلام کرد: واجدان شرایط بعد از انتشار آگهی از طریق سازمان سنجش کشور از 17 مهر 95 نسبت به ثبت نام کنند. پیش بینی می شود 21 آبان ماه سال جاری آزمون برگزار شود.

اطلاعیه جدید : اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص نحوه ثبت‌نام و شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان انتشار اصلاحات دفترچه‌های راهنمای ثبت‌نام و شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین آزمون استخدامی دانشگاههای علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش در شهریورماه سال ۱۳۹۵

بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان می‌رساند پیرو انتشار اطلاعیه مورخ ۹۵/۶/۷ و ۹۵/۶/۲۱ با توجه به اعلام سازمان اداری واستخدامی کشور اصلاحات جدید ذیل در دفترچه راهنمای مذکور صورت گرفته، ضرورت دارد داوطلبانی که قبلاً ثبت‌نام نموده‌اند با عنایت به توضیحات ذیل در صورت علاقه‌مندی با مراجعه به قسمت ویرایش نسبت به ویرایش اطلاعات خود از تاریخ ۹۵/۷/۱۱ لغایت ۹۵/۷/۱۷ اقدام نمایند. ضمناً داوطلبانی که در این آزمون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، در صورت تمایل برای ثبت‌نام لازم است با توجه به دفترچه‌های راهنمای ثبت‌نام (سومین آزمون استخدامی متمرکز و استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و همچنین اطلاعیه‌های اصلاحی مورخ ۹۵/۴/۳۱ و ۹۵/۵/۴ مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور در بازه زمانی فوق (۹۵/۷/۱۱ الی۹۵/۷/۱۷) نسبت‌به ثبت‌نام اقدام نمایند. آزمون برای کلیه داوطلبان در روز جمعه مورخ ۹۵/۸/۲۱ برگزار خواهد شد.

*ضمناً پیرواطلاعیه های منتشره درتاریخ ۹۵/۶/۷ و ۹۵/۶/۲۱ لازم به توضیح است اطلاعیه این سازمان درخصوص زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون استخدام برای شغل‌محلهای وزارت آموزش و پرورش در روز چهارشنبه مورخ ۹۵/۷/۱۴ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

خبر 6 مهر 95 : کمبود معلم در برخی از رشته‌ها مشکل اصلی آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش عدم تناسب نیروی انسانی با نیاز آن است.
به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه، ۵ مهرماه) با وزیر آموزش و پرورش و معاونان آن دیدار کرد که در این دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.
وزیر آموزش و پرورش در این جلسه به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: آموزش وپرورش سال تحصیلی جدید را با  ۸ ماه برنامه‌ریزی طی پروژه مهر  از بهمن ۹۴ آغاز به کار کرده است و اکنون برآورد ما این است که تعداد دانش آموزان به حدود ۱۳.۵ میلیون نفر در مدارس برسد که حدود ۲۰۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از این رشد ۲۰۰ هزار نفره حدود ۲۵هزار نفر به دانش آموزان کلاس اول ابتدایی مربوط می‌شود و بقیه این رشد حاصل افزایش تحت پوشش آموزش و پرورش است، همچنین در متوسطه اول حدود ۹۴ درصد و در متوسطه دوم ۸۲ درصد دانش آموز تحت پوشش آموزش و پرورش هستند.
وی با بیان اینکه در مناطق روستایی برای آموزش دختران محدودیت‌هایی وجود دارد، افزود: آموزش و پرورش از طریق توسعه مدارس شبانه‌روزی، توسعه سرویس مدارس و توسعه سیستم آموزش خودآموز از طریق اینترنت و راه‌دور سعی در افزایش آموزش تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را دارد که از این تعداد تا به امروز بیش از ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سامانه وزارتخانه آموزش و پرورش ثبت‌نام کرده‌اند.
فانی با بیان اینکه از این ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانش‌آموز حدود ۷ میلیون و ۴۸۳ هزار نفر ابتدایی، ۳ میلیون و ۵۶ هزار نفر متوسطه اول، ۲ میلیون و ۶۶ هزار نفر در متوسطه سوم مشغول به تحصیل شده‌اند، گفت: خوشبختانه تا به امروز ۳۳ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده در رشته فنی‌و حرفه‌ای هستند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از امسال دوران تحصیل دانش آموزان فنی و حرفه‌ای ۳ ساله می‌شود در حالیکه تا سال گذشته ۲ ساله بوده است، گفت: به نظر می‌رسد این یک سال افزایش بر طول تحصیل دانش‌آموزان فنی و حرفه ای می‌تواند بر افزایش تخصص آن‌ها و ایجاد شغل برای خودشان بسیار موثر باشد.
وی با بیان اینکه امسال ۵ هزار و ۵۰۰ کلاس درس به سیستم آموزشی اضافه شده، گفت: به طور کلی در سه سالی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد تاکنون ۳۳ هزار کلاس درس و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار متر زیربنا به مدارس اضافه شده است که ۳۰ درصد از این کلاس‌ها توسط خرین یا با مشارکت آنها ساخته شده است، همچنین میزان مشارکت خیرین امسال از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
فانی همچنین ادامه داد: چند روز گذشته طی برگزاری جشنواره ای ۲۰۰ خیر ساخت ۱۱۰ مدرسه را در سواحل مکران متقبل شدند و روز گذشته در محضر آیت الله گلپایگانی “بنیاد برکت” ۲۰۰ مدرسه را با ۱۳۰۰ کلاس تحویل آموزش و پرورش داد که قرار است به ۱۰۰۰ مدرسه برسد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود۱۰۰ هزار نیروی آموزش و پرورش کاهش پیدا کرده است در حالیکه ۵۰۰ هزار دانش آموز اضافه شده است، گفت: این کاهش به اضافه کاهش پرداخت حق‌التدریس‌ها توفیق خوبی برای آموزش و پرورش محسوب می‌شود اما ما همچنان مشکلاتی داریم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۲۷ هزار فارغ‌التحصیل دانشجوی دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شده‌اند، اضافه کرد: یکی از بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش عدم تناسب نیروی انسانی با نیاز آن است ، همچنین عدم تناسب جنسیت در مناطق مختلف، تورم معلم در برخی از رشته‌ها و کمبود در برخی دیگر و عدم توازن نیرو در موقعیت جغرافیایی مختلف را باید به این مشکلات افزود چرا که این سه عامل مشکلات عدیده‌ای را برای ما ایجاد کرده‌اند.
وی با بیان اینکه به ۴۰ درصد از درخواست نیروهای خود مبنی بر انتقال پاسخ مثبت داده‌اند، افزود: طرح از بوم برای بوم را در جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را مدنظر قرار داده‌ایم چرا که حداقل ۱۵ درصد عدم تناسب و تقسیم نیرو وجود دارد و در تهران تراکم بسیار زیادی در نیروهای آموزش و پرورش دیده می‌شود.
فانی در پاسخ لاریجانی مبنی بر اینکه اگر بخواهیم در آموزش و پرورش خوب و استاندارد آموزش دهیم به چه مقدار نیرو نیاز داریم، گفت: نسبت کارمندان به دانش آموزان ۱۲ به یک است در حالیکه ما ۱۳ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون کارمند داریم، اگر این نسبت با توجه به پراکندگی‌های کشور به ۱۴ به یک طی زمان‌بندی ۵ ساله برسانیم، به یک نسبت متعارف دست پیدا کرده‌ایم.

خبر 4 مهر 95 : جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: دهم ماه جاری متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند می توانند برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.
جزئیات آزمون استخدامی آموزش  و پرورش در استان  اعلام شد. معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: دهم ماه جاری  متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی  و  کارشناسی ارشد هستند می توانند برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق سایت سازمان سنجش  اقدام کنند.«خوش آینه» با اشاره به این که استخدام ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش کشور  توسط وزارتخانه  تایید شد  که سهمیه  استخدامی استان ۱۸۰ نفر  است، گفت: از طریق  این آزمون ۸۰ زن و ۱۰۰ مرد برای فعالیت در سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش پذیرفته خواهند شد.وی افزود: این آزمون قرار است نیمه دوم  ماه آینده برگزار شود.وی بیان کرد: متقاضیان ۳ برابر ظرفیت پذیرفته خواهندشد و پذیرفته شدگان  در مصاحبه،   ۶  ماه در دانشگاه فرهنگیان دوره های مربوطه را  می گذرانند و مهرماه ۹۶ مشغول به کار می شوند.

خبر 28 شهریور 95 : وزیر آموزش و پرورش از تحصیل ۱۳.۵ میلیون دانش آموز در مدارس کشور در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از  فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: امسال روز چهارشنبه 31 شهریور روز جشن شکوفه ها و غنچه هاست و چون اول مهر، روز پنج شنبه است و مدارس پنج شنبه ها تعطیل هستند، سوم مهر آغاز سال تحصیلی است که با حضور رئیس جمهور مراسم سال تحصیلی جدید شروع می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود سال تحصیلی جدید بیش از 13.5 میلیون دانش آموز داشته باشیم؛ البته در حال حاضر در سامانه سناد، اطلاعات 12.5 میلیون دانش آموز ثبت شده است.

فانی افزود: امسال پیش بینی می کنیم که 700 هزار نوآموز پیش دبستانی داشته باشیم؛ در دوره ابتدایی 7 میلیون و 600 هزار دانش آموز، در دوره متوسطه اول و دوم 5 میلیون و 300 هزار دانش آموز و 73 هزار دانش آموز در مدارس استثنایی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در 107 هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند، گفت: امسال 134 میلیون جلد کتاب درسی در بیش از یک هزار عنوان جلد چاپ شده است و 947 هزار فرهنگی در آموزش و پرورش فعالیت می کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، 5822 پروژه با 33 هزار و 66 کلاس درس احداث شده است.

وی در خصوص کلاس های درس دارای سیستم گرمایشی غیراستاندارد گفت: از مجموع 211 هزار و 963 کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد، موفق شدیم 152 هزار و 877 کلاس درس را به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کنیم.

فانی به مشارکت خیرین در مدرسه سازی اشاره کرد و بیان داشت: حدود 30 درصد از کلاس های درس کشور توسط خیرین یا با مشارکت آنها احداث شده است.

فانی در خصوص استخدام در این وزارتخانه اظهار داشت: امسال 10 هزار نفر از طریق کنکور  سراسری جذب شده که در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تحصیل می کنند و 10 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان  در آموزش و پرورش جذب می شوند.

خبر مهم: (استخدام سال ۹۵)

وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه اختصاصی روز یکشنبه ۳ مرداد خبرگزاری صدا و سیما گفت: این وزارتخانه نیازمند ده هزار معلم با مدرک کارشناسی و بالاتر است و آزمون استخدامی برای جذب این نیروها شهریور امسال برگزار می‌شود.

خبر ۱۴ شهریور ۹۵ : احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش پرورش در مهر95

وزیر آموزش و پرورش از احتمال برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مهرماه خبر داد و گفت: هنوز زمان دقیق برگزاری آزمون مشخص نشده و به محض آنکه قطعی شود، اعلام خواهد شد.
به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی در حاشیه دیدار با وزیر تربیت عراق در پاسخ به پرسشی درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی امسال نیز توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود.
وی افزود: مذاکراتی با سازمان امور اداری و استخدامی کشور انجام شده تا آزمون اخیر با آزمونی که قبلا قرار بود برگزار شود، همزمان انجام شود تا بتوانیم با سرعت بیشتری کار را پیش ببریم. سازمان امور اداری با توجه به هماهنگی‌هایی که باید صورت پذیرد مهرماه را زمان برگزاری آزمون استخدامی در نظر گرفته‌اند و به محض آنکه نهایی و قطعی شود، زمان را اعلام می‌کنیم.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری درباره پرداخت بخشی از پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی اظهار کرد: روز گذشته با رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای پیرامون کسری اعتبارات در آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان داشتیم که وعده دادند در اولین فرصت تعهدات را جبران کنند.
فانی افزود: البته تاریخ دقیق ذکر نشده و امیدواریم هر چه زودتر نهایی و مشخص شود. هشت درصد پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سال ۹۳ به تعویق افتاده بود که تخصیص اعتبارات آن از سوی سازمان مدیریت داده شده و باید خزانه تامین اعتبار کند تا پرداخت شود.

خبر ۷ شهریور ۹۵: مشخص شدن زمان ثبت نام آموزش و پرورش

اطلاعیه سازمان سنحش در خصوص زمان اعلام شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش در روز ۷ شهریور به اطلاع می‌رساند که وزارت آموزش و پرورش از طریق برگزاری آزمون استخدامی نسبت به جذب تعداد ۱۰۰۰۰ نفر بصورت پیمانی اقدام می نماید که نحوه ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور و جزییات لازم دراین خصوص در اطلاعیه‌ای که در تاریخ ۱۳۹۵/۶/۲۱ منتشر می‌‌شود، به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

جدیدترین اخبار / 6 شهریور 95

سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش  در پاسخ به این پرسش که «آیا تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی انجام می‌شود؟»، اظهار داشت: رویکرد دولت بر اساس مجوزهایی که به دستگاه‌هایی اجرایی می‌دهد، پیمانی بودن است.

وی افزود: فرقی بین نیروی رسمی و پیمانی وجود ندارد و تمام ضوابط و مقررات، حقوق و دستمزدی که یک نیروی رسمی دریافت می‌کند، نیروی پیمانی هم دریافت می‌کند.

حسینی با اشاره به اینکه فقط نوع استخدام در پیمانی و رسمی متفاوت است، خاطرنشان کرد: برای دریافت مجوز استخدام نیاز به نظر سازمان امور اداری و استخدامی داریم و برای تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی نیز نیاز به نظر این سازمان داریم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در سال گذشته آموزش و پرورش پنج هزار ردیف استخدامی دریافت کرد که تمامی آنها را مجوز پیمانی داد؛ امسال هم 10 هزار ردیف استخدام آزاد دریافت کردیم که پیمانی هستند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های دیگر را هم که رصد می‌کنیم همگی پیمانی است و به این شکل پیش می‌رود، ضمن اینکه فرقی هم نمی‌کند زیرا تفاوتی بین پیمانی یا رسمی بودن وجود ندارد.

شهریور 95 | استخدام 10 هزار نفر در آموزش و پرورش

سید حسن حسینی مدیر کل دفتر امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش از اخذ مجوز آزمون استخدامی برای 10 هزار نفر در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این مجوز طی 2روز گذشته با پیگیری‌های آموزش و پرورش اخذ شده و سایر مراحل اداری را باید برای آن انجام دهیم.
وی ادامه داد: ‌با توجه به این مجوز افراد می‌توانند در پست‌های آموزشی پذیرفته شوند که شامل دوره‌های مختلف تحصیلی و هنرستان‌ها است.
حسینی اظهار کرد:‌ پس از اخذ مجوز باید سهمیه استان ها و شغل های مورد نیاز به تفکیک هر منطقه مشخص شود که این فرآیند در مراحل ابتدایی قابل  اجرا است.
مدیر کل دفتر امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌ هنوز تاریخ دقیقی برای آزمون استخدامی مشخص نشده چرا که پس از اخذ آگهی استخدام حداقل یک ماه فاصله تا برگزاری آزمون استخدامی نیاز است و درج آگهی استخدام

[ منبع این خبر سایت جدیده می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال