آموزش تهیه غذاها با روغن کم و رژیمی و سالم


آموزش تهیه غذاها با روغن کم

آموزش تهیه غذاها با روغن کم و رژیمی و سالم

_ روغن مصرفی را فقط یک بار حرارت دهید، البته روغن مخصوص سرخ کردنی در صورتی که تغییر رنگ و طعم نداده باشد حداکثر دو تا سه بار در طول یک روز قابل مصرف است.

_ اگر مواد غذایی در حین پخت به رطوبت بیشتری نیاز دارند، آن را با افزودن روغن جبران نکنید. بلکه از آب یا آبلیمو برای این کار استفاده کنید.

_  از قطعات لخم گوشت یا مرغ استفاده کنید.

_ اگر دوست دارید مواد غذایی در هنگام پخت حالت ترد پیدا کنند، به جای غوطه ور کردن غذاها در روغن، می توانید با فرچه کمی روغن به سطح ماده غذایی اضافه کنید و سپس آن را کبابی کنید یا بپزید.

_ از ظروفی استفاده کنید که به روغن بسیار کمی برای پخت نیاز داشته باشند.

_ اکثر دستورات تهیه غذا در صورتی که میزان کره یا روغن آنها نصف یا ثلث شود باز هم مزه خوبی خواهند داشت.

_ برای طبخ انواع کوکو و کتلت، به جای 1 زرده تخم مرغ 2 عدد سفیده تخم‌مرغ را جایگزین کنید.

_ از شیر کم چرب (۱.۵%) به جای پر چرب استفاده کنید.

_ برای نرم شدن گوشت ها، به جای اینکه از روغن استفاده کنید از یک ماده اسیدی مثل آبلیمو و سرکه بهره ببرید.

_ از جایگرین های با چربی کمتر استفاده کنید مثلا ماست با چربی کمتر می تواند جایگزین سسها شود. از شیرهای کم چرب به جای خامه در دستورهای پخت استفاده کنید.

_ پودر کاکائو مزه شکلات می‌دهد اما بدون چربی است. بنابر این در دستور پخت دسرها می توانید پودر کاکائو را جایگزین شکلات کنید.

_ ماهی، روغن زیتون و آجیل از منابع خوب روغن هستند، می توانید در برنامه غذایی خود از آنها به عنوان تأمین کننده چربی استفاده کنید.

_ مصرف روغن جامد را به حداقل رسانده و به جای آن از روغن مایع که فاقد کلسترول و حاوی اسید چرب غیر اشباع است، استفاده کنید.

_ تا حد امکان از سرخ کردن غذا بپرهیزید.

_ هر نوع روغن کاربرد خاصی دارد از روغن مایع برای مصارف پخت و تهیه سالاد و از روغن مایع مخصوص سرخ کردنی برای سرخ کردن غذا استفاده کنید.

_ هرگز روغن را با شعله زیاد حرارت ندهید و از برشته و قهوه ای کردن مواد غذایی پرهیز کنید.

_ ظرف نگهداری روغن باید سالم، غیر قابل نفوذ نور به روغن و کاملاً در بسته باشد. نگهداری روغن مایع در ظروف شفاف و در پشت شیشه فروشگاه صحیح نیست و موجب فساد روغن می شود. لذا ظرف روغن را در جای خشک، خنک، دور از نور و گرما نگهداری کنید.

مطالب پیشنهادی

مقدار انرژی 1 لیوان شیر؟ + مقدار انرژی 1 لیوان شیر کاکائومقدار انرژی 1 لیوان شیر؟ + مقدار انرژی 1 لیوان شیر کاکائوفهرست 20 ماده غذایی مفید و خوشمزه برای سلامتی بیشترفهرست 20 ماده غذایی مفید و خوشمزه برای سلامتی بیشترآب نارگیل برای افزایش انرژی بدنآب نارگیل برای افزایش انرژی بدنلاغری با چای ترش در کنار رژیم غذایی و تحرکلاغری با چای ترش در کنار رژیم غذایی و تحرککاهش فشار خون با غذا | رژیم غذایی خوب برای کاهش فشار خونکاهش فشار خون با غذا | رژیم غذایی خوب برای کاهش فشار خونهویج منبع غنی بتاکاروتن و بتا کاروتن + فواید و مضرات هویجهویج منبع غنی بتاکاروتن و بتا کاروتن + فواید و مضرات هویجنشانه های کمبود پروتئین + درمان کمبود پروتئیننشانه های کمبود پروتئین + درمان کمبود پروتئینخواص و فواید کاهو برای سلامتی بدنخواص و فواید کاهو برای سلامتی بدنبا ماست و دوغ ترش زانودرد می گیرید + درمان درد زانوبا ماست و دوغ ترش زانودرد می گیرید + درمان درد زانومراقب آب معدنی های شیک لوکس باشیدمراقب آب معدنی های شیک لوکس باشیدچگونه انرژی منفی را از خانه دور کنیم؟ دفع انرژی منفیچگونه انرژی منفی را از خانه دور کنیم؟ دفع انرژی منفیتاثیر و فواید خوردن صبحانه برای بچه ها و دانش آموزانتاثیر و فواید خوردن صبحانه برای بچه ها و دانش آموزان

[ منبع این خبر سایت جدیده می باشد. ]

در صورتی که در خبر منتشر شده تخلفی مشاهده میکنید و یا نیاز به ارتباط با مسئول سایت جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا دارید روی این قسمت کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات

دانلود سریال خارجی

دانلود فیلم ایرانی

دانلود فیلم خارجی

دانلود فیلم و سریال