بازگشت قادر نیسان با مورانو هیبرید ۲۰۱۶ (۶ عکس)


بازگشت قدرتمند نیسان با مورانو هیبرید ۲۰۱۶

شرکت نیسان با معرفی کراس اُوورهای نسل سوم در مدل ۲۰۱۵، مدل Murano را با یک دیزاین جدید روانه بازار سال ۲۰۱۶ کرد.
شرکت نیسان با معرفی کراس اُوورهای نسل سوم در مدل ۲۰۱۵، مدل Murano را با یک دیزاین جدید روانه بازار سال ۲۰۱۶ کرد. این خلاقیت نیسان، یک محیط داخلی و خارجی بازطراحی شده را برای این مدل فراهم می آورد؛ از آن گذشته این مدل دارای برخی تکنولوژیهای جدید است که به همتراز شدن این مدل کراس اُوور با دیگر بخش های مربوط به آن یاری رسانده است.
نیسان امکان می دارد این کار را بدون جلب توجه رقبا به انجام رسانده باشد اما این شرکت در واقع یک نسخه هیبرید از مورانو را برای مدل سال ۲۰۱۶ شناسانده است که نقطه عطفی در مصرف سوخت به حساب مییاید.
علی رغم اینکه هیبریدی کردن سبب اضافه شدن یک موتور الکتریکی، باتری لیتیوم – یون در عقب و برخی اجزاء دیگر به این خودرو می شود، اما مورانو هیبرید همچنان دارای محیط سرنشین و بار شبیه با همه مدل های غیرهیبریدی است.
تصویر و عکس شماره ۱ ⇩
تصویر و عکس بازگشت توانا نیسان با مورانو هیبرید 2016
ماشین مورانو هیبرید در گروه میان رده SL یا به عنوان یک مدل Platinum عالی در این سری عرضه شده است. با این وجود، فرقهای بسیار اندکی بین دو مدل وجود دارد که شامل چرخ های متفاوت، چراغ های جلوی متفاوت و چندین تفاوت جزئی دیگر است. با توجه به این، مدل هیبرید پلاتینیوم فقط ۲۰۵۰ دلار بیشتر از مدل SL Hybrid قیمت دارد – که با انتخاب کردن فرقهای اندک آنها یک اضافه بهای سنجیده به حساب مییاید، اما در ادامه به جزییات بیشتری اشاره خواهیم کرد. اکنون مجوز دهید تا به نسخه هیبرید ماشین Nissan halo در بخش کراس اُوورها توجه بکنیم و نگاه بکنیم که چه مزایایی دارد.

نمای خارجی

زمانی شرکت نیسان برای مدل سال ۲۰۱۵ یک نسل جدید معرفی کرد، حق مطلب را نسبت به بخش دیزاین کراس اُوور ادا کرد. مدل قبلی چندان گیرا عدم و دیزاین خارجی آن تمجید زیادی نداشت. این نسل جدید از علامت های دیزاین Resonance concept بهره گرفته است تا تناسب خوبی با تازه ترین ویژگی تکراری شبکه مشبک V-Motion نیسان داشته باشد. چراغ های جلویی و عقبی شبیه بومرنگ است تا با سپر بلندتر و سبک نمای خوش تراش تر آن تناسب داشته باشد.
با توجه به آنچه که گفته شد انتظار نداشته باشید که مدل های هیبرید این خودرو چندان فرق داشته باشند. در واقع، هر دوی آنها دارای نمای کلی شبیه هستند. یک تفاوت اصلی بین مدل های SL Hybrid و Platinum Hybrid وجود دارد که قابل وارسی است. مدل SL دارای رینگ های پنج پره صاف و صیقلی ۱۸ اینچی است.
از طرف دیگر، مدل Platinum Hybrid دارای رینگ های ۲۰ اینچی صاف و صیقلی از جنس آلیاژ الومینیومی است. هر دو مدل از تایرهای سری های ۲۳۵ مناسب برای تمام فصول بهره مند خواهند بود. نسخه Platinum همچنین دارای چراغ های جلوی LED است در حالی که مدل SL دارای چراغ های جلوی هالوژن استاندارد اتوماتیک است.
هر دو مدل مجهز به چراغ های عقب LED و چراغ های LED برای حرکت در روز هستند. همچنین هر دو مدل به طور استاندارد دارای تجهیزاتی شبیه به دستگیره های درب از جنس گوگل کروم، درب صندوق عقب برقی، ریل های سقف نقره ای و شیشه عقب حریم خصوصی و نکات دیگر هستند.
آپشن های استاندارد رنگ بدنه شامل: Pacific Sunset, Java Metallic, Magnetic Black, Brilliant Silver, Metallic, Cayenne Red Gun و Arctic Blue Metallic می باشد. اگه این رنگ ها را نمی دوست داشت، قادر هستید با اضافه توجه کردی ۳۹۵ دلار رنگ pearl white (سفید مرواریدی) را برگزید.
تصویر و عکس شماره ۲ ⇩تصویر و عکس بازگشت توانا نیسان با مورانو هیبرید 2016
مورانو هیبرید نیز همانند ورژن های غیر هیبریدی فقط به یک پکیج اختیاری Technology Package The مجهز خواهد بود. این پکیج برای هر دو مدل یکسان است و دارای یک سقف مونروف ( moonroof – به سانروف شیشه ای داخلی مونروف می گویند) برقی با نمای وسیع است که با یک بار لمس کردن باز و بسته می شود. این پکیج دارای خصوصیتهای مطمئنی اندکی است، اما تا اندازه ای می توان گفت که این قطعاً اصلی ترین ویژگی موجود در این پکیج است.

محیط داخلی


شرکت نیسان برای آپدیت مورانو برای سال ۲۰۱۵ کار زیادی بر روی کابین آن انجام داد. تقریباً تمام نکات داخل کابین در مقایسه با نسل قبلی بازطراحی شد، با گروهی از ابزارهای جدید که پایین تر از پیش قرار می گیرند و یک صفحه لمسی رنگی ۸ اینچی جدید که زینت بخش قسمت میانی داشبورد است.
به خاطر داشبود منحنی شکل باز دیزاین شده، کنسول میانی ساده تر شده است و دارای دکمه های کمتری نسبت به پیش است و از ظاهر خوب تری برخوردار شده و نیز احساس خوب تری به سرنشینان می دهد. مدل های هیبریدی مورانو دارای برخی تجهیزات استاندارد شبیه به صندلی های Zero Gravity (جاذبه صفر)، صندلی سه نفره پشت، مهار آب و هوای دو ناحیه ای و یک فندک فشاری هستند.
تصویر و عکس شماره ۳ ⇩تصویر و عکس بازگشت توانا نیسان با مورانو هیبرید 2016
دو تفاوت بین SL Hybrid و Platinum hybrid وجود دارد. وضعیت استاندارد SL با صندلی های جلوی حرارت داده شونده با تنظیم دستی و فرمان تنظیم شونده عرضه می شود. مدل Platinum در این زمینه بهتر تجهیز شده است و دارای صندلی های جلوی حرارت داده شونده و سرد شونده و صندلی های عقب حرارت داده شونده است.
فرمان مدل Platinum نیز حرارت داده شونده بوده و دارای توانایی تنظیم شوندگی برقی است. همان طوری که میبینید با وجود فرقهای اندک این دو مدل، قیمت آنها تقریباً یکسان است، در نهایت، این برای کسانی مناسب است که خواهان آپشن های زاید اندک هستند اما نمی خواهند خرج خیلی زیادی بکنند.

پیشرانه

شما قادر هستید زیر کاپوت مورانو هیبرید یک موتور بنزینی DOHC چهار سیلندر سوپر شارژ شده ۲.۵ لیتری بینید که یک موتور الکتریکی و یک سیستم کلاچ دوگانه (Dual Clutch System) در جوار آن وجود دارد. گشتاور محصولی موتور آن ۲۴۳ پوند مرگ و گشتاور محصولی موتور الکتریکی آن ۱۱۸ پوند مرگ است.
پیشرانه مدل های مورانو هیبرید قادر هست بر روی چهار چرخ (AWD) باشد، اما وضعیت استاندارد آن بر روی محور جلو (FWD) است. نیرو از طریق یک جعبه دنده Xtronic CVT به چرخ ها رسانده میشود که توانایی هیل استارت (hill start) نیز در سربالایی ها و سراشیبی ها به آن یاری خواهد رساند.
تصویر و عکس شماره ۴ ⇩تصویر و عکس بازگشت توانا نیسان با مورانو هیبرید 2016
مدل های هیبریدی مورانو همانند مدل های غیر هیبریدی دارای سیستم تعلیق مستقل چرخ های جلو و یک سیستم مستقل چندین خطی در عقب است. یک وزنه تثبیت کننده در عقب و جلو وجود دارد تا در هنگام حرکت در پیچ ها از جابجایی بار به یک سمت خودرو بکاهد و همچنین به صورت استاندارد دارای یک فرمان خودکار حساس به سرعت است. یک سیستم ترمز چهار چرخ ABS تکلیف ترمزگیری را به انجام میرساند، همچنین ترمز مددی و انتشار دهنده برقی نیروی ترمز به عنوان خصوصیتهای استاندارد آن به حساب مییایند. مدل های مهار بر روی چهار چرخ دارای یک سیستم G به عنوان بخشی از سیستم ABS هستند.
با انتخاب کردن اینکه مورانوی غیر هیبریدی با یک موتور V6 260 اسب بخار عرضه می شود، وقتهای عملکرد آن، که تا زمان نگاشتن این مقاله هنوز انتشار نیافته است، شاید باید بین مدل های هیبریدی و غیر هیبریدی حدوداً یکسان باشد. اما به یاد داشته باشید که مدل هیبریدی در واقع کمی سنگین تر است، به طوری که مدل مهار بر روی محور جلو ۱۷۵ پوند و مدل های مهار بر روی چهار چرخ ۱۷۰ پوند بیشتر از همتایان غیر هیبریدی خود وزن دارند.
تصویر و عکس شماره ۵ ⇩تصویر و عکس بازگشت توانا نیسان با مورانو هیبرید 2016
علی رغم این چاقی، مورانو هیبرید به لطف موتور الکتریکی و پک باتری لیتیوم – یون خود، در صرفه جویی سوخت برجسته است. طبق گفته نیسان، مورانو در شکل مهار بر محور جلو ۳۱ mpg ( مایل گذرانده شده با یک گالن بنزین) در آزاد راه ها و ۲۸ mpg در جاده های شهری مسافت میگذراند.
مدل های چهار چرخ کامیاب شدند تا به ۳۰ mpg در بزرگراه و ۲۶ mpg در جاده های شهری دست پیدا کنند. در مقایسه با مدل های غیر هیبریدی، مدل های هیبریدی محور جلو ۳ مایل در گالن در بزرگراه و ۷ مایل در گالن در شهر ازدیاد داشته اند و برای مدل های چهار چرخ ۲ مایل در گالن در بزرگراه و ۵ مایل در گالن در شهر ازدیاد داشته اند.

نرخها

در زمینه قیمت، مدل SL Hybrid از ۴۰۰۵۰ دلار آغاز می شود در حالی که Platinum Hybrid از ۴۲۱۰۰ دلار آغاز می شود — که در مقایسه با مدل های غیر هیبریدی ۳۰۰۰ دلار قیمتیتر است. اگه شما بخواهید پکیج Technology که شامل مونروف پانورانا و دستگاه های مطمئنی سه گزینه ای (مهار هوشمند کروز، ترمز اضطراری جلو و اخطار پیش گیرانه برخورد از جلو) است را برگزید، باید ۲۲۶۰ دلار بیشتر مخارج کنید.
این پکیج فقط دارای آپشن های در دسترس برای مدل های هیبریدی است، به غیر از ۲۹۵ دلار برای رنگ سفید مرواریدی، به طوری که قیمت SL فول آپشن را تا ۴۲۳۱۰ دلار و قیمت Platinum Hybrid را تا ۴۴۳۶۰ دلار بالا می برد. البته این نرخها به غیر از مخارج مالیات، صدور مجز و باربری است.

مسابقه

تصویر و عکس شماره ۶ ⇩تصویر و عکس بازگشت توانا نیسان با مورانو هیبرید 2016

Toyota Highlander نخستین محصول نسل سوم خود را برای مدل سال ۲۰۱۴ عرضه کرد. سپس در سال ۲۰۱۶ اصلاحاتی در آن بوجود آورد، به طوری که اکنون دارای یک جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته جدید جایگزین شده جعبه دنده استاندارد شش سرعته قبلی است و همچنین دارای یک موتور V-6 اصلاح شده است که از سیستم تزریق مستقیم D4-S تویوتا بهره می برد. تویوتا بر خلاف نیسان ترجیح می دهد که از موتور V-6 3.5 لیتری در مدل هیبرید بهره گیرد.

این موتور DOHC دارای زمان بندی متغیر سوپاپ است و در مخلوط با موتور الکتریکی، ۲۸۰ اسب بخار نیرو تولید می کند – که فقط اندکی بیش از مورانوی هیبریدی است. در اصل، Highlander Hybrid فقط در مدل برقی چهار چرخ پیشنهادی وجود می دارد. بحث باحال توجه این است که Highlander کامیاب شده به ۲۸ mpg در بزرگراه و ۲۷ mpg در شهر دست پیدا کند – ۱ mpg بیشتر در شهر، اما ۲ mph کمتر در بزرگراه نسبت به مورانو. Highlander Hybrid از قیمت ۴۷،۸۷۰ دلار آغاز می شود، که ۳،۵۱۰ دلار از Murano Platinum Hybrid و ۵،۵۶۰ دلار از SL Hybrid قیمتیتر است.

نتیجه گیری

احتیاجی به نقل کردن نیست که از زمان پرده برداری نسل سوم مورانو تغییرات مناسب زیادی در آن به وجود آمده است. اکنون که مدل ۲۰۱۶ آن جلو روی ماست و دو مدل هیبریدی آن وجود می دارد، می توان گفت که مورانو کمی بهتر شده است.
برای کسانی که زیاد میرانند یا خودشان را جنگجویان جاده به حساب می آورند، مورانو هیبرید قادر هست صرفه جویی عالی ای در بخش مخارج سوخت برای آنها بوجود آورد. مزایای حاصل از این صرفه جویی زیاد نیست اما چندان هم بد نیست. علاوه بر این، هر دو مدل به درستی به یک پکیج اختیاری مجهز هستند، این بدین معنی است که تا حد ممکن مدل استاندارد آن به مدل فول آپشن نزدیک شده به طوری که شما بتوانید تهیه بکنید.
با توجه به نکات نقل شده، مورانو هیبرید قادر هست تغییر بزرگی در بخش مربوط به خود بوجود آورد و اگه درپی یک ماشین SUV (شاسی بلند) ۴۰ هزار دلاری باشید، چیزی بیش از انتظارات شماست.

نکات مثبت

مصرف سوخت مناسبعدم اتلاف محیط داخلی

نکات منفی

آپشن های انتخابی اندکآپشن های رنگ محدود

**************************************

گردآوری از: آزيتا و.

خودرو در بخش دانش و فناوری سايت سرزه

بیت انتخابی از دیوان حافظ :

جمع کن به احسانی حافظ پريشان را
««« »»»
ای شکنج گيسويت مجمع پريشانی

بازگشت قادر نیسان با مورانو هیبرید ۲۰۱۶ (۶ عکس)

TT / 286 — TP / 15%

با دیگران به اشتراک بگذارید

[ منبع این خبر سایت سرزه می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

تبلیغات