هفت کار که نباید بالافاصله بعد از بیدار شدن انجام دهید


مدت زمان خواندن۱ دقیقه

احساسی که در کل روز دارید به حسی که در اول صبح می کنید بر می گردد. اگر شما روزهایتان را بدون انرژی آغاز می کنید و روزهایتان بی بهره هستند ، شاید شما یکی از این ۷ اشتباه معمول را انجام می دهید. امروز ما به شما می گوییم که آن اشتباهات چه هستند و چگونه از آن ها دوری کنید.

۱- بر روی snooze کلیک نکنید.

7 کار که نباید بالافاصله بعد از بیدار شدن انجام دهید17 کار که نباید بالافاصله بعد از بیدار شدن انجام دهید1

متخصص های خواب می گویید که زنگ هشدار snooze ایده خوبی نیست. واقعیت این است که هر بار شما بر روی snooze فشار می دهید و دوباره می خوابید،شما وارد یک چرخه خواب می شوید که نمی توانید آن را به پایان برسانید. بنابراین وقتی بیدار می شوید احساس خستگی و تنبلی می کنید.

۲- بدنتان را جمع شده نگه ندارید

وقتی بیدار می شوید ، در حالی که هنوز در جای خود هستید پاها و دست های خود را بکشید . هرچقدر بیشتر خود را بکشید بیشتر در روز احساس شادی و عزت نفس دارید. کسانی که این کار را نمی کنند بیشتر به استرس داشتن و خواب آلود بودن در طی روز تمایل دارند.

۳- هیچ وقت در اول صبح به عنوان اولین کار ایمیل خود را چک نکنید.

7 کار که نباید بالافاصله بعد از بیدار شدن انجام دهید27 کار که نباید بالافاصله بعد از بیدار شدن انجام دهید2

چک کردن ایمیل و مسیج ها بالافاصله بعد از بلند شدن باعث می شود حواستان از کار های مهمی که باید انجام دهید پرت شود. به جای این کار بر روی کارهای مفید تمرکز کنید.

۴- جای خود را مرتب کنید.

درست است که به نظر بی ربط می رسد ولی مرتب کردن جای خود با افزایش بهره وری در طول روز ارتباط دارد. به علاوه این عادت مهم اولین قدم برای کمک کردن به شکل گیری دیگر عادت های خوب است.

۵- از خوردن نوشیدنی های کافئین دار پرهیز کنید.

7 کار که نباید بالافاصله بعد از بیدار شدن انجام دهید37 کار که نباید بالافاصله بعد از بیدار شدن انجام دهید3

اگر شما از افرادی هستید که برای هوشیاری بعد از بیدار شدن نوشیدنی کافئین دار می خورند ، وقت آن رسیده است که در این مورد تجدید نظر کنید. بدن ما بین ساعت ۸ تا ۹ صبح مقدار زادی هورمون تنظیم انرژی به نام کورتیزول تولید می کند.

اگر شما قبل از ساعت ۹:۳۰ نوشیدنی کافئین دار بخورید ، بدن شما تولید کورتیزول را کم می کند و شما انرژی کمتری خواهید داشت.

۶- در تاریکی بیدار نشوید.

ساعت درونی بدن ما به روشنایی و تاریکی حساس است. اگر شما در نور کمی بیدار شوید ، مغز شما ممکن است گیج شود و باعث شود احساس خواب آلودی بکنید. پرده ها را کنار بزنید اگر وقتی که بیدار شدید هوای بیرون هنوز تاریک بود یک لامپ با نور بسیار قوی را روشن کنید.

۷- عادت ها همه چیز هستند.

طبق دانشمندان ، نیروی اراده محدود است و اگر آن را بر روی چیز های کوچکی که صبح شما را طولانی می کنند صرف کنید در طول روز انرژی کمتری خواهید داشت. بر روی آماده شدن تمرکز  کنید و یک روتین صبحگاهی برای خود به وجود آورید تا کم کم بدن شما در صبح به حالت خودکار رود و قدرت اراده شما برای بقیه روز ذخیره شود.

0
0

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

دانشمندان ده مشخصات را که باعث می شود که جذابیت شما کمتر شود را پیدا کردند
5 مرحله از عشق وجود دارد ولی اکثر مردم در مرحله سوم درجا می زنند
تفاوت واقعی بین نگرش مثبت و منفی در زندگی روزمره
اگر شما این ویژگی ها را داشته باشید از نظر ذهنی قوی هستید.
FacebookFacebookTwitterTwitterGoogle+Google+TelegramTelegramPinterestPinterestEmailEmailاگر خوشتان آمده به دوستتان نشان دهید

[ منبع این خبر سایت فان و خنده می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال