زیرساخت های صادراتی پاسخگوی هدف های صادراتی نیست


زیرساخت های صادراتی پاسخگوی هدف های صادراتی نیست

خبرگزاری فارس: زیرساخت‌های صادراتی پاسخگوی هدف‌های صادراتی نیست

استاندار یزد نقل کرد: در حال حاضر اگرچه از زیرساخت‌های خوب صادراتی بهره‌مند هستیم اما هنوز هم این زیرساخت‌ها پاسخگوی هدف‌های صادراتی نیست.

سرزه به نقل از خبر گزاری فارس خبر می دهد از یزد، سیدمحمد میرمحمدی پنج شنبه شب در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان یزد با وجود قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در اطاق تبلیغاتی استان یزد بیان داشت: مثلث مدیریت، فناوری و توسعه در رونق واحدهای محصولی و صنعتی موثر است و این مهم باید مورد توجه کارآفرینان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مدیریت باید به همراه دانش روز بوده و فناوری نیز باید جدید شده باشد حین این که پژوهش و توسعه نیز برای رفع ایرادها و اشکالات در کار و ازدیاد ظرفیت از لزومهای هر واحد محصولی و صنعتی به حساب مییاید.

استاندار یزد در رابطه با تولید کالا در واحدهای محصولی بیان کرد: تولید یا پیشنهادی است یا غیرسفارشی اما به طور قطع تولید غیرسفارشی قادر نیست بازار پایداری داشته باشد و وقتی قادر هستیم صادرات پایدار داشته باشیم که تولید، پیشنهادی باشد.

میرمحمدی یاد آوری کرد: تولید کالا بر اساس سفارش مشتری و بازار الزامات ویژه خود را می طلبد که این الزامات شامل ثبات و استمرار تامین کالا، مسابقه در نرخ و کیفیت کالا، پیشگویی حالت بازار در کوتاه مدت، جلب اعتماد بازار، بازاریابی و مذاکره است.

استاندار یزد ادامه داد: ثبات و استمرار تامین کالا از اهمیت بالایی برخوردار است و اگه نتوانیم پاسخگوی احتیاج مشتری باشیم، بازار را از دست خواهیم داد زیرا کار مقطعی قادر نیست به ثبات بازار صادراتی یاری رساند.

میرمحمدی در رابطه با نرخ و کیفیت نیز بیان کرد: هرچه بتوانیم کالایی با نرخ پایین تر و کیفیت بالاتر سازیم، کامیابتر هستیم و رعایت استانداردهای مورد توافق به طور قطع می تواند در این راستا نقش داشته باشد.

وی در رابطه با پیشگویی حالت بازار در کوتاه مدت نیز تاکید کرد و اضافه کرد: باید شرایط اقتصادی جهان و کشور مدنظر باشد یعنی اگه صادرات قرار است با وقفه مواجه شود، با اتخاذ تدابیر مخصوص، معضلی در عرضه کالا به بازار به وجود نیاید.

استاندار یزد، جلب اعتماد بازار را یکی از اصلیترین مؤلفه ها در توسعه صادرات آگاهی داشت و یاد آوری کرد: باید با ارائه کالای سلامت، مرغوب و مرغوب، اعتماد مشتری را جلب کنیم حین این که در جوار کیفیت باید تلاش کنیم گوناگونی، نوگرایی و تعدد سلیقه ها را نیز مدنظر گذاریم.

میرمحمدی بیان داشت: بازاریابی نیز یکی از الزامات و زیرساخت های مهم صادرات است که البته در آن نقایصی وجود دارد اما تولیدکنندگان باید در زمینه معرفی بازارهای هدف و وارسی کالاهای موجود در بازار با دقت بیشتری وارد تجارت خارجی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت صادرات و توسعه بازارهای خارجی در امر تولید عنوان کرد: واحدهای محصولی باید هدف گذاری صادراتی داشته باشند که البته زیرساخت های صادراتی باید پاسخگوی هدف های صادراتی باشد.

استاندار یزد ادامه داد: زیرساخت های صادراتی شامل زیرساخت های سفت افزاری و نرم افزاری است که در هر دو بخش باید شرایط موردعلاقه برای دستیابی به هدف مدنظر قرار گیرد.

میرمحمدی زیرساخت های سفت افزاری را شامل حمل و نقل، انبار، بسته بندی و … و زیرساخت های نرم افزاری را شامل قوانین و قوانین، تعرفه های بسته های پشتیبانی ای و … برشمرد و اضافه کرد: ساختار سازمانی صادرات نیز باید از یک انسجام و رابطه تکمیلی و معمار برخوردار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد روابط موثر میان اطاق تبلیغاتی و تشکل های محصولی، سازمان های حمایت کننده و حامی ای کننده و سازمان توسعه تجارت تاکید کرد.

——————————–

مسئول متن : بيتا ر.

استان ها در بخش اخبار سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

اگر گفتم دعای می فروشان
««« »»»
چه باشد حق نعمت می‌گزارم

زیرساخت های صادراتی پاسخگوی هدف های صادراتی نیست

TT / 116 — TP / 20%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال